Flashback bygger pepparkakshus!
2005-03-05, 19:56
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Överdos av amfetamin kan leda till dödsfall. Dödsfallen orsakas av att blodtrycket höjs vilket kan ge hjärnblödning, kramper eller hjärtattack.

http://www.drogfritt.nu/Resources/RDS-tidn.nr2-03.pdf
Citera
2005-03-05, 20:06
Medlem
Skogixs avatar
Man kan dö av sidoeffekter från amfetamin iaf. Det är jag hundra på.
Antingen att blodet koagulerar eller att man är sopig på sprutor :P
Citera
2005-03-05, 22:59
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
har många vänner som pundat på tjack länge å nog lever dom.... men killen va för fan 22.... kan väl inte hända då?
Jo.

Han hade kanske inte så bra hjärta från början? Livet är orättvist. En del har otur.
Citera
2005-03-06, 02:22
Bannlyst
Tänkte precis lägga in en tråd på "övriga" men så såg jag den här. Klart som helvete man kan dö i samband med intag av tjack! Sen om det är dåligt hjärta från början eller inte kan man ju spekulera i. Men vill gärna utveckla frågan lite mera, om moderators tycker det hör hemma på övriga så varsogod och flytta. Men vad är "dödlig" dos av centralstimulantia? Har ju hört vissa mängder genom åren men ska ställa upp egna intag och se vad som sägs. Observera att jag aldrig skjutit någon drog.

Ecstacy: dödlig dos ca 10 st. Har som mest käkat 32 st på 16 timmar. Inga skit E som smileys osv.

Amf: dödlig ORAL dos ca 4 gubbar vid ett och samma tillfälle. Har bombat en 3a och sedan fyllt på med totalt ca 2 gubbar till under kvällen.

Kola: inte hört nån "dödssiffra" men dragit kristaller kontinuerligt i 2 dygn. (ca var 20e minut)

Sitter inte o flashar med detta på nåt vis, ( kanske lite) utan ser det mest som tragiskt men undrar vad det är som stämmer?
Citera
2005-03-06, 02:37
Medlem
Det vanligaste vid tjack överdoser är att man bara somnar men visst kan man dö av en överdos ifall man tex har ett dåligt hjärta.
Citera
2005-03-06, 03:40
Bannlyst
har vart igång sen fredags morse och visst händer de att de blir för mycket men brukar typ bli lite bubblig i magen o sitta o dumstirra i en halvtimme sen e de bara o fortsätta
Citera
2005-03-06, 05:23
Medlem
Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred75
Ecstacy: dödlig dos ca 10 st. Har som mest käkat 32 st på 16 timmar. Inga skit E som smileys osv.

ursäkta mig om jag låter dum i huvet nu, klockan är trots allt halv sex på morgonen. men kan man dö av 10 xtc? om man droppar dom på en och samma gång menar du då?
och, 32 st?! det var en jävla massa, vad hände då ?
Citera
2005-03-06, 13:35
Bannlyst
Dö och dö....

Den dödliga dosen, som jag läst här på FB förut, och som någon person hade källan till, var runt 60 tabletter......

10 st tycker jag låter lite...

Men sen så klart, kan man säkert dö av 10 st.... av någon anledning.... dåligt hjärta, skit tabletter, för starka tabletter... ingen aning......

Edit: Sen när man festar rejält, och tar 32 st under 16 timmar... så får man ett helt annat "rus"... när jag tog många, fast inte så där många, så fick jag oftast ont i huvudet, och blev helt iq-befriad, förstod ingenting... men endå så tyckte jag om den känslan...
Citera
2005-03-06, 14:00
Medlem
khats avatar
Äh det är ödet som styr, inte amfetaminet eller Ecstacytabletterna, dör man när man är 22 så fanns det nog fan någon mening med att killen dog, så enkelt är det. Lika så om man dör av en överdos heroin så finns det en mening med att man dör, inget man ska kasta skit på heroinet för utan det är sånt som händer bara. det är min teori...
Citera
2005-03-06, 14:11
Medlem
Vet en som har dött av amfetamin, ingen jag kände personligen som tur var.

Han var 25-28 år, dåligt hjärta, överdoserade amfetamin regelbundet, och en dag blev det för mycket och hjärtat klarade inte av det så han dog.
Citera
2005-03-06, 18:11
Medlem
Skogixs avatar
Om vi snackar xtc så bör det vara olika från piller till piller?
Citera
2005-03-06, 20:11
Medlem
men kom igen är det SÅ vanligt att man dör?. Det är ju inte för mycket bullar och saft vi snackar om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in