2012-09-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Har han nåt på G med Hanna Widerstedt? Hon skriver statusar på facebook som kan tolkas som att de är ihop.

hon försöker nog bara få del av fanbasen.
Citera
2012-09-07, 15:16
Medlem
dandifieds avatar
han är mångmiljonär.
Citera
2012-09-08, 04:44
Bannlyst
Snacka om att man blir avundsjuk på denna kille, han är rik och har en skitsnygg italiensk flickvän. Vem fan skulle inte vilja byta liv med honom?

Vanlig svennebanan gamer som blir världskänd och bor bra med en het exotisk tjej, snacka om att leva drömmen!
Citera
2012-09-20, 05:09
Medlem
Naggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Nån som vet vad han pluggade på chalmers?

Han sa att han inte direkt var den populäraste killen i skolan; är det nån som var bekant med honom i skolan som skulle kunna berätta mer?

Kommer endast ihåg honom från gymnasietiden. Han är 1år äldre än mig så han gick 1klass över mig likaså. Han var som han själv beskrivit, den lite mer tillbakadragne killen som inte stack ut och inte hängde med de "coola" i hans årskull. Jag hörde aldrig ett knyst om honom i alla fall. Får väl ta fram skolkatalogen och kolla på hans nylle och se om jag får fram några smaskigheter (troligen inte...) Finns nog inte så mycket att hämta från den tiden.

Min personliga åsikt om honom är väl lite blandad. Tyckte om hans videor till en början (då han hade relativt liten subscriber bas) men ju fler videos, desto mer urvattnat blev hans koncept också.

Det jag speciellt stör mig på är att han verkar vara så bakom flötet och nästintill korkad. Han byter aldrig koncept och överreagerar hela tiden när han spelar sina spel.
Under Pewdiepies frammarsch får han möta andra stora youtube stjärnor, bli intervjuad och hålla föreläsning m.m. Här gör han bort sig totalt i mina ögon. Har ingen koll på spel överlag och spelar bara jävla dum och dryg mot sina "youtube" kollegor. Det känns inte som att han har någon koll överhuvudtaget på vad han sysslar med. Förstår att många andra youtube:are blir lite bittra över att han får så mycket uppmärksamhet. Samtidigt som han får multum med €€€.

Intervjuerna om hur han blev populär är alltid något i stil med: "hehe yea i dno, i just enjoy doing videos heh hehe".
Eller hans "fridays with pewdiepie" är alltid "so yea bro's, i've been rly busy and plz subscribe becuz... yeah its good, i like it, hehehe. Alright... here it comes... the br0fist... *byeee*"..

Trots allt lyckas han så bra med det han gör, och det är ett mysterium för mig... Kanske för att han pratar med objekten i spelet? Typ barrels stefano osv. (Som även Robbaz gör, dock mycket mindre subscribers)

jaja, jag är väl lite avundsjuk men måste ju få gnälla lite ibland

Gymnasiet vi var Göteborgs Högre Samskola.
Citera
2012-09-20, 07:31
Medlem
Snubben verkar ju totalt jävla blåst, fyfan vilken jobbig människa.

Konceptet är ju dock trevligt, Let's Play på Something Awful-forumen har gjort samma grej i åratal och en del är riktigt mysiga att titta på. Inte Felix. Fuck Felix.
Citera
2012-09-23, 21:36
Medlem
salsakattens avatar
förstår inte riktigt skrikandet, blir han rädd för spelen eller?
Med vänlig hälsning,
Senast redigerad av salsakatten 2012-09-23 kl. 21:37. Anledning: felstavning
Citera
2012-09-24, 08:49
Medlem
BlackAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Det jag speciellt stör mig på är att han verkar vara så bakom flötet och nästintill korkad. Han byter aldrig koncept och överreagerar hela tiden när han spelar sina spel.
Under Pewdiepies frammarsch får han möta andra stora youtube stjärnor, bli intervjuad och hålla föreläsning m.m. Här gör han bort sig totalt i mina ögon. Har ingen koll på spel överlag och spelar bara jävla dum och dryg mot sina "youtube" kollegor. Det känns inte som att han har någon koll överhuvudtaget på vad han sysslar med. Förstår att många andra youtube:are blir lite bittra över att han får så mycket uppmärksamhet. Samtidigt som han får multum med €€€.

"Lätt fånget - lätt förgånget"
Då är han bortglömd om några veckor.
Citera
2012-09-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackAdolf
"Lätt fånget - lätt förgånget"
Då är han bortglömd om några veckor.

Vill jag väl knappast tro. Då han har mer subscribers på youtube än vad Justin Bieber har så tror jag det blir svårt.

Personligen älskar jag Pewdie. Jag och tjejen brukar kolla några avsnitt per kväll, då vi båda älskar det.
Tycker att hans garv är så ypperligt härligt. Kan hålla med om att ibland är det bara skevt, men han är en riktigt skön kille. Sitter själv på helspänn när han lirar Amnesia och Condemned

Stefano <3

I början tyckte jag också att det bara var skrik. Yes, jag är 20+.
Citera
2012-09-28, 12:04
Medlem
Zikniks avatar
Är killen efterbliven på riktigt?
Eller är han bara "skicklig" skådis?

Och kan någon berätta vad han tillför om hm han nu gör det?
Citera
2012-10-29, 04:38
Medlem
hobzs avatar
Jag kan ju bara såhär att när jag började kolla på honom var det i samband med att han spelade ut Amnesia: The dark descent, alltså orginalet. Då tyckte jag det var genuint underhållande eftersom han vart så jävla rädd, dessutom så fick det mig att börja spela det. Efter ett tag så blev han ju dock löjligare och löjligare, skulle vart kul att se någon spela ett horrorgame utan att vara så oseriös (dissidentgamer som spelar Anna är ett bra exempel).

Nu ser jag endast på hans videos när jag är uttråkad och inte kommer på något annat youtube klipp att titta på.
Citera
2012-11-04, 00:52
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Är killen efterbliven på riktigt?
Eller är han bara "skicklig" skådis?

Och kan någon berätta vad han tillför om hm han nu gör det?

Vad är det han gör som är så efterblivet menar du då?
Citera
2012-11-04, 23:19
Medlem
Tycker Pewdie är rolig att titta på just för att han tar upp och spelar spel som inte är så populära. Många lets plays som fångat mitt intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in