• 1
  • 2
2012-06-15, 13:02
Medlem
Hej,
Startar mitt flashbackande med en fråga om Yobetit.
Jag fick via en släkting fråga om att investera stålar i nämnda företag. Det ska vara ett arbitrage företag vilken han förklarade med att; "Man vinner småsummor, men man vinner ofta."

Hittar ytterst lite om företaget, ställer mig tveksam till att investera 25.000:- i ett företag som man inte kan se ägandeförhållanden i.
Men nån kanske vet mer än jag, är det seriöst?
Senast redigerad av NapalmSatan 2012-06-15 kl. 13:14.
Citera
2012-06-19, 09:18
Medlem
Hej !
Jag startar mitt flashbackande med att svara på en fråga
Jag vet en del om Yobetit och ja, Yobetit är seriöst, grundarna är 5st killar/män som bor en bit norr om GBG, i styrelsen har dom även ett par personer som är väldigt meriterande i spelbolagsbranschen.

Dom håller just nu på att köra en del presentationer runt om i landet där man kan träffa dom och dom förklarar affärsiden och fördelarna med att köpa in sig i företaget nu som "founding member", samt att man kan ställa frågor mm, snacka med din släkting och be honom att säga till när dom skall hålla nästa möte så du får träffa dom själv. Eftersom din släkting har köpt in sig i Yobetit så får han mail om vart dom håller dessa presentationerna, han har troligtsvis varit på ett sådant möte själv. Dom säljer bara ett begränsat antal paket nu i max 1-2 månader till, mitt tips är att köpa det dyrare paketet för 3990 euro eftersom det kommer generera betydligt bättre återbetalning än mellanpaketet för ca 25000 SEK
Citera
2012-06-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan777
Hej !
Jag startar mitt flashbackande med att svara på en fråga
Jag vet en del om Yobetit och ja, Yobetit är seriöst, grundarna är 5st killar/män som bor en bit norr om GBG, i styrelsen har dom även ett par personer som är väldigt meriterande i spelbolagsbranschen.

Dom håller just nu på att köra en del presentationer runt om i landet där man kan träffa dom och dom förklarar affärsiden och fördelarna med att köpa in sig i företaget nu som "founding member", samt att man kan ställa frågor mm, snacka med din släkting och be honom att säga till när dom skall hålla nästa möte så du får träffa dom själv. Eftersom din släkting har köpt in sig i Yobetit så får han mail om vart dom håller dessa presentationerna, han har troligtsvis varit på ett sådant möte själv. Dom säljer bara ett begränsat antal paket nu i max 1-2 månader till, mitt tips är att köpa det dyrare paketet för 3990 euro eftersom det kommer generera betydligt bättre återbetalning än mellanpaketet för ca 25000 SEK

Om deras koncept/affärsidé nu fungerar så bra varför kör du inte själva. Det är väl inga problem för dem att själva bygga (läs: vinna) upp en bankrulle, istället för att söka investerare, om de nu är så duktiga?
Citera
2012-06-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Gugge
Om deras koncept/affärsidé nu fungerar så bra varför kör du inte själva. Det är väl inga problem för dem att själva bygga (läs: vinna) upp en bankrulle, istället för att söka investerare, om de nu är så duktiga?

Dom söker inte investerare för att bygga bankrulle eller samla in pengar där man blir "lovad" en procentuell avkastning tillbaka om man sätter in pengar som det finns en del oseriösa hemsidor som lovar.

Det aktiekapitalet som dom behöver har dom sedan länge tagit från olika investerare. Det som dom gör nu är en marknadsföringskampanj där dom erbjuder ett begränsat antal personer att vara med från början och utgöra en grundstomme av användare som kommer att få starta igång tidigare för att visa hur bra det kommer att fungera som sedan sprider detta vidare till sina affärskontakter/släktingar/vänner

Dom startar helt enkelt en bookmaker precis som ladbrookes, unibet, Bwin etc etc, fast som är inriktad mot arbitragespelare, dom som köper "business package" (begränsat till max ca 1200-1300st) nu får X antal aktier i bolaget, möjlighet till månadsprovision baserat lönsamheten/kundstock i bolaget samt kommer att få vara med när dom gör en stängd lansering nu i sommar/sensommar där man kan lägga arbitragespel genom deras arbitragemotor, efter ytterligare ca 2-3 månader kommer övriga kunder att kunna vara med och köra trading genom inbjudningar från dom som har köpt paket, längre fram kommer kundkretsen utökas succesivt. Detta för att kunna få en kontrollerad start med kunder som vet vad dom gör och som får utbildning av Yobetit för att undvika misstag
Citera
2012-06-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan777
Dom söker inte investerare för att bygga bankrulle eller samla in pengar där man blir "lovad" en procentuell avkastning tillbaka om man sätter in pengar som det finns en del oseriösa hemsidor som lovar.

