• 1
  • 2
2012-06-14, 07:44
Medlem
Har kollat igenom liknande trådar men inte hittat nåt särskilt bra svar som har funkat. Häromdagen ringde ett mobilnr mig flera ggr, missade samtalen o försökte ringa tillbaka utan svar. Har kollat på hitta o Eniro men personen finns inte där. Tror dock h*n har comviq då väntsignalen är en låt som flera av mina kompisar med comviq också har prackats på.

Tips på hur/om det går att ta reda på vem människan är?
Citera
2012-06-14, 07:56
Medlem
HolyCraps avatar
I just cant get enough

En gammal kompis kanske?
Någon som har hittat ditt nummer på nätet?
Någon som är ute efter dig?
Har du några fiender?

Jag vet faktiskt inte hur du ska göra, det är rätt så svårt att kolla upp ägaren bakom ett oregistrerat kontantkort.
Om inte personen själv har gett ut numret på kanske annonser eller på någon community.

Lycka till i alla fall!
Citera
2012-06-14, 08:10
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Är det något viktigt så ringer väl personen igen, så brukar jag tänka och har faktiskt funkat rätt bra.
Citera
2012-06-14, 08:58
Medlem
sök på hitta.se !
om det inte finns på eniro finns det på hitta. vice versa
Citera
2012-06-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3864
Har kollat igenom liknande trådar men inte hittat nåt särskilt bra svar som har funkat. Häromdagen ringde ett mobilnr mig flera ggr, missade samtalen o försökte ringa tillbaka utan svar. Har kollat på hitta o Eniro men personen finns inte där. Tror dock h*n har comviq då väntsignalen är en låt som flera av mina kompisar med comviq också har prackats på.

Tips på hur/om det går att ta reda på vem människan är?

Googla på numret. Har du tur så kommer någon träff upp

Citat:
Ursprungligen postat av firre91
sök på hitta.se !

Ja det stämmer..fast näe. Jag vet inte vad som får dig att tro att det bara finns på en av sidorna. Antingen ligger det på båda ställena
Citera
2012-06-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3

Precis! Numret kan råka finnas på någon blogg eller liknande.

Prova även http://vemringde.se/ . Dock är kanske den sidan mer inriktad åt företagsnummer och nummer från diverse callcenters osv.
Citera
2012-06-14, 10:27
Medlem
miikoss avatar
Citat:

Ja det stämmer..fast näe. Jag vet inte vad som får dig att tro att det bara finns på en av sidorna. Antingen ligger det på båda ställena

Ibland så finns det enbart på en sida. Men då är det ofta den som är användare av numret som har bestämt det. Operatören säljer till alla.
Citera
2012-06-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firre91
sök på hitta.se !
Det är inte säkert att det finns på hitta heller.
Citera
2012-06-14, 12:25
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Är det något viktigt så ringer väl personen igen, så brukar jag tänka och har faktiskt funkat rätt bra.
Exakt så gör jag också, vill personen något så ringer de garanterat tillbaka

Men förstår TS, h*n är nyfiken på om det är ett gammalt ragg
Citera
2012-06-14, 16:33
Medlem
Citat:

fast jo.
Citera
2012-06-14, 21:40
Medlem
Självklart har jag testat både hitta.se och eniro, vilket jag nämnde i trådstarten. Har även googlat utan framgång.

Har inte hört något av personen, som ringde mig 4 ggr under en och samma dag. Dör av nyfikenhet ju
Citera
2012-06-14, 22:26
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3864
Självklart har jag testat både hitta.se och eniro, vilket jag nämnde i trådstarten. Har även googlat utan framgång.

Har inte hört något av personen, som ringde mig 4 ggr under en och samma dag. Dör av nyfikenhet ju
Du får väl prova att ringa tillbaka med dolt nummer eller från ett nummer personen inte känner igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in