Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-14, 23:43
  #13
Medlem
Psychoramas avatar
Dem som äter Atarax och får effekt tror jag är inbillningssjuka från början.. Dem som får positiv effekt av dessa placebo-piller får inget annat än just en placebo-effekt.. Det sitter i psyket! Det är långt långt långt ifrån en mirakelmedicin. Jag har själv fått dessa skrattretande antihistamin-piller flera gånger. Ätit lådor och mängder. De ger endast trötthet på sin höft och de funkar bra mot klåda. Det är min åsikt i alla fall.

Måste fråga: Ni som tycker att Atarax funkar öht mot ångest, depression osv, har ni provat andra mediciner? Vad lider ni av för sjukdomar?

Mvh
Citera
2012-06-15, 04:24
  #14
Medlem
christerys avatar
Nu tycker jag att (provade ta några inatt, för att kolla om "smällarna" skulle komma) dom känns som om dom fastnat i halsen. Enda gånen jag annars har den känslan är när jag ätit tex nötter.

Dvs en allerigreaktion, men dom är ju antihistaminer. Ska väl inte göra så.

Nåväl, mycket sömn blev det inte. Kul att jobba idag.
Citera
2012-06-15, 19:29
  #15
Medlem
Har pollenallergi och jag brukar ta 2x25mg på morgonen och tycker det fungerar lite bättre än 2:a generationens antihistaminer mot allergi, kan möjligtvis också fungera vid illamående. Som psykofarmaka är de värdelösa.
Citera
2012-06-25, 11:25
  #16
Medlem
Danni33s avatar
Tagit 25 mg och det hjälper inte alls, ska jag prova ta mer? Min läkare insisterar på att jag ska ta dom, fattar inget...ska dom verkligen hjälpa mot ångest? På min läkare låter det som det hjälper alla, är jag annorlunda.. Vill ju ha effekt, känns så hopplöst och blir bara rädd att det inte hjälper =( Vill inte behöva ta benzo.
Citera
2012-06-25, 20:28
  #17
Medlem
Jag brukar knapra det på kvällarna för att bli trött och somna bättre. Har viss effekt om jag tar maxdos i ett par dagar, sen måste jag ha uppehåll i några dagar om jag vill uppnå samma effekt.
Citera
2012-06-29, 00:55
  #18
Medlem
benzokilledmyyouths avatar
Jag får bra ångestlindrande effekt av Atarax. Eller, ångesten försvinner inte, men jag blir så drogad att jag inte orkar bry mig. Tar 50-75 mg v.b. Ibland tar jag dock mer än jag får (6-8 st. 25 mg) för att jag helt enkelt behöver stänga av hela hjärnan.

Måste göra uppehåll ibland för att inte förlora effekten. Konstigt eftersom den inte är beroendeframkallande...?

Tycker dock att Atarax förstärker biverkningarna av Abilify och Akineton om jag tar mycket Atarax (främst myrkrypningar och rastlöshet förstärks). Atarax är ju CNS-dämpande, och det är neuroleptika och parkinsonmediciner också.

Tog Atarax för en stund sedan, men minns inte hur många? Ja, av Akineton glömmer jag nästan vad jag heter. Flumeliflum. Borde gå och sova nu
Citera
2012-06-29, 01:13
  #19
Medlem
benzokilledmyyouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Dem som äter Atarax och får effekt tror jag är inbillningssjuka från början.. Dem som får positiv effekt av dessa placebo-piller får inget annat än just en placebo-effekt.. Det sitter i psyket! Det är långt långt långt ifrån en mirakelmedicin. Jag har själv fått dessa skrattretande antihistamin-piller flera gånger. Ätit lådor och mängder. De ger endast trötthet på sin höft och de funkar bra mot klåda. Det är min åsikt i alla fall.

Måste fråga: Ni som tycker att Atarax funkar öht mot ångest, depression osv, har ni provat andra mediciner? Vad lider ni av för sjukdomar?

Mvh

Har ätit mig igenom hela FASS, i princip. Det enda jag inte provat är Leponex och Cisordinol. När jag åt typ elva olika mediciner om dagen så tyckte jag själv att Atarax var ett stort jävla hån. Drog i mig flera kartor - kände inget. Men nu när jag bara äter en medicin på daglig basis så fungerar Atarax jättebra.

Och snälla - kalla mig inte inbillningssjuk. Du vet inte vad du pratar om. Var istället glad att den milda medicinen Atarax fungerar för mig, så att jag slipper äta benzo och andra starka saker som har ruskigt mycket mer biverkningar.
Citera
2012-06-29, 01:32
  #20
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Jag provade denna innan jag började med antidepressiva, den hade tyvärr noll effekt på min ångest. Något utröttande möjligtvis annars ingen effekt överhuvudtaget på någonting. Jag joinar inte denna fanclub.
Citera
2012-06-29, 15:15
  #21
Medlem
En mix av atarax och theralen kan hjälpa mig vid oro helst ska jag inte ha ätit någon mat vid intag.
Citera
2013-07-16, 05:16
  #22
Medlem
Atarax funkar superbra på mig,,m men det krävs kanske 4x 25 mg om dagen.

Började nyligen och blev då mest trött, men nu funkar den perfekt, behöver bara organisera detta, min husläkare är på semester, hoppas få nya utskrivna.

Den är ju väldigt mild, är inte narkotika klassad och inte beroendeframkallande.

Vlken befrielse att slippa jaga nezo i ångesttider!

Tillsammans med propavan, som ej heller är beroendeframkallande så jag god sömn och ett behagligt liv på dagen , utan en massa biverkningar och trötthet och beroende/abstinens

Någon nämnde 150mg per dag är max dosen.

Kan detta utvecklas vidare, Ataraxen är ju svag så 150mg vore perfekt för mig.

Det tog bara 2-3 veckor innan trötthets symptomen försvann...

Nu kan jag få sömn och trevligt liv utan att ta benzo! Vilken revolution!
Citera
2014-10-22, 18:08
  #23
Avstängd
eisapeittes avatar
Knappast nåt fan av dessa. Dock är de inte så dåliga som många tycker imo. Tar man över 100mg så har de hjälpt mig med mindre ångest och lättare insomning. Nu har jag dock legat runt 200-300mg senaste veckan så nu känner jag att jag kanske lyckats överdosera dessa skittabletter faktiskt. De slog mig idag, ja faktiskt, att det kan vara därför jag mått så dåligt senaste veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback