Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-15, 02:12
Medlem
BIRDIE13s avatar
Om Tibia: Tibia är en av de äldsta och mest framgångsrika MMORPG spelen i Europa och lanserades så tidigt som 1997. I fantasivärlden Tibia spelar tusentals spelare i jakt på virtuella äventyr. Spela som knight, paladin, sorcerer eller druid och möt utmaningen att utveckla dina skills för din valda karaktär, utforska en stor karta där du möter monster i farliga hålor samtidigt som du interagerar med andra spelare på ett socialt sätt.

Kort info: Cipsoft släppte den 14/06 två nya spelvärldar. En amerikansk och en Europeisk. Spelvärldarna kommer att agera som testservrar för Cipsoft vilket gör att de i värsta fall kan rulla tillbaka den 1-2 dagar efter en uppdatering. Man kommer dock få veta i förväg när en sådan testfas är på väg.

Det som gör att många ändå väljer att spela på dessa världar är att de har permanent 2x experience och 2x skills. Med andra ord så levlar du dubbelt så fort och dina skills går upp dubbelt så snabbt.

Vi från Flashback spelar på spelvärlden Aurora som är den Europeriska utav de två.

Guilden: Sedan det blev officiellt att det skulle komma nya världar var det några som var på direkt om att starta en guild. Efter en omröstning bestämde vi oss för namnet Overrated (länk längst ner). Vi har i skrivande stund runt 30 med i guilden och det kommer ständigt nya. Vi håller för tillfället på att organisera upp den med leaders och vilken typ av guild vi ska vara. Just nu försöker vi hålla oss lugna och försöka skaffa lite allierade och levla på. Senare i spelet när vi är högre level och bättre sammanhållna kommer vi att börja kriga mot andra guilder. Alla här ifrån Flashback är välkommna att joina guilden. Vi tar alltså inte in randoms och massrecruitar.

Allierade: Jag har pratat med ett par andra guildleaders på servern som varit svenskar. Vi alla har kommit överens om att vi svenskar ska försöka hålla ihop så länge vi kan då det finns mycket brasilianare och polacker emot oss.

Att sträva efter: Först och främst vill vi ha en skön guild där man kan lita på varandra. Vi ska ha en bra sammanhållning och där alla respekterar varandra och framförallt lyssnar på ledarna.

VIOP: Än så länge har vi inte skaffat någon typ av VIOP. Skype eller ventrilo är väl de två alternativen vi står inför. Det som är viktigt är dock att försöka vara så sammanhållna som möjligt och inte dela upp oss allt för mycket.

Skype har sina fördelar med sin chatt, men det får vi ändå tillbaka när vi har facebookgrupp, flashbacktråden samt ingamechatten.

Ventrilo har den fördelen att man kan hoppa mellan de olika rummen. Man ser enkelt vilka som är aktiva och man hålls ihop.

Ledare: Just nu har vi bara temporära Vice-Leaders och vi jobbar på att fixa några som vi kan ha kvar. Det vi söker hos ledarna är någon som är bra på att få folk att lyssna och lyda, öppen för förändringar, ärlig gentemot medspelarna samtidigt som denne är aktiv och har bra kunskap om spelet.

Facebook: Vi har även en facebook som vi använder (läng längst ner). Här tas en del beslut som behöver röstas fram och det gör vi via polls.

Guilden: http://www.tibia.com/community/?subtopic=guilds&page=view&GuildName=Overrated
Facebookgruppen: http://www.facebook.com/groups/421694194529870

--------------------------------

Många utav er har säkert varit borta från tibia länge. Sidan www.tibia.wikia.com innehåller den mesta informationen som ni behöver för att komma igång igen och se vilka förändringarna är sen sist.

--------------------------------

Jag heter "Birdie Nam Nam" ingame och har du några frågor så släng iväg ett PM här eller skriv i spelet.
Lycka till!
Senast redigerad av BIRDIE13 2012-06-15 kl. 02:46.
Citera
2012-06-15, 02:25
Medlem
BIRDIE13s avatar
För tillfället ska vi under inga omständigheter randompka. Egentligen ska vi inte PKa överhuvudtaget just nu. Anledningen till detta är att vi vill ligga lågt och inte skaffa fiender bland de större guilderna redan nu. Vi kommer kriga senare, men just nu måste alla hålla fingrarna i styr och svälja stolheten!
Citera
2012-06-15, 03:28
Medlem
Är grymt sugen på att vara med! Älskar att man inte kan transfera till servern. Är dock en fattig bonde så dröjer nog ett tag innan jag kan joina!
Citera
2012-06-15, 03:29
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balalaika
Är grymt sugen på att vara med! Älskar att man inte kan transfera till servern. Är dock en fattig bonde så dröjer nog ett tag innan jag kan joina!

