• 1
  • 2
2012-06-14, 18:42
Medlem
NoPocoLocos avatar
Har varit rätt girig under mitt liv, men måste klargöra att jag växt upp med en svensk`s syn på ekonomisk fattighet
Dock nu när jag är utbildad, tjänar satans bra och DET GÅR BRA NU, ger jag bort mitt överflöd mer än gärna - I princip försörjer jag familjemedlemmar (dom söker egen inkomst frenetisk varav jag mer än gärna delar med mig). Mår extremt bra av att dela med mig till närmaste då man får en genuin uppskattning
Hur känner du inför din "personliga ekonomi"?
Vilka delar du kakan med?
Är jag dum i huvudet?
Citera
2012-06-14, 18:58
Medlem
swapjaos avatar
Håller med om att det kan va skönt att bjuda familj/vänner på saker så länge dom uppskattar det men det slutar dom till slut göra och det börjar kännas som en skylldighet att bjuda, då är det inte kul längre
Citera
2012-06-14, 18:59
Medlem
NoPocoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thepudione
med andra ord så köper du dina familjemedlemmars uppskattning för att du annars inte får någon?
Med andra ord så är du en ensam, bitter pojkspoling?
...
... eh, inte värt det
Citera
2012-06-14, 19:06
Medlem
Jag betalar bostadskön åt min 3 åriga kusin!

skämtåsido, Jag delar väl med mig mer än genomsnittet i min ålder och är det någon som inte har råd att följa med någonstans så lånar jag ut/betalar gärna beroende på summan!
Citera
2012-06-14, 19:06
Medlem
Generositet är underbart!

Jag själv lever väldigt spartanskt och tjänar inte mer pengar än jag behöver, Jag lägger dock ofta vantarna på massor av schysst mat som jag gärna brukar ge bort i kilovis till den som behöver eller någon vän.

Har jag möjlighet ställer jag givetvis upp med tid eller pengar om någon i min närhet har problem (sålänge det inte är orsakat av ren dumhet eller denne försöker utnyttja mig givetvis.)

Detta gäller närstående likväl som folk i periferin, jag kanske inte har stora resurser, men jag ser det som självklart att hjälpa mina medmänniskor.
Citera
2012-06-14, 19:07
Medlem
NoPocoLocos avatar
Citat:
på vilket sätt då? nyrika människor är så otroligt jävla pantade att man aldrig slutar förvånas!
Och nyblivna Flashbackare förtjänar gijotinen !
OnT: Vad är din bittra erfarenhet bittra människa???
Citera
2012-06-14, 19:12
Medlem
NoPocoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalid
Jag betalar bostadskön åt min 3 åriga kusin!

skämtåsido, Jag delar väl med mig mer än genomsnittet i min ålder och är det någon som inte har råd att följa med någonstans så lånar jag ut/betalar gärna beroende på summan!
Hehe uppmärksam du
- Tycker du inte att det känns j!vligt bra att dela med sig då?
Citera
2012-06-14, 19:13
Medlem
swapjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoPocoLoco
Något du varit med om?
Ja tyvärr så hr jag det alltför många gånger men tyckr det, folk visar sin karaktär mycke när pengar är inblandat och vissa personer förvånar en både till det bättre och sämre
Citera
2012-06-14, 19:14
Medlem
NoPocoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Generositet är underbart!

Jag själv lever väldigt spartanskt och tjänar inte mer pengar än jag behöver, Jag lägger dock ofta vantarna på massor av schysst mat som jag gärna brukar ge bort i kilovis till den som behöver eller någon vän.

Har jag möjlighet ställer jag givetvis upp med tid eller pengar om någon i min närhet har problem (sålänge det inte är orsakat av ren dumhet eller denne försöker utnyttja mig givetvis.)

Detta gäller närstående likväl som folk i periferin, jag kanske inte har stora resurser, men jag ser det som självklart att hjälpa mina medmänniskor.
Love it !
- Att pynta en "människa i nöd" ger extremt mycket har jag upptäckt
Citera
2012-06-14, 19:16
Medlem
NoPocoLocos avatar
Citat:
vad i helvete har nyblivna flashbackare med detta att göra? du verkar ju helt skev som person, om du nu har ett så välbetalt jobb så är det ju skrämmande om du beter dig såhär på jobbet... blir spydig så fort någon kommer med kritik! jag behöver inte dela med mig utav mina erfarenheter då det inte är relevant i sammanhanget
DU är inte relevant i sammanhanget !
- Vad fick dig att ens trycka på tråden??? - Bitterhet???
Om du inte vill dela med dig av erfarnheter kan du lämna tråden - SÅ LÄTT ÄR DET
Citera
2012-06-14, 19:25
Medlem
Thepudiones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoPocoLoco
DU är inte relevant i sammanhanget !
- Vad fick dig att ens trycka på tråden??? - Bitterhet???
Om du inte vill dela med dig av erfarnheter kan du lämna tråden - SÅ LÄTT ÄR DET
Hahaha absolut inte av bitterhet! Känns jobbigt att argumentera mot en ny flashbackare som du så jag lämnar tråden!
Citera
2012-06-14, 19:25
Medlem
TotalyMoos avatar
Jag ger sällan bort saker eller pengar, men umgås i en väldigt generös grupp människor. Ingen har problem att lägga ut åt varandra för alla är medvetna om att det ändå (förmodligen) blir jämnt i slutändan ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in