2012-06-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exitlude
Av rent intresse nu, hur har ditt sociala liv varit under gymnasietiden? 90-95% av alla krökar väl ändå på reguljär basis under dessa tre åren och det verkar synnerligen ovanligt att bara ha varit full tre gånger under denna tiden.
Kan ju även poäntera ifall du inte upptäckte detta att dessa 3 tillfällen har varit 100 dagar innan studenten, balen och sedan studentfesten.

Och jag skulle nog säga att jag har hängt med folk (2 av de personerna som jag gillade i min klass) som faktiskt inte krökade så mycket. Kan vara så att många andra gjorde det i min klass, men var bara intresserad att umgås med ungefär 30% av min klass. (Där vi var 17 elever) Skulle även kunna vara så att de 2 personerna som jag umgicks med träffade tidigare vänner från 9an etc. Jag hade inte många vänner där eftersom det då var många som var ute och krökade sig fulla och spydde över allt och alla för att det var det som man skulle göra. Inget som fick mig att vilja göra det så jag satt hellre hemma framför datorn om spelade spel med folk från klassen som jag tyckte var roligare.

Kanske tråkigt såhär i efterhand, men så är det. En polare ifrån 9an som var ganska lik mig, satt hemma tillsammans och spelade just datorspel istället för att vara ute och supa gick i min parallellklass nu på gymnasiet och då kändes det mer som att jag tillbringade min tid med hans klass än min egen eftersom där fast det fler personer som jag identifierade mig med och som jag gillade.

Vet inte vad jag svarade på, eller ifall jag ens svarade på din fråga. Men det är bara fråga igen ifall det är något som är obegripligt!

Edit: Jag skulle säga att mitt sociala liv har varit bra. Jag har varit med kompisarna som jag känner att jag gillar. Dock hade jag fått önska något så hade jag varit mer med dem på fritiden, bara varit social eller pluggat. Det hände inte mycket under mina 3 år. Ifall jag ens skulle kunna säga någonting alls.
Citera
2012-06-12, 23:02
Medlem
Är det bara jag som tänker att det kanske låter lite psykotiskt? Alkohol kan utlösa psykoser, kanske har TS en ökad känslighet för sådant?
Citera
2012-06-12, 23:36
Bannlyst
Placebo perhaps?
Citera
2012-06-12, 23:39
Medlem
NollottAs avatar
L
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Kunde inte hitta något ställe där man skulle skriva/fråga om diverse konsekvenser av alkohol så fick bli här ändå.

Det är så att jag är ganska ny på fallet med alkohol och fylla, även ifall jag snart är 19 och precis tog studenten. Men något som inträffat efter de första 3 fyllorna (någonsin) som jag har haft är ett och samma "problem". (Aldrig blivit så full att jag har spytt, och dessa 3 tillfällen har inträffat först med ungefär 3 månaders mellanrum och sedan 1 veckas mellanrum)

Det som är bra med dessa är att jag inte har varit bakfull någon gång, men istället för det så kan jag känna en vecka efter själva kvällen/natten då jag har blivit full att jag är lite borta i huvudet, som att jag fortfarande skulle vara full. (Det är så jag själv har beskrivit det då jag inte har någon aning om vad det är.) Vänner till mig har sagt att just denna veckan efteråt har även de tyckt att jag har varit väldigt konstigt och inte det normala som jag brukade vara innan, jag har varit onormalt tyst, pratar inte så mycket, sitter för mig själv och bara kollar runt. (Tycker själv att det låter helvetes onormalt, men jag har ingen aning.)

1: Den första gången var på våran fest som vi hade 100 dagar innan studenten, då blev jag full och var i slutet nära (jag somnade nog i bilen hem till och med..) att somna.

2: Det mittersta tillfället var balen då jag beslöt mig för att inte dricka riktigt lika mycket, jag blev full och var lite borta. Men fortfarande så fullt till medvetandet att jag kunde gå in och ut från festen och somnade inte någon gång.

