Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-18, 09:47
  #193
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
unt.se
Expressen har mer. Den visar också filmklipp från talen.
Löfven: "Vi ska förändra normer" Anna Kinberg Batras tal om Fadime
Citera
2015-01-18, 16:13
  #194
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen har mer. Den visar också filmklipp från talen.
Löfven: "Vi ska förändra normer" Anna Kinberg Batras tal om Fadime
Obehaglig upplevelse att se/höra Batra prata fullständigt utan inlevelse, med märklig intonation i sitt innantilläsande. Fy fan för politiker som håller tal i allvarliga ämnen utan personligt engagemang, och sen von tott...........uuuurk
Citera
2015-01-18, 16:23
  #195
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Obehaglig upplevelse att se/höra Batra prata fullständigt utan inlevelse, med märklig intonation i sitt innantilläsande. Fy fan för politiker som håller tal i allvarliga ämnen utan personligt engagemang, och sen von tott...........uuuurk

Jag kan bara hålla med - ytterst obehagligt.. Röstläge & intonation var väldigt "lättsam", på gränsen till glad. Bortsett från innehållet - så kunde det vara ett sådant där klämkäckt tal som läraren håller på skolavslutningen före sommmarlovet. Den associationen gjorde jag i varje fall...
Citera
2015-03-19, 09:08
  #196
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Fadimes pappa har återigen ansökt om tidsbestämt straff, rapporterar SVT:s ABC.

SVT Uppland har fått upp en artikel: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...slippa-livstid
__________________
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-03-19 kl. 09:15.
Citera
2015-04-28, 01:57
  #197
Medlem
Rahmi släppte en självbiografi i september 2014. Jag köpte nyligen boken och har läst en del. I förordet skriver han följande:
Det är inte alls lätt att ha ett mord på sitt samvete, att uppleva fångenskap, känna sig utslagen. Men tillåt mig säga följande (och jag menar det): Jag ångrar mig inte, att jag en gång i tiden, efter att ha blivit tillräckligt förödmjukad, förnedrad och inträngd i ett hörn, tog en pistol och sköt min dotter. Låter det hemskt? Uppträder jag politiskt inkorrekt? Kanske. Vissa kommer säkert finna mina ord obehagliga. Men sådant är sanningens ansikte.

I en artikel från 2012, när Rahmi ansökte om att få sitt straff tidsbestämt, förklarade han att han "ångrar sig en miljon gånger" http://na.se/nyheter/orebro/1.188431...ter-varje-dag-
Citera
2015-08-10, 13:24
  #198
Medlem
Shakespeareares avatar
Förstår inte att Patriks död förklarades som olycka, man kan ju nästan slå vad om att hennes släkt var inblandade i "olyckan".
Citera
2015-08-21, 23:46
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
Förstår inte att Patriks död förklarades som olycka, man kan ju nästan slå vad om att hennes släkt var inblandade i "olyckan".

Fattar inte heller det och folk verkar köpa det som att det var en vanlig olycka. Helt klart har släktet tatt död på karln!!!
Citera
2015-08-22, 18:03
  #200
Medlem
Shakespeareares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Fattar inte heller det och folk verkar köpa det som att det var en vanlig olycka. Helt klart har släktet tatt död på karln!!!

De sa att Fadime hade sagt att hon inte trodde att familjen låg bakom det och polisen valde att lyssna på henne, att polisen får agera så.
Citera
2015-08-24, 10:38
  #201
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fadimes pappa har återigen ansökt om tidsbestämt straff, rapporterar SVT:s ABC.

SVT Uppland har fått upp en artikel: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...slippa-livstid

fick han tidsbestämt?
Citera
2015-09-15, 09:47
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
fick han tidsbestämt?


Ja, han fick 24år. Sen drar man av 1e del. Dvs 16 år. Domen föll 2002. Han är ute 2018!
Citera
2015-09-15, 10:38
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3bbagron
Ja, han fick 24år. Sen drar man av 1e del. Dvs 16 år. Domen föll 2002. Han är ute 2018!

Men vad i helvete…. varför?! Varför får han tidsbestämt? Vilka signaler skickar det till andra med samma värderingar som han?! Mordet var ju inte i affekt utan planlagt och han väntade ut sitt offer. Det kan bara inte finnas någon förmildrande omständighet.

Han har ju dessutom fler döttrar (i alla fall en till i livet) så det finns risk för återfall i samma brottslighet. Vet inte om den dottern just nu är gift med en Kurd, men om när han kommer ut hon skiljer sig och gifter sig med en svensk så är det ju risk han tar livet av henne också.

Blir så djävla trött…. Svenskt rättsystems mesighet….
Citera
2015-09-15, 11:50
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Men vad i helvete…. varför?! Varför får han tidsbestämt? Vilka signaler skickar det till andra med samma värderingar som han?! Mordet var ju inte i affekt utan planlagt och han väntade ut sitt offer. Det kan bara inte finnas någon förmildrande omständighet.

Han har ju dessutom fler döttrar (i alla fall en till i livet) så det finns risk för återfall i samma brottslighet. Vet inte om den dottern just nu är gift med en Kurd, men om när han kommer ut hon skiljer sig och gifter sig med en svensk så är det ju risk han tar livet av henne också.

Blir så djävla trött…. Svenskt rättsystems mesighet….


Håller med men han skall väl ut och återinpassas i samhället. Trots att han i förorden i sin bok skriver att han inte ångrar något. Känns jävligt vettigt att ha en sådan dåre på gatorna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback