2012-06-12, 16:54
Medlem
eatsoups avatar
Sålt en dator samt ett piano och tänkte lägga in alla kontanter på mitt konto.
Gick till Swedbanks insättningsautomat och testade med att sätta in 1000 kr först, och det gick ju bra. Lät en gubbe bakom mig gå före då det hela skulle ta tid. Nästa insättning var på 3000 kr och även den gick bra. Stoppar in kortet igen för att ösa på med en rejäl bunt 500 lappar med tot värde 11.000 kr.
När pengarna åker in i facket så står det på skärmen "ta retursedlar". Hör lite skrammel från returfacket men inte mycket mer. Automaten blir helt tyst och "out of order" visas på skärmen.
Går in på kontoret och förklarar det som skett och de skriver en reklamation men kunde av någon anledning inte få fram mitt kontonummer. Tidpunkt, summa samt personnumer skrevs ner på pappret och det enda jag fick höra var "vi skickar in det".
Nu i efterhand funderar jag på om det är möjligt att banken helt förlitar sig på maskinen och ev inte alls tror på mig? Om maskinen av någon anledning inte registrerade pengarna så blir det lite svårt att bevisa?
eller kommer de helt enkelt se vid en avstämmning att det diffar med 11.000?

Lite nojjig är man nu
Citera
2012-06-12, 17:05
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Sålt en dator samt ett piano och tänkte lägga in alla kontanter på mitt konto.
Gick till Swedbanks insättningsautomat och testade med att sätta in 1000 kr först, och det gick ju bra. Lät en gubbe bakom mig gå före då det hela skulle ta tid. Nästa insättning var på 3000 kr och även den gick bra. Stoppar in kortet igen för att ösa på med en rejäl bunt 500 lappar med tot värde 11.000 kr.
När pengarna åker in i facket så står det på skärmen "ta retursedlar". Hör lite skrammel från returfacket men inte mycket mer. Automaten blir helt tyst och "out of order" visas på skärmen.
Går in på kontoret och förklarar det som skett och de skriver en reklamation men kunde av någon anledning inte få fram mitt kontonummer. Tidpunkt, summa samt personnumer skrevs ner på pappret och det enda jag fick höra var "vi skickar in det".
Nu i efterhand funderar jag på om det är möjligt att banken helt förlitar sig på maskinen och ev inte alls tror på mig? Om maskinen av någon anledning inte registrerade pengarna så blir det lite svårt att bevisa?
eller kommer de helt enkelt se vid en avstämmning att det diffar med 11.000?

Lite nojjig är man nu

Det bör ju som du redan sagt gå att kontrollräkna pengarna i maskinen och där se en diff på 11k eller mer.
Citera
2012-06-12, 17:32
Medlem
eatsoups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Det bör ju som du redan sagt gå att kontrollräkna pengarna i maskinen och där se en diff på 11k eller mer.

Vi får hoppas på det. Hört om att någon fick inte tillbaka ett skit, dock var det en uttagsautomat
Citera
2012-06-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Vi får hoppas på det. Hört om att någon fick inte tillbaka ett skit, dock var det en uttagsautomat

Det tror jag inte på. Det hände mig en lördag, skulle hämta ut 5000kr och var inte snabb nog. Pengarna åkte in igen och där stod jag med lång näsa.

På måndagen åkte jag in till banken och berätta vad som hänt, de kollade och jag fick tillbaka mina pengar.

Jag tror med att de ser att summan inte stämmer och du får tillbaka dina pengar.

Ha de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in