Härligt!
Servern kommer släppas för free accounts inom 1-2 veckor!
Citera
2012-06-15, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Härligt!
King! Har dock inte spelat på länge så jag är lite ouppdaterad men brukar va inne och kika på hemsidan ibland. Spelade mycket mellan 7.4-7.8. Vart jättesugen att börja igen när jag läste den här tråden! Får nog vänta och köra lite free account i början. Joinar jättegärna guilden om jag får!
Citera
2012-06-15, 03:39
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Härligt!

Du fick mig att börja känna suget efter tibia igen lite -.-. spelat tibia i över 10 år innan jag slutade, krigat i flera år på antica, titania, valoria m.m.. Valoria var dock hemvärld tillslut

Borde man börja? har ju ingenting för mig och 2x konstant är ju mycket skönare dessutom!.. hmm borde man börja xD
Citera
2012-06-15, 03:40
Medlem
Robss avatar
Får se hur jag gör, börja smått tappa suget på Tibia nu efter att jag blev hackad och folk verkar förvänta sig att jag spelar både på antica och elysia (olika polare som spelar på elysia och antica)

Men är sugen på en ny värld där man inte kan transfera alls och där alla inte är 300. Om jag gör en char här så blir de kanske knight men osäker, lite små sugen på att lira knights som main igen då jag på senare tid börjat sakna dem.

Utöver det är det heller inte säkert att jag joinar FB guilden heller om jag nu skulle börja, vad har ni för mål med guilden? Några krav som spelare?
Citera
2012-06-15, 06:32
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balalaika
King! Har dock inte spelat på länge så jag är lite ouppdaterad men brukar va inne och kika på hemsidan ibland. Spelade mycket mellan 7.4-7.8. Vart jättesugen att börja igen när jag läste den här tråden! Får nog vänta och köra lite free account i början. Joinar jättegärna guilden om jag får!

Alla får joina guilden i nuläget och vi har för tillfället inga krav.

Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Du fick mig att börja känna suget efter tibia igen lite -.-. spelat tibia i över 10 år innan jag slutade, krigat i flera år på antica, titania, valoria m.m.. Valoria var dock hemvärld tillslut

Borde man börja? har ju ingenting för mig och 2x konstant är ju mycket skönare dessutom!.. hmm borde man börja xD

Självklart ska du börja!

Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Får se hur jag gör, börja smått tappa suget på Tibia nu efter att jag blev hackad och folk verkar förvänta sig att jag spelar både på antica och elysia (olika polare som spelar på elysia och antica)

Men är sugen på en ny värld där man inte kan transfera alls och där alla inte är 300. Om jag gör en char här så blir de kanske knight men osäker, lite små sugen på att lira knights som main igen då jag på senare tid börjat sakna dem.

Utöver det är det heller inte säkert att jag joinar FB guilden heller om jag nu skulle börja, vad har ni för mål med guilden? Några krav som spelare?

För tillfället har vi inga krav på spelarna utan vill få ihop tillräcklingt med folk först. Alla ska få sin chans att visa att de vill spela.

Som mål har vi att börja kriga mot andra guilder, men det är långsiktigt. Kortsiktigt vill vi få en fungerande guild med många spelare och bra ledare.
Citera
2012-06-15, 06:46
Medlem
Deathwanderers avatar
hur ser ni mot bottare i guilden?

har snart semester, så då blire nog lir
Citera
2012-06-15, 08:00
Medlem
Skyishs avatar
Grym trådstart! Jag tycker inte att vi borde acceptera bottare då det ger guilden ett dåligt rykte. Just nu så finns det inget direkt mål med guilden utan vi fokuserar på att levla och hjälpa varandra i den mån det går.
Citera
2012-06-15, 13:14
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Grym trådstart! Jag tycker inte att vi borde acceptera bottare då det ger guilden ett dåligt rykte. Just nu så finns det inget direkt mål med guilden utan vi fokuserar på att levla och hjälpa varandra i den mån det går.
tyvärr omöjligt att undgå, det kommer alltid vara folk som bottar, även om de inte erkänner det...
Citera
2012-06-15, 15:00
Medlem
Deathwanderers avatar
jag kmr lira manuellt på mitt main acc, iaf...

sen me dom andra acc blire bot, dock kmr dom inte va i guilden!

aja, hur gåre för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in