2012-06-10, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humpday
Det är landet SVERIGE som spelar och de som är uttagna ska representera SVERIGE. Vill de representera Bosnien så gör det, då hör de nämligen inte hemma i SVENSKA landslaget!

Zlatans ursäkt kan han dra upp i röven! Det går nämligen att mima och har han inte listat ut hur texten går efter alla dessa år så måste han vara mentalt efterbliven å det grövsta.

Och ni alla invandrarsvin, håll käft och hylla det land som gett er så mycket istället! Annars är det bara att packa och åka hem till era outvecklade u-länder!
Det är upp till var och en om spelarna vill sjunga nationalsången eller inte.
Ska man hänga sig upp verkligen för en sån liten skitgrej :/ ?

Zlatan har levererat och har gett oss oförglömliga minnen när han spelat i det svenska landslaget.
Han har valt det svenska landslaget, och du ska va jävligt glad för det din jävla mupp.

Hade jag spelat i Svenska landslaget, hade jag inte ens öppnat käften för att sjunga den låten.
Lite svårt att skicka ut mig eftersom att jag är född här i Sverige
2012-06-10, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Jag förstår att du har ett lågt IQ, du kommer ju trots allt från Somalia. Men du är inte etnisk somalie eller?

Här kan du läsa på lite ditt klappmongo: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar
Hur vet du att jag skulle ha ett låg IQ?
Vakna upp, det finns framstående somalier..

Svenskarna är verkligen de första ursprungsbefolkningen här

Läs för fan din retardade jävel
http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer
2012-06-10, 19:25
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Somalier
Fast i såfall så är ingen här i Sverige svensk med svenskt ursprung om man ska resonera som du tänker...

Det enda som är etniska svenskar i Sverige är samerna, fast det är en annan femma..
Öh nej? Min farmor är finsk och därav har jag delvist finskt ursprung, ser mig dock som svensk. Han anser väl inte att han är svensk och väljer därför att avstå från att sjunga Sveriges nationalsång. Förstår du vad jag menar?
2012-06-10, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Öh nej? Min farmor är finsk och därav har jag delvist finskt ursprung, ser mig dock som svensk. Han anser väl inte att han är svensk och väljer därför att avstå från att sjunga Sveriges nationalsång. Förstår du vad jag menar?
Och vad är det som talar för att jag inte skulle förstå din text
Det är upp till Zlatan själv om han vill sjunga eller inte, det faktumet kvarstår?
2012-06-10, 19:32
Medlem
freXers avatar
Är det lag på sjunga den?
2012-06-10, 19:32
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Hur vet du att jag skulle ha ett låg IQ?

Svenskarna är verkligen de första ursprungsbefolkningen här

Läs för fan din retardade jävel
http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer

Är du helt efterbliven? Du stavar fel i vartenda inlägg du skriver. Det är så pinsamt hur DU kan påstå att du är en framstående somalier, det är nästan så att JAG skäms! Fast å andra sidan så är det väl säkert så att du är en av Somalias skarpaste hjärnor.

Om du ska dementera det faktum att svenskar är en etnisk germansk folkgrupp får du gå till våra svenska experter och be dom skriva om NE!

Gå och göm dig i ett hörn!
2012-06-10, 19:41
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Har du levt under en sten?
2012-06-10, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Är du helt efterbliven? Du stavar fel i vartenda inlägg du skriver. Det är så pinsamt hur DU kan påstå att du är en framstående somalier, det är nästan så att JAG skäms! Fast å andra sidan så är det väl säkert så att du är en av Somalias skarpaste hjärnor.

Om du ska dementera det faktum att svenskar är en etnisk germansk folkgrupp får du gå till våra svenska experter och be dom skriva om NE!

Gå och göm dig i ett hörn!
Vart nånstans i mitt inlägg stod det att jag var en framstående somalier
Är det nån här som är efterbliven så är det DU

Svenskarna var inte dem första gruppen som ursprungligen kom till Sverige.
Det var samerna ville jag komma fram till.

Så teknisk sätt är alla utom samerna invandrare oavsett om man kom hit för några tusen år sen eller idag.

Kapa bara av dina fingrar, för du vill missförstå saker och ting
2012-06-10, 19:43
Medlem
jonte-malmos avatar
Han kan inte texten.
2012-06-10, 19:57
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Vart nånstans i mitt inlägg stod det att jag var en framstående somalier
Är det nån här som är efterbliven så är det DU

Svenskarna var inte dem första gruppen som ursprungligen kom till Sverige.
Det var samerna ville jag komma fram till.

Så teknisk sätt är alla utom samerna invandrare oavsett om man kom hit för några tusen år sen eller idag.

Kapa bara av dina fingrar, för du vill missförstå saker och ting

Okej så du är inte en framstående somalie? Tack för att du klarlägger det.

Vad är det du vill diskutera? Att alla är invandrare? Vad vill du komma fram till?

Om du vill använda detta korkade argument så kan du börja med att skilja mellan landyta och samhälle. Landyta kan man anse vara öppet för alla när den inte ägs av någon. Dessvärre existerar inte någon sådan landyta längre.

Ett samhälle, under bemärkning "land", är något helt annat.

Det svenska samhället byggdes av svear. Att det fanns samer i det som nu kallas Sverige spelar ingen som helst roll. Svear var inte invandrare i sitt eget samhälle.
2012-06-10, 20:00
Medlem
ddf66s avatar
Det finns ju många idrottsproffs som inte sjunger med i nationalsången.
Se på Tre Kronor, hälften rör ju inte på käften och de är väl till 95% "etniska" svenskar.
När min farbror jobbade i New York och flög fram och tillbaka till Sverige så satt han ibland nära NHL-proffs och flera av dem satt och tittade i Buster och Kalle Anka.
Han satt och funderade om han skulle fråga om de ville att han skulle läsa texten för dem ...

Fotbollsspelare brukar väl inte heller höra till de skarpaste hjärnorna.

Off Topic:

Citat:

Årets roligaste skämt !
2012-06-10, 20:01
Medlem
ondebondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Det har nog att göra med att han laddar för fullt. Bara för att man inte sjunger med så betyder det inte att man ogillar den eller gör det för att man hatar Sverige.

Spelar man på den nivån är det fokus till 100%. Låt publiken sjunga istället och spelarna avnjuta den sista vilan innan matchen går igång

+1
Kan folk ge sig? Det handlar om fokus på en nivå säkert inte många känner till. Zlatan har en kaxig stil visst, men tänk ändå pressen han har på sig. Vem vet vad som går igenom hans tankar innan matchen.
Jag tror i alla fall inte han tänker: "Jag vägrar sjunga Svenska nationalsången för jag ogillar landet."

Som om fenomenet är nytt att fotbollsspelare inte sjunger nationalsången.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in