• 6
  • 7
2012-06-10, 20:07
Medlem
chran508s avatar
Inte en enda spanjor sjöng sin egen nationalsång heller. Så han är iaf i gott sällskap.
2012-06-10, 20:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Inte en enda spanjor sjöng sin egen nationalsång heller. Så han är iaf i gott sällskap.
Vet inte om du var ironisk eller inte men spanien har ingen text i deras hymn.
2012-06-10, 20:14
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte om du var ironisk eller inte men spanien har ingen text i deras hymn.
Sarkasm kallas det, inte ironi. Vad tycker ni rasister om att Spanien inte har någon text i sin nationalsång? Snacka om landsförräderi eller hur? Hur ska man då visa kärlek till sitt fosterland om man inte kan sjunga
2012-06-10, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Okej så du är inte en framstående somalie? Tack för att du klarlägger det.

Vad är det du vill diskutera? Att alla är invandrare? Vad vill du komma fram till?

Om du vill använda detta korkade argument så kan du börja med att skilja mellan landyta och samhälle. Landyta kan man anse vara öppet för alla när den inte ägs av någon. Dessvärre existerar inte någon sådan landyta längre.

Ett samhälle, under bemärkning "land", är något helt annat.

Det svenska samhället byggdes av svear. Att det fanns samer i det som nu kallas Sverige spelar ingen som helst roll. Svear var inte invandrare i sitt eget samhälle.
Jag har ett hyfsat jobb inom finnansbranschen, betalar skatt och har ett hyfsat bra liv.
Men jag är inte framstående nog att få nobelpris, men du verkar ha såna medaljer i ditt prisskåp
Men faktum kvarstår, samerna var de första folket som kom till Sverige innan landsgränerna bestämdes..

On Topic: Kolla på en valfri tidning så kan ni se att Zlatan är svensk. Rubrikerna står fan inte "svensk med invandrarbakgrund gör mål"? Hur fan tänker ni egentligen -.-
2012-06-10, 20:16
Medlem
Jonezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Här är ett videoklipp på hur Zlatan inte sjunger den svenska nationalsången i matchen mot Serbien. http://www.youtube.com/watch?v=y4D4elmLq1g

Läser man Zlatans uttalande i media och liknande så har han alltid betonat att han känner sig svensk, att han är uppvuxen i Sverige och att han har en svensk fru och två svenska barn. Frågan kvarstår: varför sjunger han inte den svenska nationalsången? Som representant för ett svenskt landslag tycker jag att man bör kräva av en idrottsutövare att den svenska nationalsången ska sjungas.

Jag vet inte hur utbrett detta fenomen är bland nysvenskar men mina polare med utländsk bakgrund sjunger alltid den svenska nationalsången. Enligt dem bör det vara ett obligatoriskt krav om man bor och lever i Sverige, och om man är född och uppvuxen i Sverige.

Varför sjunger inte Zlatan? Varför har vi gravitaion på vår jord? Sånna frågor får du ju ta och fråga Zlatan själv hur ska vi svara på det liksom, eller har vi en här som kan läsa tankar.
2012-06-10, 20:18
Medlem
JamesTrombleys avatar
Som många tidigare har skrivit så handlar det om hans uppladdning, då han påstår detta själv. Personligen ställer jag mig tveksam gentemot detta, har sett att han haft lekfulla uppvärmningar tidigare involverat diverse tuggummin, varför skulle hans uppladdning då förstöras genom att sjunga?

Om man kollar Tysklands lag när nationalsången spelas så sjunger inte de som har utomtysk bakgrund, då jag antar att de inte ställer sig helt bakom den nationalistiska texten. Antar att det är något liknande med Zlatte och Du Gamla Du Fria.
2012-06-10, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Somalier
Det är upp till var och en om spelarna vill sjunga nationalsången eller inte.
Ska man hänga sig upp verkligen för en sån liten skitgrej :/ ?

Zlatan har levererat och har gett oss oförglömliga minnen när han spelat i det svenska landslaget.
Han har valt det svenska landslaget, och du ska va jävligt glad för det din jävla mupp.

Hade jag spelat i Svenska landslaget, hade jag inte ens öppnat käften för att sjunga den låten.
Lite svårt att skicka ut mig eftersom att jag är född här i Sverige
Muppen är nog du eftersom det här är en tävling mellan länder! Men du kanske är så lågbegåvad att du inte förstår vad ett land är?

Sverige tävlar och då ska svenskarna som representerar sitt land sjunga! Punkt slut!

Serbien kastar till och med ut uttagna som vägrar mima eller sjunga till nationens sång. Och de gör de med all rätt, då det är en tävling för länder och inte individer och deras satans ursprung!
2012-06-10, 20:22
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Jag har ett hyfsat jobb inom finnansbranschen, betalar skatt och har ett hyfsat bra liv.
Men jag är inte framstående nog att få nobelpris, men du verkar ha såna medaljer i ditt prisskåp
Men faktum kvarstår, samerna var de första folket som kom till Sverige innan landsgränerna bestämdes..

On Topic: Kolla på en valfri tidning så kan ni se att Zlatan är svensk. Rubrikerna står fan inte "svensk med invandrarbakgrund gör mål"? Hur fan tänker ni egentligen -.-

Låter bra, du är en av få somalier som har lyckats så bra i Sverige det kan jag lova.

Fortfarande, vart vill du komma? Vad spelar det för roll i sammanhanget att samer vandrade på denna landsyta innan svearna skapade det som kom att kallas Svea Rike, Sverige? På vilket sätt invandrade de till Sverige då? De skapade samhället!

Vem bryr sig om vad en tidning skriver? Använder du allvarligt tidningsrubriker som referens?
Zlatan är en svensk med invandrarbakgrund, varför förnekar du det? Är han svensk? Ja, per definition. Sedan får man ju också betänka vad han själv ser sig som..
Senast redigerad av karmaman 2012-06-10 kl. 20:25.
2012-06-10, 20:23
Bannlyst
Citat:
Och vad är det som talar för att jag inte skulle förstå din text
Det är upp till Zlatan själv om han vill sjunga eller inte, det faktumet kvarstår?
Inte om han spelat för det serbiska landslaget, då hade han varit kickad direkt.

Det är dags för alla landslag att införa detta, då det är en tävling för länder och inte för lågutvecklade parasiter som utnyttjar andra länders rikedom.
2012-06-10, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Japp, det är "säkert" det, och därför "säger" vi att din idiotiska tes är korrekt - välkommen till rasisternas förbund!
Du är rasisten här! EM är en tävling mellan länder och där är SVERIGE ett av länderna. Kan man då inte sjunga det landets nationalsång så har man inget där att göra. Men du är väl en av dom satans invandrarna som inte hajar nåt så enkelt tyvärr..
2012-06-10, 20:29
Moderator
vfs avatar
Zlatantråd finns/Mod
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in