2013-03-28, 13:48
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Någon som minns koden för att få gratis skoblock på Herring? Om den nu finns kvar.

HSAB
Citera
2013-03-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Någon som minns koden för att få gratis skoblock på Herring? Om den nu finns kvar.

HSL1 om man ej köper av Herrings egna märke.
Citera
2013-03-28, 16:17
Medlem
Tack.
Citera
2013-04-03, 20:51
Medlem
SebastianFlytes avatar
Med koden TMLHL1 får man 15% på TM Lewin.
Citera
2013-04-08, 21:44
Medlem
ShogunAssasins avatar
Forumet handlar om klassisk stil, vill man tipsa om realisationer av icke klassiska accessoarer så finns det ett annat forum för det.

OT raderat
/Moderator
Citera
2013-04-11, 14:35
Medlem
padrons avatar
För er som bor i Stockholm och är intresserade av Oscar Jacobson kan jag tipsa om en outlet som har utförsäljning på Gärdet. Plockade själv med mig en mörkgrå kostym i Loro Piana-tyg för 2500 kr. Framförallt ett mycket stort utbud av kavajer, byxor och tröjor.

Öregrundsgatan 3, T-bana Gärdet, uppgång Värtan
http://outletbutiken.blogg.se
Citera
2013-04-11, 21:30
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
För er som bor i Stockholm och är intresserade av Oscar Jacobson kan jag tipsa om en outlet som har utförsäljning på Gärdet. Plockade själv med mig en mörkgrå kostym i Loro Piana-tyg för 2500 kr. Framförallt ett mycket stort utbud av kavajer, byxor och tröjor.

Öregrundsgatan 3, T-bana Gärdet, uppgång Värtan
http://outletbutiken.blogg.se

Najs. Ett par flannelbrallor hade suttit. Såg du några sådana?

Hur var folkmängden, för övrigt?

Edit: Förresten, hur är OJs kostymer uppbyggda? Halvkanvas?
Citera
2013-04-12, 02:21
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Synd att man missade Upp till 30% rabatt på utvalda C&J modeller hos Ashtonmarks.com.

Nu verkar de borttagna men jag tittade bl.a. på C&J Hallam Black calf

Rätt fint sortiment av Edward Green och priser därtill f ö.
Senast redigerad av WhiteCollarCrime 2013-04-12 kl. 02:25.
Citera
2013-04-12, 09:20
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau

Rätt så lugnt, inga köer till kassorna eller till provhytterna.

Konstruktionen hänger nog samman med prisbilden, de billigaste är väl limmade rakt igenom. Gissar att min kostym är halvkanvas.

Tittade inte så mycket på byxorna, men igår vid lunch hade de i alla fall ett par grå flanellkostymer hängande.
Citera
2013-04-12, 16:54
Medlem
Citat:

Det var ganska lugnt när jag var där runt 14, fick med mig en snygg smokingkavaj, shorts och sköna sommarskor (från Boomerang).

Jag tror till och med att jag såg dig på väg hem från outleten (alltid lika snyggt klädd). Kan det stämma?
Citera
2013-04-13, 19:09
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksud
Det var ganska lugnt när jag var där runt 14, fick med mig en snygg smokingkavaj, shorts och sköna sommarskor (från Boomerang).

Jag tror till och med att jag såg dig på väg hem från outleten (alltid lika snyggt klädd). Kan det stämma?

Tack för svar, och till dig också, padrone!

Jo, jag var förbi en snabbis men det slutade med att jag bara köpte ett par vita shorts. Utbudet var lite sådär i min mening förutom flanellkostymerna från Loro Piana som var rätt fina. De satt dock lite för dåligt på mig.

Och tack, ja om han hade en mörkblå dubbelknäppt rock och en mörkgrå fedora på huvudet var det jag
Citera
2013-04-13, 21:08
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Tack för svar, och till dig också, padrone!

Jo, jag var förbi en snabbis men det slutade med att jag bara köpte ett par vita shorts. Utbudet var lite sådär i min mening förutom flanellkostymerna från Loro Piana som var rätt fina. De satt dock lite för dåligt på mig.

Och tack, ja om han hade en mörkblå dubbelknäppt rock och en mörkgrå fedora på huvudet var det jag

Jag tittade också förbi utförsäljningen idag. Men det var inte lätt att hitta något av intresse. De flesta kavajerna/kostymerna var gjorda i rätt tråkiga material/färger/mönster. Det som fanns i full- eller halvkanvas var faktiskt verkligen inte i min smak. Däremot fanns det en eller annan limmad kavaj som var rätt trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in