3: Det sista tillfället var ungefär 4-5 dagar sedan då jag tog studenten och blev ganska full igen, som sagt tidigare så blev jag aldrig så full på något av tillfällena att jag har spytt eller mått dåligt. Vid detta tillfället var jag i slutet väldigt nära att somna då jag p.g.a. just studenten hade varit uppe i omkring 20-24 timmar, det som skiljde detta tillfälle och det första p.g.a. att jag inte somnade var just att vid detta tillfället tog jag en taxi hem som gick väldigt mycket snabbare än vid första tillfället.

Denna veckan efter att jag varit full kanske man borde berätta lite mer om, det känns som att jag ser det som jag vill se. Att jag tänker något och sedan är det just det jag ser, kanske är detta för att jag exempelvis sett filmen tidigare och vet vad som kommer att hända. Andra saker är att jag pratar med mina föräldrar eller spelar något spel och jag har ingen aning efteråt ifall det verkligen har hänt eller om det är något som jag har "tillverkat" i mitt huvud och som jag tror har hänt men egentligen inte.
(Har även för mig att jag sa till en tjej att jag älskade henne precis innan jag skulle åka hem vid det första tillfället och att jag sedan gav henne en cheeseburgare då jag hellre hade velat ha en vanlig hamburgare. Men jag har än så länge inte fått detta bekräftat då jag knappt träffar denna tjejen. Dock är hon en vän och jag säger hej och ger henne en kram då vi ses så det är ingen helt randomtjej på stan som jag sa det till!)

TL;DR: Jag känner att efter mina första 3 fyllor i livet har känt en vecka efter att jag har varit borta och känts som att jag inte varit vid medvetandet. Varför? Någon som känner igen sig?

Är det något som ni undrar så är det bara att ställa frågan här så skall jag försöka svara på dem så snabbt och bra som jag kan!

Tack på förhand!

(Är fortfarande inne i stadiet då jag känner mig lite borta så kan vara så att jag har stavat fel eller andra fel som kan finnas i tråden och jag ber om ursäkt för dessa!! Tack!)

(Allt kan säkert låta väldigt löjligt och ingen har någon aning, men då har jag i alla fall försökt, kanske inte något som går att göra något åt, då får det väl vara så. Men jag söker bara svar och jag bara funderar, inte så att jag försöker få tag i några läkemedel som skall förhindra detta att hända. Bara intresserad av att veta varför det är såhär. Det kanske bara händer vid de första tillfällena av fyllor i livet, vad vet jag då jag bara varit full 3 gånger?)

Äntligen. Aldrig läst om någon som upplevt samma som jag. Efter första fyllan höll det i riktigt riktigt länge, brukade fä känslan då och då i månader efter. Det blir som värst efter spritfyllor, inte lika mycket efter ölfyllor. Det blir bättre med tiden. Bara otroligt skönt att någon varit med om samma. Efter första fyllan blev jag sjukt nojjig att jag fått en psykos av något slag.

Det fetstilta. Herreeeeeeeegud vad jag känner igen mig. Skulle mått jävligt bra av att läst det här direkt efter min första, men men. Det ordnade sig ju efter ett tag ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Känner igen problemen, detta har dock försvunnit desto oftare man dricker. Själv hade jag problemen att jag sade mina tankar högt, var allmänt osocial och lättretlig.

För mig blir det tvärtom. Har kvar känslan man har på fyllan: fan, ta det lungt, avslappnad, pratglad, övertrött. Jag gillare.

EDIT: förresten TS, sover du bra efter fyllor? Jag kan ALDRIG sova på/efter fyllan. Max 6 timmar efter supandet blir det. Troligen lack-of-sleep som orsakar det.
Senast redigerad av NollottA 2012-06-12 kl. 23:47.
Citera
2012-06-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillhaggan
Är det bara jag som tänker att det kanske låter lite psykotiskt? Alkohol kan utlösa psykoser, kanske har TS en ökad känslighet för sådant?
Vet inte riktigt vad jag ska svara, tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av kank
Placebo perhaps?
Ingen aning vad du menar, tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
L

Äntligen. Aldrig läst om någon som upplevt samma som jag. Efter första fyllan höll det i riktigt riktigt länge, brukade fä känslan då och då i månader efter. Det blir som värst efter spritfyllor, inte lika mycket efter ölfyllor. Det blir bättre med tiden. Bara otroligt skönt att någon varit med om samma. Efter första fyllan blev jag sjukt nojjig att jag fått en psykos av något slag.

