Citat:
Ursprungligen postat av NapalmSatan
Hittar fortfarande inget mer om bolaget. verkar inte finnas reggat, allafall inte som Yobetit. Majsan777, vet du vilka som ligger bakom bolaget, och vad har de gjort tidigare?
Tydligen har min kontakt tackat nej. Han verkar tro på upplägget men ville ej låna pengar för att investera.
Hej, jag jag vet vilka som ligger bakom företaget samt vad dom har gjort tidigare, känner dom inte personligen dock men har bekanta som gör det, jag vet inte hur dom ställer sig till att jag lägger ut deras namn på flashback så det tänker jag inte göra. Personerna bakom bolaget är en blandning av proffisionella spelare och IT programmerare
I sverige så är det enligt lag spelmonopol så det är endast Svenska Spel som får bedriva bookmakertjänst i bolag i sverige därför finns det inget spelbolag som är reggat i sverige, bolaget är reggat i Panama, pga av skatteskäl samt bättre möjligheter att upphovsrättsskydda programkoden, verksamheten kommer att bedrivas från Malta där man har upprättat kontor och har/håller på och anställer personal
NapalmSatan: kolla ändå med din släkting om han känner någon som har köpt in sig i bolaget för att få reda på var/om dom kör några fler presentationer så du kan gå dit för att skaffa dig en egen uppfattning, jag hade inte heller köpt in mig i detta om jag inte hade haft möjlighet att träffa dom personligen och kunna ställa frågor, du lär ju inte bli mycket klokare av att lyssna på alla skrockhistorier här flashback. Dom har tidigare haft presentatiner i stockholm, göteborg, borås bl.a, om du bor i närheyen av dessa städer så kan jag meddela dig när dom kör nästa gång om du är intresserad.
Arbitragetrading är inget nytt som yobetit har kommit på, det har funnits så länge det har funnits bookmakers men yobetit har lyckats lösa en del tidigare risker och begränsningar som idag gör att man inte har kunnat göra så stora pengar på det om man är en vanlig medelsvensson utan expertkunskaper om regler och limiteringar