2012-06-10, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Morbideglidaren
Haha du tror inte jag googlat klart då? Har kollat det där förut men det övertygar inte mig om att jag inte är påväg in i schizofreni tyvärr. Men visst jag ger det en chans till
Nej det förstår jag men det förändrar inte att det är ditt problem. OCD kallas också för tvivelsjukan eftersom den som har det tvivlar på även det (eller tom är övertygad om att rädslan är sann). När du bestämt dig för att sluta må dåligt så kan du må bra igen ganska snabbt, men det kräver att du upphör med dina ritualer, inklusive googlande. Dvs att du mår sämre en period först. Ingen kan fixa detta förutom du.
Du vill bli av med din ångest, om så bara för en sekund, och därför fortsätter karusellen. Att bli frisk handlar inte om det, det handlar om att ta den ångest livet kastar på en som en vuxen person och inte som ett litet barn. Att lära sig leva med risken helt enkelt. Ja du kanske är/blir schizofren, men du vet ju liksom jag att inte en enda sekunds googlande/känna efter/vad du nu gör för att försöka veta säkert förändrar ett skit. Psykologerna gör helt fel i att säga att du inte är på väg att bli schizofren, för ingen kan veta det säkert. De föder dina tvångstankar när de försöker lösa frågan som du ständigt ställer. Men den går inte att lösa.
När du mediterar dagligen, går i kbt för ocd och lever allmänt nyttigt, då tror jag på att du vill bli frisk. Innan dess kan jag bara säga detta: hur jävla kul tror du det kommer kännas när du är gammal eller sjuk på riktigt att du spenderat större delen av livet med att vara rädd?