2012-06-14, 17:18
Medlem
strategasiats avatar
Går ofta runt och analyserar och filosoferar kring banala företeelser i samhället, oftast glömmer jag dom lika fort som dom poppar upp men jag tänkte att vi kunde föreviga dom här.

Som ett exempel satt jag precis och tänkte på människor med mobilskal. Om man köper en ny slimmad mobil så gör man väl det för själva njutningen av att för en kort period ha just en nim slimmad pryl, att då slänga på ett stort skal och kanske to.m. en extraskärm är för mig helt främmande. Det är som att köpa en fin lädersoffa för att sedan lägga ett överdrag på. Min slutsats av detta är att majoriteten av människor inte lever livet i nuet utan går och väntar på den lyckliga dagen då dom kan ta av skalen för att se sin mobil blänka som ny, enda saken är att det antagligen är den dagen den kommer att säljas
Citera
2012-06-17, 12:19
Medlem
lintus avatar
Kul idé!

Jag tycker att det är otroligt roande att sitta och analysera mönster i vardagshändelser, jag söker efter mönster i stort sett allt som jag stöter på i livet.

Ett ex är när jag cyklar i kuperad terräng, jag brukar tänka att det är som livet i allmänhet. Ibland har man uppförsbacke och det är jobbigt, men då genererar man lägesenergi och det kommer att gå lättare i nedförsbacken. Vissa dagar är jobbigare än andra, men belöningen för det kan man få vid ett senare tillfälle. Man måste börja med små backar som orkar sig uppför, för att bygga upp styrka att orka sig upp för de tuffaste motluten. Vågar man på sig en alltför stor backe utan att ha byggt upp konditionen orkar man inte upp, och då får man vända och träna mer i dom små..

Oj, va flummigt det lät..
Citera
2012-07-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Går ofta runt och analyserar och filosoferar kring banala företeelser i samhället, oftast glömmer jag dom lika fort som dom poppar upp men jag tänkte att vi kunde föreviga dom här.

Som ett exempel satt jag precis och tänkte på människor med mobilskal. Om man köper en ny slimmad mobil så gör man väl det för själva njutningen av att för en kort period ha just en nim slimmad pryl, att då slänga på ett stort skal och kanske to.m. en extraskärm är för mig helt främmande. Det är som att köpa en fin lädersoffa för att sedan lägga ett överdrag på. Min slutsats av detta är att majoriteten av människor inte lever livet i nuet utan går och väntar på den lyckliga dagen då dom kan ta av skalen för att se sin mobil blänka som ny, enda saken är att det antagligen är den dagen den kommer att säljas

Jag kan ha ett litet svar på det där med telefonen. Det finns dom som köper telefonen enbart pga hårdvara och skiter i designen. Därför väljer dom att köpa ett skal för att kanske skydda inför en eventuell försäljningen.

Det där med skyddsplats är faktiskt riktigt konstigt, med tanke på hur reptåliga dagens skärmar är.
Citera
2012-07-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat

Eller för att de vet att de kommer att tappa den någon gång och hoppas att skalet eller nåt ska skydda den. Istället för att oroa sig för framtiden kanske man ska ta vara på nutiden så slipper man kanske att köpa skiten.

Så här hände det för mig http://weknowmemes.com/wp-content/up...the-screen.jpg
Citera
2012-07-09, 01:56
Medlem
Methones avatar
Funderade över detta och har kommit fram till att: nej, självklart är det inget konstigt med det. Man köper mobilen för prestandans skull (om man är förnuftig), och ett skal/skärmskydd är en billig försäkring mot vanliga skador.
Om man nu köper en mobil endast för utseendet, är man väl så rik att man kan köpa en ny när den går sönder.

Förstår hur du tänker. Mobiler är idag en ganska dyr investering om man vill ha det senaste, så att skydda den är bara förnuftigt. Risken för yttre och inre skador minskar helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in