Citat:

Ursprungligen postat av Pappersvargen

Du kan inte göra något i stil med det jag gjorde i 
https://www.flashback.org/t1788536 ?

Nej, för de du gjort är att ha en hårddisk med Recovery-partitionen kvar, eller ett fungerande MacOS på. Min Macs hårddisk är 100% tom, finns varken OS eller Recovery på den, så de finns ingen skivverktyg/disk utility.
Jag kan däremot formatera hårddisken till HFS+ genom Windows, då jag har programmet MacDrive i Windowsdatorn, som kan läsa av DMGfiler och formatera hårddisken, men mer än så kan man inte göra.
Ända sättet blir väl att åka hem till föräldrarna, brorsan eller hämta nån kompis med sin Mac och därifrån skapa bootbar usbsticka med Lion på, för att sen installera.
Har en extern DVD/CD spelare och Snow Leopard på skiva också. Har också kopplat dom till datorn och hållt inne C knappen för att starta upp skivan och installera Snow Leopard för att sen kunna skapa bootbar Lion därifrån och sen formatera om, MEN problemet är att skivan inte startar upp, när ja håller inne C/alt eller nån knapp.
Hmm, synd att inte Windowsprogrammet TransMac fungera som den skulle, läst massa som fått en fungerande usbsticka genom TM, men också många som får error och annat.