2012-06-13, 19:37
Medlem
RutSvenssons avatar
Jag förstår inte riktigt varför man inte håller resorna på Travelforum?
Hade varit smart direktreklam att bara låta fliken Resor vara en länk till Travelforum.

Färre forumdelar som människor sällan postar i och ökat antal besökare på Travelforum.
För min del ser jag ingen anledning till att vara på Travelforum öht när allt finns här, det är ju synd.

Jag antar att en situation liknande den här har diskuterats men någon trevlig moderator kanske kan förklara hur tankarna går kring det här.
Citera
2012-06-13, 19:43
Medlem
thatfatkids avatar
Blir dock svårt för oss som inte är medlemmari Travelforum att ta del av diskussionen.
Citera
2012-06-13, 19:47
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatfatkid
Blir dock svårt för oss som inte är medlemmari Travelforum att ta del av diskussionen.

Precis! Vad gör du då? Jo, du registrerar dig -vilket är precis vad vi försöker uppnå eller hur?
Fler medlemmar!
Senast redigerad av RutSvensson 2012-06-13 kl. 19:54.
Citera
2012-06-13, 20:38
Medlem
thatfatkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Precis! Vad gör du då? Jo, du registrerar dig -vilket är precis vad vi försöker uppnå eller hur?
Fler medlemmar!

Men varför försvåra för Flashback forumets egna medlemmar bara för att förenkla för ett annat forum? Inte så smart!
Citera
2012-06-13, 20:49
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatfatkid
Men varför försvåra för Flashback forumets egna medlemmar bara för att förenkla för ett annat forum? Inte så smart!

Varför ha Travelforum alls om användare inte borde registrera sig där?
Citera
2012-06-13, 22:00
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Varför ha Travelforum alls om användare inte borde registrera sig där?
Om man vill diskutera resor, ladda upp bilder osv. är det ett utmärkt alternativ. Vill man ha allsidiga diskussioner registrerar man sig på Flashback. Simple.
Citera
2012-06-13, 23:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Om man vill diskutera resor, ladda upp bilder osv. är det ett utmärkt alternativ. Vill man ha allsidiga diskussioner registrerar man sig på Flashback. Simple.
Exakt så ja! Nu har jag inte någon erfarenhet av Travelforum, men jag gissar blygsamt på att diskussioner av mer politiskt inkorrekt slag censureras, vilket det inte görs på Flashback. Det brukar nämligen vara så på specialforum. Får man t.ex. diskutera var man hittar bästa knarket eller de bästa prostituerade i Thailand på Travelforum? Flashback är ett alternativ för personer som inte vill diskutera politiskt korrekta solnedgångar.
Citera
2012-06-14, 00:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Travelforum känns ju annars rätt så inaktuellt, inaktivt och föråldrat. Väldigt liten aktiivtet pågår där verkar det som. Känns som att Travelforum är helt onödigt och överflödigt.

Men, jag hänger inte där speciellt ofta alls. Någon som gör det som kan kommentera min bild av forumet''?

Har jag rätt eller fel?
Citera
2012-06-14, 08:28
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt varför man inte håller resorna på Travelforum?
Hade varit smart direktreklam att bara låta fliken Resor vara en länk till Travelforum.

Färre forumdelar som människor sällan postar i och ökat antal besökare på Travelforum.
För min del ser jag ingen anledning till att vara på Travelforum öht när allt finns här, det är ju synd.

Jag antar att en situation liknande den här har diskuterats men någon trevlig moderator kanske kan förklara hur tankarna går kring det här.
Alla diskussioner under "resor" visas ju redan på travelforum och sen kan man välja om man vill vara registrerad där också för att kunna lägga upp resedagböcker och annat men som sagt; diskussionerna finns ju redan där, själva medlemsantalet är ju ganska irrelevant.
Citera
2012-06-14, 08:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Alla diskussioner under "resor" visas ju redan på travelforum och sen kan man välja om man vill vara registrerad där också för att kunna lägga upp resedagböcker och annat men som sagt; diskussionerna finns ju redan där, själva medlemsantalet är ju ganska irrelevant.
Tänker precis så också.
Jag har förvisso ett konto på Travelforum men jag skriver ju inte på det utan det som jag skriver på FB i resedelen syns i Travelforum.

Mao vore det ett effektivt sätt att döda Travelforum om man påtvingar medlemskap för att kunna skriva där.
Citera
2012-06-14, 08:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Exakt så ja! Nu har jag inte någon erfarenhet av Travelforum, men jag gissar blygsamt på att diskussioner av mer politiskt inkorrekt slag censureras, vilket det inte görs på Flashback. Det brukar nämligen vara så på specialforum. Får man t.ex. diskutera var man hittar bästa knarket eller de bästa prostituerade i Thailand på Travelforum? Flashback är ett alternativ för personer som inte vill diskutera politiskt korrekta solnedgångar.

Men hur menar du nu? Alla trådar som finns i Resor på Flashback finns ju på travelforum. Vi som moddar resor gör ju det utifrån Flashbacks regelverk och sedan syns allt på Travleforum också
Citera
2012-06-14, 12:52
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men hur menar du nu? Alla trådar som finns i Resor på Flashback finns ju på travelforum. Vi som moddar resor gör ju det utifrån Flashbacks regelverk och sedan syns allt på Travleforum också

Varför ska man då ha travelforum öht?
Det borde ju vara mest flashbackare som reggar sig där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in