2012-06-11, 02:06
Medlem
Tofflan69s avatar
Hej, har ingen aning om denna tråd hamnade rätt nu, ni får ursäkta om det inte är så.

Jag är en kille på 18 år som vill hitta på lite saker i sommar med min flickvän, och min ekonomi ligger just nu endast på 900 kr. har ett jobb men börjar inte förän i agusti så behöver något annat just nu.

Så min fråga är, vad kan man göra för att tjäna pengar snabbt? Några enkla snabba jobb eller något annat? Blir tacksam för vilka tips som hellst, det behöver inte vara 100% lagligt heller

tack på förhand
Citera
2012-06-11, 02:39
Medlem
will84s avatar
Den första tanken som slog mig när jag läste att det inte behövde vara 100% lagligt var ju naturligtvis att du skulle sälja weed åt en odlare
Fast detta kräver ju kontakt med någon som odlar.

Det du skulle kunna göra är ju att klippa gräsmattan åt grannen, klippa träden, fixa trädgården osv åt grannen eller någon annan på ett kvarter, skriv ut några lappar där du marknadsför dina tjänster och lägg i personers brevlåda, glöm inte att skriva ditt telefon nummer.
Skriv att du tar en fast avgift och inte en tim-avgift.

Har du körkort så fungerar det ju alltid att köra Taxi åt fulla polare
Citera
2012-06-11, 02:40
Medlem
Har du körkort?
var fyllechaffis på nån fredag eller lördag
Citera
2012-06-11, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofflan69
Hej, har ingen aning om denna tråd hamnade rätt nu, ni får ursäkta om det inte är så.

Jag är en kille på 18 år som vill hitta på lite saker i sommar med min flickvän, och min ekonomi ligger just nu endast på 900 kr. har ett jobb men börjar inte förän i agusti så behöver något annat just nu.

Så min fråga är, vad kan man göra för att tjäna pengar snabbt? Några enkla snabba jobb eller något annat? Blir tacksam för vilka tips som hellst, det behöver inte vara 100% lagligt heller

tack på förhand

Tjenare!

Stick till stora stall och fråga om de behöver hjälp med mocka, matning, vårdnad (typ rengörning av pälls) eller kanske städning.

Fick själv 1300 SEK för 10 timmars jobb med rengörning av stall. Mat och transport stod han för.

Lätt värt det. + förlorade lite vikt på köpet

Lycka till!
Citera
2012-06-11, 03:06
Medlem
Tofflan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will84
Den första tanken som slog mig när jag läste att det inte behövde vara 100% lagligt var ju naturligtvis att du skulle sälja weed åt en odlare
Fast detta kräver ju kontakt med någon som odlar.

Det du skulle kunna göra är ju att klippa gräsmattan åt grannen, klippa träden, fixa trädgården osv åt grannen eller någon annan på ett kvarter, skriv ut några lappar där du marknadsför dina tjänster och lägg i personers brevlåda, glöm inte att skriva ditt telefon nummer.
Skriv att du tar en fast avgift och inte en tim-avgift.

Har du körkort så fungerar det ju alltid att köra Taxi åt fulla polare

Mycket bra tips, tack så mycket! Känner dock ingen som odlar men det andra tipset var bra, tror du man får nå napp då ? brukar det vara nån som ringer ?
Citera
2012-06-11, 03:07
Medlem
Tofflan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakqrk
Tjenare!

Stick till stora stall och fråga om de behöver hjälp med mocka, matning, vårdnad (typ rengörning av pälls) eller kanske städning.

Fick själv 1300 SEK för 10 timmars jobb med rengörning av stall. Mat och transport stod han för.

Lätt värt det. + förlorade lite vikt på köpet

Lycka till!

Tack för tipset, synd bara att jag är allergisk mot häst
Citera
2012-06-11, 06:11
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofflan69
Mycket bra tips, tack så mycket! Känner dock ingen som odlar men det andra tipset var bra, tror du man får nå napp då ? brukar det vara nån som ringer ?

Du kan alltid prova, finns säkert någon som nappar, enklast kanske är att gå via kompisar och vänner som kan sprida det vidare till sina bekanta / släktingar i sin tur men att skriva någon lapp och hänga upp på en anslagstavla alternativt sätta i brevlådor i ett område fungerar säkert också. Annars tror jag det går att annonsera på blocket eller i någon lokal tidning/annonsblad.

Om du har körkort kan du som nämnts agera svarttaxi, ett annat alternativ är att hjälpa till och flytta åt folk, kolla på t.ex. blocket, där finns det ibland annonser om bärhjälp alternativt att få hyra in någon med bil och släp, kan tänka mig att många behöver hjälp nu inför sommaren om du bor i en studentstad och studenterna skall åka hemåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in