2013-01-02, 22:07
Citat:
Det där känner jag igen mig i. Jag blir aldrig bakfull. Aldrig. Oavsett hur mycket jag dricker så mår jag fint dagen efter. Däremot känner jag mig "borta i huvudet" precis som du beskriver det, ungefär som att man vore "after-drunk" lol.
Ursprungligen postat av malkia
Det som är bra med dessa är att jag inte har varit bakfull någon gång, men istället för det så kan jag känna en vecka efter själva kvällen/natten då jag har blivit full att jag är lite borta i huvudet, som att jag fortfarande skulle vara full.
Till exempel nu på nyår så drack jag mig väldigt full. Jag spydde även en gång när jag drömde att jag i drömmen blivit drogad och behövde spy, vilket jag vaknade i panik och spydde (väldigt lite) magvätska (det hade ju då inte hänt, men drömmen övertygade mig). Dagen efter när jag äntligen var hemma var jag normal, men ändå passiv och lite "borta"/instabil. Jag får svårt att hålla fokus. Smsade en del med vänner för att checka av hur festen varit för dem osv.
På samma dag på kvällen så skulle jag svara på ett sms och vart helt förvånad. Jag hade nästan glömt att jag hade smsat med dom och blev väldigt yr av bara tanken då jag fick en mer hel och klar bild över vad konversationen egentligen handlade om.
Jag tror det blir så här för att man är ovan över hela grejen med att dricka, men för min del också för att jag är ganska lång och tunn. Jag tål mycket, men det slår lätt över och blir för mycket när det väl blir det.