2012-06-12, 02:27
Medlem
Zaperons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av percee
Jag blir så irriterad! Vad är det för fel på Apple när dom undanhåller funktioner från enheter som absolut klarar av dom, tänker på att Siri inte kommer att fungera till iPad 2 iom iOS 6. Det är så fult gjort.. Nä Apple, jag kommer inte att köpa en iPad 3 för att få det, jag klarar mig utmärkt utan, kommer tillochmed att låta bli att köpa en enda Appleprodukt till i mitt liv..
Vilka är bättre på att ge gamla tablets nya saker? Du ska va glad att du får IOS6..
Citera
2012-06-12, 07:28
Medlem
Sthus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Hur tror ni att det blir med Mac Pro och iMac?

Jag kom och tänka på att de kanske försöker köra med iMacs för de som vill köra stationärt istället för en portabel laptop.

Då tänker jag att de försöker få ganska stora uppgraderingar till iMac, som Ivy Bridge, tillval på grafikkort, mycket ram, skärm etc. Eller hur tror ni? Jag tror inte att Apple fullständigt skiter i Mac Pro användare som ville se uppdatering av Mac Pro. Eller?
De få som fortfarande kör mac inom 3D är iaf inte glada. Mac som stabil prestandadator i undre klassen tycks inte löna sig tillräckligt, speciellt då fler och fler program släpper taget om mac eftersom de sinkar utvecklingen (nya versioner av opengl osv).
Citera
2012-06-12, 10:42
Medlem
Har Kent-Herbert förstått det hela rätt: Jag kan nu spärra (Försäljare) nummer i Ios6?
Ios6 kommer endast 4S och PAdda 2-3?
Citera
2012-06-12, 11:32
Medlem
Pappersvargens avatar
Ska bli roligt när det kommer en iMac med retina-skärm. 27" hade varit fint som faaaaan.
Citera
2012-06-12, 11:40
Medlem
SinXs avatar
Blandade känslor efter eventet. Jag tycker det är bra att Apple gör världens bästa produkter ännu lite bättre, istället för att kommer med helt nya typer av produkter. Det hade naturligtvis varit spännande med ny TV men jag känner med relativt säker på att det kommer.

Siri kommer få stor betydelse för framtiden, och integreringen i olika bilar kommer öka användningsområdet för den klämchecka tanten.
Citera
2012-06-12, 11:44
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Blandade känslor efter eventet. Jag tycker det är bra att Apple gör världens bästa produkter ännu lite bättre, istället för att kommer med helt nya typer av produkter. Det hade naturligtvis varit spännande med ny TV men jag känner med relativt säker på att det kommer.

Siri kommer få stor betydelse för framtiden, och integreringen i olika bilar kommer öka användningsområdet för den klämchecka tanten.
En TV tror jag inte kommer alls. Det är en för smal marknad. Det finns redan tv-skärmar som kostar allt från 3000 upp till 300 000. Marginalerna är väldigt små och även om varenda fanboi skulle köpa en tv skulle det ge för lite pengar. Just my two cents.

Däremot tror jag att Siri kommer att bli enormt i framtiden när det blir mer integrering.
Citera
2012-06-12, 12:41
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En TV tror jag inte kommer alls. Det är en för smal marknad.

Men vad är Apple TV då?
Citera
2012-06-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Men vad är Apple TV då?

Driver du? Det står ju in länken du postade vad apple-tv är.

Fattade jag det rätt med grupper i Ios6 att man ex kan lägga in alla försäljare i en grupp för samtal man inte vuill ta emot? Episkt isåfall.
Citera
2012-06-12, 13:52
Medlem
percees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Vill man verkligen ha Siri ens? Iallafall inte tills hon kommer på svenska. Tills dess är hon bara mer en kul grej i mina ögon, inte särskilt användbar.
Nä det är inte funktionen jag saknar, det har jag lekt med så det räcker på andras iPhones.
Det är principen att de undanhåller funktioner, mycket medvetet, för att locka kunder att köpa nya prylar, när deras befintliga hårdvara utan problem hade klarat uppgiften.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaperon
Vilka är bättre på att ge gamla tablets nya saker? Du ska va glad att du får IOS6..
Android dyker upp i huvudet, där spärras ingen funktionalitet för att kränga ny hårdvara, jag klarar mig utmärkt utan iOS 6 också.
Citera
2012-06-12, 14:00
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av percee
Nä det är inte funktionen jag saknar, det har jag lekt med så det räcker på andras iPhones.
Det är principen att de undanhåller funktioner, mycket medvetet, för att locka kunder att köpa nya prylar, när deras befintliga hårdvara utan problem hade klarat uppgiften.
Ja jo, men det är ett bra försäljningsknep om inte annat.
Citera
2012-06-12, 14:45
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Driver du? Det står ju in länken du postade vad apple-tv är.

Och min kommentar var till en som inte trodde det skulle komma en Apple TV. iTV eller vadsomhelst.

Klart jag vet vad som stod i min länk, var mer intresserad av vad som inte skulle komma från Apple.
Citera
2012-06-12, 21:18
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En TV tror jag inte kommer alls. Det är en för smal marknad. Det finns redan tv-skärmar som kostar allt från 3000 upp till 300 000. Marginalerna är väldigt små och även om varenda fanboi skulle köpa en tv skulle det ge för lite pengar. Just my two cents.

Däremot tror jag att Siri kommer att bli enormt i framtiden när det blir mer integrering.

Naturligtvis kan ingen av oss utanför Apple veta med säkerhet, men i det här fallet tror jag faktiskt att analytikerna har rätt. Jag tror dock inte att det kommer ske inom det närmsta året. Dock finns så mycket rykten och officiella uttalande från aktörer med insyn i Apple att jag nästan ser det som säkert att vi så småningom kommer att få se en TV från Apple.

Om jag skulle gissa lite fritt:
Liknande design som Apple Thunderbolt Display
Upplösning: Troligtvis "Retina"
Siri-integrering
Webcam
Wifi
Någon variant av iOS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto