2012-06-14, 15:41
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Varför ska man då ha travelforum öht?
Det borde ju vara mest flashbackare som reggar sig där.

Det är väl bra med ett travelforum. Ja, för de som inte vågar
registrera sig på dödsknarkarnazistforumet
Citera
2012-06-14, 16:00
Medlem
Spyrrans avatar
Jag diskuterar gärna resor och är väl ganska aktiv i den forumsdelen. Men jag är inte intresserad av själva medlemsbiten på Travelforum (att ladda upp bilder etc). Så jag tycker det är bra som det är nu. Om det blir tvång att skriva på Travelforum istället för Flashback, så kommer jag troligen sluta vara aktiv när det gäller reseforum.
Citera
2012-06-14, 16:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men hur menar du nu? Alla trådar som finns i Resor på Flashback finns ju på travelforum. Vi som moddar resor gör ju det utifrån Flashbacks regelverk och sedan syns allt på Travleforum också
My bad! Jag tittar aldrig i delforumet resor här på FB och jag besöker inte Travelforum. Jag trodde att Travelforum var något annat forum jämförbart med föräldraliv t.ex.

Men om jag genaraliserar lite; många forum har under åren ifrågasatts, t.ex. jakt, fiske och vildmark. Men en motivering från Admin att det skulle få vara kvar är att man på andra jakt och fiske-forum t.ex. inte får diskutera tjuvfiske etc. Och det är bra tänkt. Om man vill att något delforum ska läggas ner bör det beaktas hur lite mer politiskt inkorrekta frågor får diskuteras på alternativa forum. Men jag erkänner, jag kände inte till Travelforum.
Citera
2012-06-14, 17:42
Medlem
Desertwalkers avatar
Varför inte bara låta det vara som det är, det är ju perfekt med att travelforum är inbäddat i flashback och man kan kommentera trådarna utan att regga sig. Vill man ha ut mer av travelforum så är det ju bara att besöka hemsidan.

Tråkigt med en länk, hade inte orkat registrera mig.
Citera
2012-06-14, 19:11
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Tråkigt med en länk, hade inte orkat registrera mig.

Vad sägs isåfall om att man lägger till dessa "extra" saker till flashback direkt?
Citera
2012-06-14, 23:07
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Vad sägs isåfall om att man lägger till dessa "extra" saker till flashback direkt?
Kanske för att väldigt många vill hålla på sin anonymitet på FB men inte lika många som vill lägga upp bilder från sina resor är lika petiga med det.

Sen är det ju så att TF är lite mer communityinriktat då man har möjlighet att lägga upp bilder osv och flashback är och ska vara ett rent diskussionsforum.
Citera
2012-06-14, 23:16
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Sen är det ju så att TF är lite mer communityinriktat då man har möjlighet att lägga upp bilder osv och flashback är och ska vara ett rent diskussionsforum.

Helt rätt, det är ju en anledning.
Tänkte mer att man skulle lägga till bildfunktioner mm till just forumdelen Resor.
Citera
2012-06-17, 15:59
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Helt rätt, det är ju en anledning.
Tänkte mer att man skulle lägga till bildfunktioner mm till just forumdelen Resor.

Men då kan man väl fortsätta ha bilder och sådant på just Travelforum?

Jag är en av dem som gillar Flashbacks reseforum som det är nu. Det finns flera alternativ (bland annat Travelforum) om man vill lägga upp bilder, artiklar, resedagböcker etc. Jag har inget som helst intresse av sådana medlemsfunktioner och håller inte till på sådana reseforum. Om man nu vill ha sådana funktioner så kan man vända sig till sådana forum som ändå erbjuder det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in