2012-06-14, 21:50
Medlem
Jag skrev på ett kontrakt igår om att hyra en bostad i andrahand under sommaren, jag betalade handpenningen och fick nyckel. Så sent som idag får jag ett erbjudande om ett förstahandskontrakt som jag inte kan tacka nej till (det går inte att få lägenheter i den här stan). Jag pratade med tjejen jag ska hyra av idag och hon sa att hon inte ville säga upp kontraktet och bara ta handpenningen utan hon vill att jag betalar för hela perioden vilket jag aldrig kommer ha råd med. Finns det någon möjlighet att bryta kontraktet?? Har man någon ångerrätt??
Citera
2012-06-14, 22:02
Medlem
Det kanske i och för sig är bättre om tråden ligger under Juridik??
Citera
2012-06-14, 22:28
Medlem
fordonsförarens avatar
Det finns ingen ångerrätt. Uppsägningstid på 3 mån gäller om ni inte har avtalat om kortare tid (eller givetvis att det tidsbegränsade kontraktet är kortare än 3 mån). Har ni reglerat uppsägningstid i kontraktet?
Citera
2012-06-14, 22:42
Medlem
LaserApas avatar
Ett råd i all välmening: Du går till banken och förklarar läget och stegar ut därifrån med ett lån som täcker de 3 månashyrorna. Sen skriver du på förstahandskontraktet och betalar av banklånet snabbt och lätt. Se det som en tusenlapp högre hyra på det nya stället under första året. Problem solved!
Citera
2012-06-14, 23:16
Medlem
Pappan89s avatar
Kan du inte hyra ut förstahandslyan under tiden du avtjänar tre månader i andrahandslyan?
Senast redigerad av Pappan89 2012-06-14 kl. 23:17. Anledning: Felciterat
Citera
2012-06-15, 00:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappan89
Kan du inte hyra ut förstahandslyan under tiden du avtjänar tre månader i andrahandslyan?
Inte en chans att hyresvärden skulle godkänna det...om jag har rätt så måste TS då hyra ut lägenheten svart=rivet hyreskontrakt om hyresvärden upptäcker det.
Citera
2012-06-22, 09:07
Medlem
Pappan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte en chans att hyresvärden skulle godkänna det...om jag har rätt så måste TS då hyra ut lägenheten svart=rivet hyreskontrakt om hyresvärden upptäcker det.
Det har du nog rätt i. Var kanske inte en sån bra idé trots allt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in