Citat:
Ursprungligen postat av
Cygnus-X
Eftersom han har ett substantiellt antal tittare så låter det väl lika sunt som vilken annan underhållning som helst. Hans rätt stora inkomster har förhoppningsvis beskattats korrekt och därmed bidragit mer till samhället.
Stora inkomster och bidrag till samhället av detta är inget kvitto på en storhet.
Och jag håller med Moll-E, förstår inte heller storheten. Har man så många miljoner youtubeföljare låter inte detta som en storhet, det låter som att väldigt många har för mycket fritid. En fritid där de tittar på vad någon annan gör på sin fritid som nu blivit ett jobb genom att "fånga skrik, rop och kroppsrörelser på film".
Om en målare lagt upp en youtubefilm där man kan se han pensla på och låta färgen torka hade det inte fångat lika många tittare (eller kanske....) men OM det gjort detta, ja, då hade jag inte sagt att det målaren gör är stort, fantastiskt, underhållning eller what so ever bara för att det är många som tittar på detta och skapar bidrag till samhället.
Jag säger fluga och stort grattis till killen att han och hans kommande generationer kan leva gott på folk som tittar när andra spelar istället för att spela själva.