Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Somalier
Jag har ett hyfsat jobb inom finnansbranschen, betalar skatt och har ett hyfsat bra liv.
Men jag är inte framstående nog att få nobelpris, men du verkar ha såna medaljer i ditt prisskåp
Men faktum kvarstår, samerna var de första folket som kom till Sverige innan landsgränerna bestämdes..
On Topic: Kolla på en valfri tidning så kan ni se att Zlatan är svensk. Rubrikerna står fan inte "svensk med invandrarbakgrund gör mål"? Hur fan tänker ni egentligen -.-
Låter bra, du är en av få somalier som har lyckats så bra i Sverige det kan jag lova.
Fortfarande, vart vill du komma? Vad spelar det för roll i sammanhanget att samer vandrade på denna landsyta innan svearna skapade det som kom att kallas Svea Rike, Sverige? På vilket sätt invandrade de till Sverige då? De skapade samhället!
Vem bryr sig om vad en tidning skriver? Använder du allvarligt tidningsrubriker som referens?
Zlatan är en svensk med invandrarbakgrund, varför förnekar du det? Är han svensk? Ja, per definition. Sedan får man ju också betänka vad han själv ser sig som..