2014-06-24, 16:36
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Eftersom han har ett substantiellt antal tittare så låter det väl lika sunt som vilken annan underhållning som helst. Hans rätt stora inkomster har förhoppningsvis beskattats korrekt och därmed bidragit mer till samhället.

Stora inkomster och bidrag till samhället av detta är inget kvitto på en storhet.

Och jag håller med Moll-E, förstår inte heller storheten. Har man så många miljoner youtubeföljare låter inte detta som en storhet, det låter som att väldigt många har för mycket fritid. En fritid där de tittar på vad någon annan gör på sin fritid som nu blivit ett jobb genom att "fånga skrik, rop och kroppsrörelser på film".

Om en målare lagt upp en youtubefilm där man kan se han pensla på och låta färgen torka hade det inte fångat lika många tittare (eller kanske....) men OM det gjort detta, ja, då hade jag inte sagt att det målaren gör är stort, fantastiskt, underhållning eller what so ever bara för att det är många som tittar på detta och skapar bidrag till samhället.

Jag säger fluga och stort grattis till killen att han och hans kommande generationer kan leva gott på folk som tittar när andra spelar istället för att spela själva.
Citera
2014-06-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Stora inkomster och bidrag till samhället av detta är inget kvitto på en storhet.

Och jag håller med Moll-E, förstår inte heller storheten. Har man så många miljoner youtubeföljare låter inte detta som en storhet, det låter som att väldigt många har för mycket fritid. En fritid där de tittar på vad någon annan gör på sin fritid som nu blivit ett jobb genom att "fånga skrik, rop och kroppsrörelser på film".

Om en målare lagt upp en youtubefilm där man kan se han pensla på och låta färgen torka hade det inte fångat lika många tittare (eller kanske....) men OM det gjort detta, ja, då hade jag inte sagt att det målaren gör är stort, fantastiskt, underhållning eller what so ever bara för att det är många som tittar på detta och skapar bidrag till samhället.

Jag säger fluga och stort grattis till killen att han och hans kommande generationer kan leva gott på folk som tittar när andra spelar istället för att spela själva.
Eftersom storhet inom det fält han är verksam mäts med antal prenumeranter och tittar så är det kvittot på hans storhet iom hans rätt så enorma siffror. Helt oavsett vad man tycker (har själv aldrig sett honom) om hans verk så har han åstadkommit mer än vad nästan alla inom det fält han jobbar i någonsin kommer komma i närheten av.

Sen så är det ofta betydligt mer jobb och färdighet i såna här saker än folk ens kan ana. Att dra "det är bara..." argument visar bara på att man har kraftig begränsning på sitt intellekt.
Senast redigerad av Cygnus-X 2014-06-24 kl. 17:09.
Citera
2014-06-24, 17:28
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Eftersom han har ett substantiellt antal tittare så låter det väl lika sunt som vilken annan underhållning som helst. Hans rätt stora inkomster har förhoppningsvis beskattats korrekt och därmed bidragit mer till samhället.

Jag sa ju ingenting om PewDiePies sundhet, eller sundheten hos hans tittare. Däremot ifrågasätter jag sundheten i att avkräva att andra skall erkänna storheten hos PewDiePie, eller för den delen att man skall anse att han tillför något värdefullt osv. Man får gilla vad man vill, men det går ju inte att göra som TheGamer och kräva att andra ska tycka om det man själv tycker om. Det är där osundheten kommer in.

Det är inte direkt så att någon kan säga emot att han är "stor" tittarmässigt. Han har många visningar/prenumeranter men vi kan diskutera om vi tycker att han tillför något värdefullt. Det tycker jag inte att han gör.
Citera
2014-06-25, 10:27
Medlem
Pasiphaes avatar
2013 hade Pewdie 30 Mkr i omsättning och han plockade ut 35.000 kr i bruttolön varje månad.

MEN

Förutom lön tog han 2013 också ut 10 miljoner kr i utdelning. Det blir 830.000 kr i månaden.

