2013-01-25, 11:45
Medlem
Lund & Lund har fortfarande massa plagg kvar på rean.
Jag plockade på mig en skjorta från Af Klercker (200kr), en flanellskjorta från Jaggy (200kr) och en pikétröja från Monaco Cashmere (150kr).
Citera
2013-01-25, 12:01
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Byxor från Corneliani, hmm. Några flannelisar är inget att hoppas på antar jag? Än mindre i vettig storlek skulle jag väl tro..

För övrigt så inleder Tweed Country Sports sin rea nu imorgon och den pågår i 2-3 veckor, men det vet ni kanske redan, ni som har med dem på Facebook. Jag kan säga att den faktiskt kommer att bli mycket bra till skillnad från många andra reor, många tweedkavajer finns att tillgå till fina priser.

Jodå det var flanellbyxor jag köpte. Finns något par i varje storlek (som är smala så jag gick upp i storlek). Mestadels så var det manchesterbyxor och sen även lite blandat som både var fult och snyggt.
Citera
2013-01-25, 12:02
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Lund & Lund är en av få reor som jag tycker brukar vara riktigt bra. Tyvärr tar ju alla storlekar slut snabbt. Har du någon uppfattning om hur statusen är nu? Är det kört om man är en medium/38 som alla andra?

Det är absolut inte kört.
Citera
2013-01-25, 12:20
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Jodå det var flanellbyxor jag köpte. Finns något par i varje storlek (som är smala så jag gick upp i storlek). Mestadels så var det manchesterbyxor och sen även lite blandat som både var fult och snyggt.

Okej, där ser man. Nu har jag förstås redan två par smalare flanellbyxor och skulle vilja ha ett par med lite mer klassisk vidd. Manchester är jag inte så förtjust i, men av vilken tillverkare var de gjorda?
Citera
2013-01-25, 12:29
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Okej, där ser man. Nu har jag förstås redan två par smalare flanellbyxor och skulle vilja ha ett par med lite mer klassisk vidd. Manchester är jag inte så förtjust i, men av vilken tillverkare var de gjorda?

Jag vet faktiskt inte. Skulle jag gissa så skulle jag göra det på Corneliani.
Citera
2013-01-26, 14:26
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Till den större gentlemannen finns en grå Isaia kostym i stl 52 för halva priset på Gabucci.
Citera
2013-01-26, 14:54
Medlem
Spodes avatar
Linnégatan No 2 i Göteborg började sin rea idag. 50% på en hel del skjortor, byxor och några kavajer. Främst OJ, Ralph Lauren och Eton.
Citera
2013-01-26, 18:12
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Linnégatan No 2 i Göteborg började sin rea idag. 50% på en hel del skjortor, byxor och några kavajer. Främst OJ, Ralph Lauren och Eton.

Det kommer bli riktigt trevligt utbud där senare i vår, med Barba-skjortor, Incotex-byxor och byxor, kavajer och kostymer från Mabro. Framför allt kommer de satsa på måttsytt från Mabro, en kostym kommer börja på ca 8000:- MTM full kanvas. Kavajer ett par tusen under det. Väldigt trevligt att det inte bara är i Stockholm som den möjligheten finns. Mabro är trots allt väldigt mycket intressantare än Pari..
Citera
2013-01-26, 18:16
Medlem
Lund & Lund hade fortfarande rea idag, med väldigt sänkta priser. Det som stod ut mest var det fasta priset på både rockar, jackor och kavajer som var 1900kr. Det är synd bara att man inte har mer pengar.
Citera
2013-01-30, 15:01
Medlem
Någon som har hört när Hans Allde startar sin rea?
Citera
2013-01-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham
Till den större gentlemannen finns en grå Isaia kostym i stl 52 för halva priset på Gabucci.

Halva av vad blir man ju litet nyfiken på...
Citera
2013-01-31, 15:47
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz
Någon som har hört när Hans Allde startar sin rea?

Alldes rea startade igår. Rodde hem en Truzziskjorta och 2 par strumpor av längre modell. Nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in