2012-06-11, 02:07
Medlem
Hej.

Det är dags att börja styra upp ekonomin på lång sikt. Ett steg i rätt riktning är att byta från en av de traditionella bankerna till en med bättre ränta. Jag är beredd att låsa pengar i ett halvår i taget, dock max ett år.

Hittade följande via Google, men vill dock höra era personliga erfarenheter.

http://www.compricer.se/sparande/#sa...timetype=exact

Vilken bank använder du just nu? Fördelar och nackdelar?

Någon med erfarenhet av Forex? Vad vet vi om Fundior?

Tack på förhand.
Citera
2012-06-11, 10:25
Medlem
Kolla denna tråd:
https://www.flashback.org/t938402

Just nu är dessa bäst:
Marginalen högräntekonto, 4% fram till sista april 2013 om du inte gör några uttag.
Bluestep 90 dagars flex. 3,65 % om du har mer än 20 000 kr sparat. Uttag tar 90 dagar.
Nordax Finans 3,55%. Rörlig ränta. Ett fritt uttag per år. Ingen minimibegränsning vad gäller insättning.
Bluestep Sparkonto flex 3,55%. Rörlig ränta, måste ha minst 20 000 kr sparat.
Avanza 1 års bundet 3,50 %.
Time Finans 3,35 %, rörlig ränta. Max 2 fria uttag per år.
GCC 3,25 %. Rörlig ränta. Inga krav på minimiinsättning, fritt antal uttag per år.

Alla ovanstående har statlig insättningsgaranti så du slipper göra en kreditanalys på företaget du lånar ut pengarna till.
Citera
2012-06-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Bra inlägg.

Tack för ditt svar.

Ska kolla in!
Citera
2012-06-28, 19:14
Medlem
BlueStep SparkontoFlex har 4,00% ränta. Är inte det ett väldigt bra alternativ? Har jag missat några nackdelar med detta? Det enda villkoret jag kan hitta är 6 uttag per och det gör mig inget.

Sen har de SparkontoFlex 90 dagar där det tar 90 dagar att få ut pengarna. Skulle kunna ta det också, men de tär så liten skillnad i ränta, 4,10%.

Verkar ju vara bästa alternativ nu, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in