Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Nån som vet vad han pluggade på chalmers?
Han sa att han inte direkt var den populäraste killen i skolan; är det nån som var bekant med honom i skolan som skulle kunna berätta mer?
Kommer endast ihåg honom från gymnasietiden. Han är 1år äldre än mig så han gick 1klass över mig likaså. Han var som han själv beskrivit, den lite mer tillbakadragne killen som inte stack ut och inte hängde med de "coola" i hans årskull. Jag hörde aldrig ett knyst om honom i alla fall. Får väl ta fram skolkatalogen och kolla på hans nylle och se om jag får fram några smaskigheter (troligen inte...) Finns nog inte så mycket att hämta från den tiden.
Min personliga åsikt om honom är väl lite blandad. Tyckte om hans videor till en början (då han hade relativt liten subscriber bas) men ju fler videos, desto mer urvattnat blev hans koncept också.
Det jag speciellt stör mig på är att han verkar vara så bakom flötet och nästintill korkad. Han byter aldrig koncept och överreagerar hela tiden när han spelar sina spel.
Under Pewdiepies frammarsch får han möta andra stora youtube stjärnor, bli intervjuad och hålla föreläsning m.m. Här gör han bort sig totalt i mina ögon. Har ingen koll på spel överlag och spelar bara jävla dum och dryg mot sina "youtube" kollegor. Det känns inte som att han har någon koll överhuvudtaget på vad han sysslar med. Förstår att många andra youtube:are blir lite bittra över att han får så mycket uppmärksamhet. Samtidigt som han får multum med €€€.
Intervjuerna om hur han blev populär är alltid något i stil med: "hehe yea i dno, i just enjoy doing videos heh hehe".
Eller hans "fridays with pewdiepie" är alltid "so yea bro's, i've been rly busy and plz subscribe becuz... yeah its good, i like it, hehehe. Alright... here it comes... the br0fist... *byeee*"..
Trots allt lyckas han så bra med det han gör, och det är ett mysterium för mig... Kanske för att han pratar med objekten i spelet? Typ barrels stefano osv. (Som även Robbaz gör, dock mycket mindre subscribers)
jaja, jag är väl lite avundsjuk

men måste ju få gnälla lite ibland
Gymnasiet vi var Göteborgs Högre Samskola.