2012-06-22, 19:05
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan777
Hej, jag jag vet vilka som ligger bakom företaget samt vad dom har gjort tidigare, känner dom inte personligen dock men har bekanta som gör det, jag vet inte hur dom ställer sig till att jag lägger ut deras namn på flashback så det tänker jag inte göra. Personerna bakom bolaget är en blandning av proffisionella spelare och IT programmerare

I sverige så är det enligt lag spelmonopol så det är endast Svenska Spel som får bedriva bookmakertjänst i bolag i sverige därför finns det inget spelbolag som är reggat i sverige, bolaget är reggat i Panama, pga av skatteskäl samt bättre möjligheter att upphovsrättsskydda programkoden, verksamheten kommer att bedrivas från Malta där man har upprättat kontor och har/håller på och anställer personal

NapalmSatan: kolla ändå med din släkting om han känner någon som har köpt in sig i bolaget för att få reda på var/om dom kör några fler presentationer så du kan gå dit för att skaffa dig en egen uppfattning, jag hade inte heller köpt in mig i detta om jag inte hade haft möjlighet att träffa dom personligen och kunna ställa frågor, du lär ju inte bli mycket klokare av att lyssna på alla skrockhistorier här flashback. Dom har tidigare haft presentatiner i stockholm, göteborg, borås bl.a, om du bor i närheyen av dessa städer så kan jag meddela dig när dom kör nästa gång om du är intresserad.

Arbitragetrading är inget nytt som yobetit har kommit på, det har funnits så länge det har funnits bookmakers men yobetit har lyckats lösa en del tidigare risker och begränsningar som idag gör att man inte har kunnat göra så stora pengar på det om man är en vanlig medelsvensson utan expertkunskaper om regler och limiteringar

Kan du berätta hur man löst riskerna och begränsningar i insatser ?
Citera
2012-06-22, 19:13
Medlem
luciddreamers avatar
Citat:
Hej !
Jag startar mitt flashbackande med att svara på en fråga
Jag vet en del om Yobetit och ja, Yobetit är seriöst, grundarna är 5st killar/män som bor en bit norr om GBG, i styrelsen har dom även ett par personer som är väldigt meriterande i spelbolagsbranschen.

Dom håller just nu på att köra en del presentationer runt om i landet där man kan träffa dom och dom förklarar affärsiden och fördelarna med att köpa in sig i företaget nu som "founding member", samt att man kan ställa frågor mm, snacka med din släkting och be honom att säga till när dom skall hålla nästa möte så du får träffa dom själv. Eftersom din släkting har köpt in sig i Yobetit så får han mail om vart dom håller dessa presentationerna, han har troligtsvis varit på ett sådant möte själv. Dom säljer bara ett begränsat antal paket nu i max 1-2 månader till, mitt tips är att köpa det dyrare paketet för 3990 euro eftersom det kommer generera betydligt bättre återbetalning än mellanpaketet för ca 25000 SEK

Nån som vet om de kommer ha en presentation i Stockholmsområdet snart?
Jag kommer gärna.

Skicka PM.
Citera
2012-06-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Kan du berätta hur man löst riskerna och begränsningar i insatser ?

man lägger normalt satsningarna mellan 2-3 bookmakers, idag finns det enbart Pinnacle och några spelbörser typ betfair, smarkets mm som inte limiterar arbitragepelare, dvs att man måste hålla på och öppna nya spelkonton med nya identiteter med jämna mellanrum för att kunna fortsätta, när Yobetit startar så kommer dom att ha med sig X antal bookmakers som INTE limiterar spelare från Yobetit vilket gör att man kommer kunna omsätta betydligt mycket mer pengar än vad som går idag utan att riskera att bli limiterad.

När man lägger ett arbitragespel idag så riskerar man att något av oddsen hinner ändras eller t.o.m stängas innan man har hunnit lägga alla spel, med Yobetit kommer man att hela tiden lägga en av satsninarna hos Yobetit eftersom dom startar en egen bookmaker där dom garanterar sitt odds i 45 sekunder, dom har även ett annat upplägg med odds till flera bookmakers som backup ifall något av dom oddsen ändrar sig
Citera
2012-06-27, 10:19
Medlem
Jag förstår fortfarande inte vad man "investererar" i och väljer därför att avstå. Att det skulle vara ett begränsat antal personer dom får investera känns inte trovärdigt då alla som vill verkar få gå in med pengar. Efter att ha läst om de bakom verkar det mest handla duktiga programmerare/matematiker som säljer och marknadsför sin idé enligt MLM modellen.

Jag önskar dem dock all lycka och jag hoppas verkligen att alla investerare tjänar mycket pengar!
Citera
2012-06-27, 10:55
Medlem
UACs avatar
Citat:
Hej, jag jag vet vilka som ligger bakom företaget samt vad dom har gjort tidigare, känner dom inte personligen dock men har bekanta som gör det, jag vet inte hur dom ställer sig till att jag lägger ut deras namn på flashback så det tänker jag inte göra. Personerna bakom bolaget är en blandning av proffisionella spelare och IT programmerare

Kan man på youbetit sätta pengar på att Majsan777 är en av dem som ligger bakom företaget?

