Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-06-15, 10:37
Medlem
Pexis avatar
Hejsan!
Jag har haft Maestero i princip halva mitt liv.
Nu har jag uppgraderat mitt kort till masercard...

Förut kunde jag ta ut minus på mitt kort. Om jag hade 20 kronor på kortet kunde jag ta ut en hundring och ha 80 kronor skuld.

Någon som vet om man kan göra detta med mastercard hos swedbank?
Citera
2012-06-15, 10:45
Medlem
Nygardass avatar
Det ska nog gå.
Citera
2012-06-15, 10:45
Medlem
Disco.s avatar
ja, det kallas att övertrassera. du kan läsa mer om det och eventuella avgifter som kan tillkomma på swedbanks hemsida.

http://www.swedbank.se/privat/rantor-priser-och-kurser/prislista/betalningstjanster/index.htm

Jag har tyvärr inga egna erfarenheter inom området då jag aldrig har haft under 100 kronor på kortet.
Citera
2012-06-15, 10:52
Medlem
Cokekillers avatar
Vad jag har fått höra så funkar det inte att övertrassera längre. Funkade inte för mig för sisådär 1 vecka sedan heller...
Citera
2012-06-15, 11:02
Medlem
karatekungens avatar
Läste om att det var någon bank som hade 400 kr i trasseringsavgift. Det är bäst att du kollar upp alla avgifter först TS innan du gör något. Helst bör man ju undvika övertrassing..
Citera
2012-06-15, 11:24
Medlem
Pexis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokekiller
Vad jag har fått höra så funkar det inte att övertrassera längre. Funkade inte för mig för sisådär 1 vecka sedan heller...

Ja, det slutade funka för mig då också!

Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Läste om att det var någon bank som hade 400 kr i trasseringsavgift. Det är bäst att du kollar upp alla avgifter först TS innan du gör något. Helst bör man ju undvika övertrassing..

Oj, jag förstår. Förut har det varit gratis på swedbank (iallafall med maestro).
Citera
2012-06-15, 12:20
Medlem
Gridiots avatar
Enligt min polare som jabbat bank så ska man inte göra så, det kan påverka möjligheterna till lån om man ofta övertrasserat.
Citera
2012-06-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Enligt min polare som jabbat bank så ska man inte göra så, det kan påverka möjligheterna till lån om man ofta övertrasserat.

Det stämmer. Övertrasseringarna loggas och syns när du ansöker om lån.
Citera
2012-06-15, 12:45
Medlem
Pexis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Det stämmer. Övertrasseringarna loggas och syns när du ansöker om lån.

Aha, okej det visste jag inte. Men tack för hjälpen Då ska jag inte ta ut minus om det skulle gå.
Citera
2012-06-15, 15:00
Medlem
Ravekommisionens avatar
Ditt mastercard är ju ett kreditkort eller hur? Då kan du ju gå minus så mycket som din kreditgräns ligger på. Det går ju att överskrida den gränsen också, men det är nog inte att föredra.
Citera
2012-06-15, 15:01
Medlem
Lightnights avatar
Märkte för ett tag sedan att det inte funkar. Skulle ta ut 200 spänn från en bankomat. Det funkade inte. När jag kom hem kollade jag saldot. Tror det saknades 3 kronor upp till 200 och det var därför det inte funkade.
Citera
2012-06-15, 15:24
Medlem
SwAxXs avatar
När jag var ute på krogen så "råkade" jag tömma mitt kort (glömde föra över pengar ). När jag hade ca 50 kr kvar kunde jag inte köpa mig något gott, men vet inte om det är skillnad på sån maskin och automat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in