Känns jättejobbigt, har gått hos henne i 1,5 år för behandling av min ptsd, jag är inte helt fri men det har hjälpt otroligt mycket. Varje gång jag är hos henne släpper min ångest rejält även om jag kan ha känt mig jättelåg flera dagar innan, känns som att proppa i sig en karta sobril typ :P
Samtidigt så måste man ju stå på sina egna ben nångång, fast det vore väldigt skönt att ha kvar henne.
Min tidigare psykolog kände jag inte alls så inför, det var delvis en lättnad att sluta för hennes metoder hjälpte inte nåt vidare; orosstund, mindfullness hjälpte väl delvis. Fast samtidigt känns det som att man når en gräns tillsist med varje terapeut där man inte kan komma längre. Andra terapeuter jag haft har jag inte ogillat, men ändå känts som att jag nått gränsen ganska fort för vad man kan åstadkomma.
Olyckligtvis tror jag inte min terapeut förstår att jag mår dåligare än jag gör, just för att jag alltid blivit glad varje gång jag vart hos henne, det har vart guld värt.
Känns lite som att förlora en god vän som man litar på helt plötsligt
Hur brukar ni hantera avsked från terapeuter och läkare? Känns det svårt eller inte alls så mycket?