• 6
  • 7
2012-06-15, 13:34
Medlem
Om du nu är så generös kan du väl bjuda på en lax?
Citera
2012-06-15, 15:08
Bannlyst
Jag är själv känd som "Banken" i vissa kretsar, visst är jag generös och givmild, men allt har en kostnad, numera tar jag bara ut ren ränta på allt (eller återbetalning), visst tjejer kan få småsaker, men inte mer än för 2k åt gången,

om du inte markerar så kommer parasiterna, oavsett blod eller inte så kommer dem,
Citera
2012-06-15, 17:48
Medlem
NoPocoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Vad ska man överhuvudtaget ha pengar till om man inte får göra dem omkring en glada?
Amen !
Citera
2012-06-15, 18:53
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Om du nu är så generös kan du väl bjuda på en lax?

Föredrar du en odlad eller vildfångad?
Citera
2012-06-15, 19:11
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoPocoLoco
Hur känner du inför din "personliga ekonomi"?
Vilka delar du kakan med?
Är jag dum i huvudet?
Har just nu inte så stabil ekonomi men det spelar absolut ingen roll utan jag bjuder så mycket jag kan av mig själv och annat då det även är en del av min kultur.

Vänner och familj främst, bekanta ibland så länge de inte hänger med en bara för att man bjuder osv.

Absolut inte, tycker fler svenskar ska vara som dig då jag ofta ser ute på klubbar att svenska gäng betalar var för sig vilket aldrig skulle hända i mitt umgänge oavsett etnicitet då mina vänner automatiskt blivit generösare av att umgås med mig och vänner som inte är från Sverige ursprungligen.

Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Vad ska man överhuvudtaget ha pengar till om man inte får göra dem omkring en glada?
+1
Citera
2012-06-15, 19:58
Medlem
GoPalts avatar
jag har sedan ung ålder varit bra på att hantera pengar, varit sparsam, eller helt enkelt en snål jävel. Detta har verkligen lönat sig i längden, de i min omgivning förundras över mina rikedomar haha nej inte är jag rik inte men jämför man med andra i min ålder så ligger jag ganska bra till. Men det jag tycker är viktigt är att man inte åker snålskjuts på sina polare. Jag siktar på att hålla balansen på hur mycket jag blir bjuden på och hur mycket jag bjuder tillbaka, hur mycket det än skär i hjärtat att öppna plånboken
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in