2012-06-14, 22:54
Medlem
Tja! Sen imorse så har mitt internet varit helt bananas.

När jag är ute på nätet på sidor som youtube eller flashback så går det supersegt, och när jag laddar ner saker såsom ett spel jag köpte på steam så laddar jag ner 50-70 kb/s.

Det konstiga är dock att jag kan vara inne och spela spel som BF3 och CS utan att min ping ligger över 50.

Jag ringde supporten men dom sa att mitt internet skulle funka felfritt men att jag skulle göra ett TPtest 3 gånger över 3 dagar, och den tiden har man ju inte direkt om man vill spela.

Någon som har varit med om något liknande?

Tack /Cocca-rool
Citera
2012-06-14, 23:37
Medlem
Run3s avatar
Vilken hastighet betalar du för? Trådlöst nät? Och låg hastighet måste inte innebära hög ping.
Citera
2012-06-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vilken hastighet betalar du för? Trådlöst nät? Och låg hastighet måste inte innebära hög ping.

Jag betalar för 10mb, får ut ca 7 upp och 2 ner enligt bredbandskollen när jag har testat tidigare. Nej det är sant men det känns jävligt fishy eftersom att det alltid funkat felfritt innan. Det känns som att någonting ligger och blockerar. Har testat att inaktivera både brandväggen och mitt antivirus.
Citera
2012-06-14, 23:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocca-rola
Jag betalar för 10mb, får ut ca 7 upp och 2 ner enligt bredbandskollen när jag har testat tidigare. Nej det är sant men det känns jävligt fishy eftersom att det alltid funkat felfritt innan. Det känns som att någonting ligger och blockerar. Har testat att inaktivera både brandväggen och mitt antivirus.
Kör du trådlöst då? Det är rätt relevant i sammanhanget.
Citera
2012-06-15, 01:05
Medlem
Nej det gör jag inte, har även testat det trådlösa från en annan dator. Samma problem
Citera
2012-06-15, 01:13
Medlem
Run3s avatar
Vad säger bredbandskollen att du har för hastighet?
Citera
2012-06-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad säger bredbandskollen att du har för hastighet?

0.7 upp, 0.2 ner.
Citera
2012-06-15, 18:13
Medlem
Börjar bli desperat, någon med koll?
Citera
2012-06-15, 20:51
Medlem
Run3s avatar
Kanske någon burk i nätverket som laddar upp och ner stuff.

Testa stäng av allt förutom 1 burk i nätverket, logga in i routern från den datorn som är igång och verifiera att bara 1 burk är uppkopplad och gör sedan bredbandskollen. Givetvis är det bra om du, på den burken som är igång, försöker stänga av så mycket torrentklienter och liknande som möjligt innan du kör bredbandskollen. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in