Nyreggad medlem som endast gjort inlägg i denna tråd och som försvaras bolaget stenhårt.
Citera
2012-07-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Kan man på youbetit sätta pengar på att Majsan777 är en av dem som ligger bakom företaget?

Nyreggad medlem som endast gjort inlägg i denna tråd och som försvaras bolaget stenhårt.

Haha, du kan gärna satsa pengar på det om du vill, om jag hade legat bakom företaget så hade jag haft betydligt bättre grejer för mig än att sitta här... jag har däremot köpt in mig på ett business package som Yobetit nu säljer, som med allt som jag köper så tar jag reda på exakt vad jag får för pengarna, jag är därför ganska insatt i vad det är som dom säljer och vad Yobetit håller på att starta igång, att trovärdigheten skulle vara mindre pga av att jag är nyreggad på FB jämfört med andra personer här som t.ex har lagt tusentals inlägg säger väl mer om vad man väljer att prioritera sig tid på...
Citera
2012-07-06, 23:46
Medlem
City69s avatar
Jag blev "erbjuden" att investera i detta av en gammal vän som säger att han ämnet de som startade. Jag tycker det luktar scam och pyramidspel lång väg. Jag talade med min bankman som arbetar med placeringar åt medelstora företag ( vilket jag är delägare i) och han sa bara "stay out", och liknande dyker upp med jämna mellanrum. Verkar som om man " tjänar" pengar på att värva nya medlemmar. Om det nu vore så fantastiskt bra ( satsa 36000 idag och sälj om 3 år år för ca 500 000 kr), skulle de satsa på att få in en riskkapitalist i bolag. Sen att under "säljsamtalet" referera till att Mr x och Mr y är med och vore detta inte så bra skulle de inte vara med......pust säger jag bara. Alla som har någon gång sysslat med affärer borde begripa att om en affär verka för bra för att vara sann så är den det.

Nä, jobba ihop era pengar istället:-)
Citera
2012-07-07, 11:11
Medlem
UACs avatar
Citat:
Haha, du kan gärna satsa pengar på det om du vill, om jag hade legat bakom företaget så hade jag haft betydligt bättre grejer för mig än att sitta här... jag har däremot köpt in mig på ett business package som Yobetit nu säljer, som med allt som jag köper så tar jag reda på exakt vad jag får för pengarna, jag är därför ganska insatt i vad det är som dom säljer och vad Yobetit håller på att starta igång, att trovärdigheten skulle vara mindre pga av att jag är nyreggad på FB jämfört med andra personer här som t.ex har lagt tusentals inlägg säger väl mer om vad man väljer att prioritera sig tid på...
Du har alltså stenkoll på Yobetit eftersom du screenat dom (något ingen annan klarat) inför din ekonomiska satsning, hänger inte på Flashback för det är din tid för värdefull men orkar ändå regga dig här och göra sju inlägg i den här tråden där du försöka skapa en positiv bild av företaget?

Sorry, du är inte den första och inte den sista på Flashback som försöker rädda sitt företag på det viset. Ack så genomskinligt.
Citera
2012-07-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Du har alltså stenkoll på Yobetit eftersom du screenat dom (något ingen annan klarat) inför din ekonomiska satsning, hänger inte på Flashback för det är din tid för värdefull men orkar ändå regga dig här och göra sju inlägg i den här tråden där du försöka skapa en positiv bild av företaget?

Sorry, du är inte den första och inte den sista på Flashback som försöker rädda sitt företag på det viset. Ack så genomskinligt.

NEEEJ, jag har blivit avslöjad
Citera
2012-07-09, 11:35
Medlem
Någon med insyn som vet när detta startar?
Citera
2012-07-14, 08:51
Medlem
Surebet Monitor är en oberoende leverantör av sportarbitragetjänst som öppet har gått ut på spelforum och varnat folk för Yobetit med hänvisning till att dom har ansett att det enbart handlar om ett pyramidspel. Dom kontaktade Yobetit och krävde en redovisning av deras affärsupplägg. Efter flertalet telefonkonferanser med Yobetit och analys av deras system så lämnar nu Surebet Monitor en analys av bolaget. se länk

http://www.surebetmonitor.com/2012/0...obetit-review/
Citera
2012-07-14, 10:12
Medlem
Citat:
Surebet Monitor är en oberoende leverantör av sportarbitragetjänst som öppet har gått ut på spelforum och varnat folk för Yobetit med hänvisning till att dom har ansett att det enbart handlar om ett pyramidspel. Dom kontaktade Yobetit och krävde en redovisning av deras affärsupplägg. Efter flertalet telefonkonferanser med Yobetit och analys av deras system så lämnar nu Surebet Monitor en analys av bolaget. se länk

http://www.surebetmonitor.com/2012/0...obetit-review/

"Surebet Monitor Team decided to introduce an exclusive promotion for the players who will accept our invites and join Yobetit.com by purchasing one of their packages."

SuMoTeam verkar snarare ha fattat galoppen. Oberoende? Njae, känns inte så va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in