De två tillsammans gör att han fick ut ca 600 tkr i månaden netto. Ganska fin månadslön för att sitta och skrika och spela TV-spel framför en kamera.
Senast redigerad av Pasiphae 2014-06-25 kl. 10:31.
Citera
2014-06-25, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
2013 hade Pewdie 30 Mkr i omsättning och han plockade ut 35.000 kr i bruttolön varje månad.

MEN

Förutom lön tog han 2013 också ut 10 miljoner kr i utdelning. Det blir 830.000 kr i månaden.

De två tillsammans gör att han fick ut ca 600 tkr i månaden netto. Ganska fin månadslön för att sitta och skrika och spela TV-spel framför en kamera.

Härligt härligt att det går så bra för Mr. PewDiePie. Vart hittar du dessa siffror någonstans? Jag sökte på Felix Kjellberg på Ratsit men hittade ingen som hade några bolagsengagemang.

Är bolaget registrerat i Sverige? är Felix skriven i Sverige eller England? Vart betalar han skatt? Inte illa att kunna lyfta 600 tkr i månaden på att fånga skrik, rop och kroppsrörelser på kamera.
Citera
2014-06-27, 13:16
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Härligt härligt att det går så bra för Mr. PewDiePie. Vart hittar du dessa siffror någonstans? Jag sökte på Felix Kjellberg på Ratsit men hittade ingen som hade några bolagsengagemang.

Är bolaget registrerat i Sverige? är Felix skriven i Sverige eller England? Vart betalar han skatt? Inte illa att kunna lyfta 600 tkr i månaden på att fånga skrik, rop och kroppsrörelser på kamera.

Pewdie Productions ABs årsredovisning.
Citera
2014-06-27, 18:12
Medlem
brianmolkos avatar
Hans videos blev mer intressanta när hans videos med någon italienska dök upp som rekommendation på Youtube
Citera
2014-06-27, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Pewdie Productions ABs årsredovisning.

Tack så mycket. Han verkar inte längre vara skriven i Sverige och företaget står på hans pappa (skulle jag gissa på).
Citera
2014-06-27, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av Renovatio
Blev nyfiken och kollade lite på han..... hm....
Vad är dealen? han sitter bara o skriker som ett mongo, inte ens kul?

Jag försöker inte sänka han eller nåt.. men jag ser inte poängen med hans videos.. Jag kanske är för gammal för det...
Är det nån som tycker hans grejer är kul?

Är humor syftet med hans sida eller varför kollar folk på hans grejer?

Sämsta skiten jag sett. Inte undra på att det går utför för ungdomen när detta är vad man anser vara bra och prioriterat. Antar att det är en kombination av att han larvar sig samt hans utseende som gör att han får tittare till sin kanal. Sitta och spela olika spel och samtidigt göra miner i webbcam och även till och från hålla på och larva sig med diverse minspel, fy fan så jävla dåligt.
Citera
2014-06-28, 11:24
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Sämsta skiten jag sett. Inte undra på att det går utför för ungdomen när detta är vad man anser vara bra och prioriterat. Antar att det är en kombination av att han larvar sig samt hans utseende som gör att han får tittare till sin kanal. Sitta och spela olika spel och samtidigt göra miner i webbcam och även till och från hålla på och larva sig med diverse minspel, fy fan så jävla dåligt.

Vad är det med hans utseende som skulle locka tittare? Att han är snygg/attraktiv eller att han ser "rolig" ut?
Citera
2014-06-28, 12:39
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Vad är det med hans utseende som skulle locka tittare? Att han är snygg/attraktiv eller att han ser "rolig" ut?

Både och.
Citera
2014-07-01, 10:44
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Tack så mycket. Han verkar inte längre vara skriven i Sverige och företaget står på hans pappa (skulle jag gissa på).

Vad står det att han inte är skriven i Sverige?

Företaget står på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in