För mig blir det tvärtom. Har kvar känslan man har på fyllan: fan, ta det lungt, avslappnad, pratglad, övertrött. Jag gillare.
Känns ju trevligt att man inte är ensam om det i världen! Tack för respons!
Citera
2012-06-13, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ingen aning vad du menar, tyvärr.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt

Kort draget; Du, eller rättare sagt din hjärna, förväntar sig att du fortfarande ska vara full, trots att det gått flera dagar.
Citera
2012-06-13, 00:38
Medlem
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt

Kort draget; Du, eller rättare sagt din hjärna, förväntar sig att du fortfarande ska vara full, trots att det gått flera dagar.
Jo, det är så jag känner det och det är så jag har förklarat det. Men eftersom att jag istället pratar förvånansvärt öppet med många tjejer och även killar, som jag knappt känner. Vissa känner jag ganska bra andra känner jag knappt alls utan har bara träffat.

Men det känns i så fall att jag då skulle istället fortsätta i samma spår istället för att istället bli deprimerad, nedstämd och socialt handikappad efteråt.
Citera
2012-06-13, 01:42
Medlem
Jag hade så i typ 3 dagar efteråt fast då hade jag varit full två dagar i rad och supit till kl 6 på morgonen. På den tredje dagen när jag spela fotboll var jag helt borta typ
Citera
2012-06-13, 02:22
Bannlyst
Citat:
Jo, det är så jag känner det och det är så jag har förklarat det. Men eftersom att jag istället pratar förvånansvärt öppet med många tjejer och även killar, som jag knappt känner. Vissa känner jag ganska bra andra känner jag knappt alls utan har bara träffat.

Men det känns i så fall att jag då skulle istället fortsätta i samma spår istället för att istället bli deprimerad, nedstämd och socialt handikappad efteråt.
Underskatta inte placebok-effekten gosse!
Vill minnas att jag läste om någon som hade cancer, hon fick ett piller, och blev fri från cancern... Pillret var ett vanligt sockerpiller.
Citera
2012-06-13, 07:37
Moderator
Gromguttens avatar
Drycker -> Psykiska problem

/Mod
Citera
2012-06-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloque
Jag hade så i typ 3 dagar efteråt fast då hade jag varit full två dagar i rad och supit till kl 6 på morgonen. På den tredje dagen när jag spela fotboll var jag helt borta typ
Senaste jag drog hem var nog 02.30 och jag somnade nog som senaste 03.30. 03.30 en gång, 02.30 två gånger. Ungefär.
Citat:
Underskatta inte placebok-effekten gosse!
Vill minnas att jag läste om någon som hade cancer, hon fick ett piller, och blev fri från cancern... Pillret var ett vanligt sockerpiller.
Haha, okej!
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Drycker -> Psykiska problem

/Mod
Tackar.
Citera
2012-06-13, 15:59
Medlem
Eftersom jag har känslan själv att jag inte riktigt är 100% på vad som är sanning eller vad jag har hittat på i huvudet så får jag känslan av att man skulle behöva skriva ner på en lapp det man skall göra just den dagen, och gärna fråga en tredje person ifall det stämmer. (Dock har jag ibland fått för mig att jag har hittat på att svaret innan skall vara "Ja" då jag tror att det är just den saken jag skall göra, men personen skulle lika gärna ha svarat "Nej".)

Idag är det 5 dagar sedan jag festade, och det sitter fortfarande i, vad det nu är. (Ifall någon är intresserad av att veta.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in