Det aktiekapitalet som dom behöver har dom sedan länge tagit från olika investerare. Det som dom gör nu är en marknadsföringskampanj där dom erbjuder ett begränsat antal personer att vara med från början och utgöra en grundstomme av användare som kommer att få starta igång tidigare för att visa hur bra det kommer att fungera som sedan sprider detta vidare till sina affärskontakter/släktingar/vänner

Dom startar helt enkelt en bookmaker precis som ladbrookes, unibet, Bwin etc etc, fast som är inriktad mot arbitragespelare, dom som köper "business package" (begränsat till max ca 1200-1300st) nu får X antal aktier i bolaget, möjlighet till månadsprovision baserat lönsamheten/kundstock i bolaget samt kommer att få vara med när dom gör en stängd lansering nu i sommar/sensommar där man kan lägga arbitragespel genom deras arbitragemotor, efter ytterligare ca 2-3 månader kommer övriga kunder att kunna vara med och köra trading genom inbjudningar från dom som har köpt paket, längre fram kommer kundkretsen utökas succesivt. Detta för att kunna få en kontrollerad start med kunder som vet vad dom gör och som får utbildning av Yobetit för att undvika misstag

Rätta mig gärna om jag har fel, men då begreppet "nätverka" dyker upp i (privata) diskussioner kring detta jag har fått intrycket att det rör sig om ett standard MLM företag i spelbolagskostym?
Citera
2012-06-21, 10:01
Medlem
Salorms avatar
Jag drog öronen åt mig direkt när 2st helt nya medlemmar börjar prata om ett nytt bolag, och ja det låter som ett MLM företag.
Citera
2012-06-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag drog öronen åt mig direkt när 2st helt nya medlemmar börjar prata om ett nytt bolag, och ja det låter som ett MLM företag.

Ja, jag hittade ingen som helst information på nätet mer än några Linkedin och Youtube länkar, så jag fann ingen annan utväg än att vända mig till dödsknarkarnazisterna på FB.

Problemet jag ser är att ingen av beskrivningarna jag har fått berättar vad man tjänar pengar på. Och om jag lärt mig av något om att driva företag om än i betydligt mindre skala, är det att se till att utgifterna är mindre än inkomsterna. Om arbitrage innebär att spelarna alltid vinner, om än litet, vad tjänar företaget pengar på?
Däremot verkar det väldigt viktigt att nå ut till släktingar, vänner och affärskontakter.
Citera
2012-06-21, 13:22
Medlem
Nedanstående länk förklarar bl.a vad yobetit tjänar pengar på och framför allt vad kunderna tjänar sina pengar på, nämligen arbitragetrading, och som sagt i tidigare inlägg, gå på ett informationsmöte istället för att sitta på FB där folk sitter och spekulerar i olika gissningar

http://www.yobetit.com/investor/
Citera
2012-06-21, 13:47
Medlem
Salorms avatar
Om det nu är så enastående och bra, varför söker man:
- an arbitrage trader with Yobetit
- a founding member of Yobetit
- an introducing agent to Yobetit

Det måste ju sprudla av investerare eller speciellt traders till något som garanterar vinst i alla lägen? Jag är bara nyfiken?
Citera
2012-06-21, 14:55
Medlem
Hittar fortfarande inget mer om bolaget. verkar inte finnas reggat, allafall inte som Yobetit. Majsan777, vet du vilka som ligger bakom bolaget, och vad har de gjort tidigare?

Tydligen har min kontakt tackat nej. Han verkar tro på upplägget men ville ej låna pengar för att investera.
Citera
2012-06-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om det nu är så enastående och bra, varför söker man:
- an arbitrage trader with Yobetit
- a founding member of Yobetit
- an introducing agent to Yobetit

Det måste ju sprudla av investerare eller speciellt traders till något som garanterar vinst i alla lägen? Jag är bara nyfiken?

Det är en av möjligheterna för att anmäla sitt intresse för att vara med när dom drar igång, vad är det för konstigt med det, antingen så kan man komma med genom att känna någon som har köpt in sig som founding member eller så anmäler man sig på hemsidan, hur skall dom annars kunna skapa ett kundintresse om det inte skulle gå att kontakta dom på något sätt ???
Citera
2012-06-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapalmSatan
Hittar fortfarande inget mer om bolaget. verkar inte finnas reggat, allafall inte som Yobetit. Majsan777, vet du vilka som ligger bakom bolaget, och vad har de gjort tidigare?

Tydligen har min kontakt tackat nej. Han verkar tro på upplägget men ville ej låna pengar för att investera.

Hej, jag jag vet vilka som ligger bakom företaget samt vad dom har gjort tidigare, känner dom inte personligen dock men har bekanta som gör det, jag vet inte hur dom ställer sig till att jag lägger ut deras namn på flashback så det tänker jag inte göra. Personerna bakom bolaget är en blandning av proffisionella spelare och IT programmerare

I sverige så är det enligt lag spelmonopol så det är endast Svenska Spel som får bedriva bookmakertjänst i bolag i sverige därför finns det inget spelbolag som är reggat i sverige, bolaget är reggat i Panama, pga av skatteskäl samt bättre möjligheter att upphovsrättsskydda programkoden, verksamheten kommer att bedrivas från Malta där man har upprättat kontor och har/håller på och anställer personal

NapalmSatan: kolla ändå med din släkting om han känner någon som har köpt in sig i bolaget för att få reda på var/om dom kör några fler presentationer så du kan gå dit för att skaffa dig en egen uppfattning, jag hade inte heller köpt in mig i detta om jag inte hade haft möjlighet att träffa dom personligen och kunna ställa frågor, du lär ju inte bli mycket klokare av att lyssna på alla skrockhistorier här flashback. Dom har tidigare haft presentatiner i stockholm, göteborg, borås bl.a, om du bor i närheyen av dessa städer så kan jag meddela dig när dom kör nästa gång om du är intresserad.

Arbitragetrading är inget nytt som yobetit har kommit på, det har funnits så länge det har funnits bookmakers men yobetit har lyckats lösa en del tidigare risker och begränsningar som idag gör att man inte har kunnat göra så stora pengar på det om man är en vanlig medelsvensson utan expertkunskaper om regler och limiteringar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in