2012-06-10, 16:40
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
För att hans båda föräldrar är från forna Jugoslavien? De flesta fotbollsspelare med rötter utomlands sjunger aldrig nationalsången. Han låter sitt spel tala istället för att sjunga med i en nationalsång som känns som en relik från Gustav Vasas tid.
2012-06-10, 16:51
Medlem
Skranks avatar
Många stora stjärnor sjunger inte nationalsången. Wayne Rooney brukar inte sjunga, Arshavin sjöng inte Rysslands, Rosicky sjöng inte Tjeckiens, med flera. Blir knappast något ramaskri över det.
2012-06-10, 17:08
Medlem
Jag tycker att man ska spela in vad alla sjunger och om någon sjunger fel eller falskt så skall dessa skickas hem för de är ju inte där för att spela fotboll, eller?
2012-06-10, 17:14
Medlem
Bucketshops avatar
Knappast ovanligt med idrottsmän som inte sjunger nationalsången, kollade ni på tyska laget senast igår var det endast par ett par tre stycken som sjöng med. Dom är där för att spela fotboll, inte för att sjunga
2012-06-10, 17:23
Medlem
Gift44s avatar
Kollade just Sverige-Rumänien från 1994. Martin Dahlin och Stefan Schwarz sjunger inte heller med i nationalsången. Vad ska vi göra? Häjeguuud.
Själv gillar jag inte Zlatans stil nåt speciellt men så länge han är Sveriges bästa spelare så är det klart att han ska vara med oavsett om han sjunger eller inte.
2012-06-10, 17:26
Bannlyst
Vad har Zlatan för anknytning till svensk historia, fornstora dagar och ära? Killen är väl typ bosnienkroat eller något liknande?
Hade ju bara sett märkligt ut om han nynnade med på en sång som handlar om pursvenskar och pursvenskarnas historia.

Däremot kan man såklart argumentera för att han som icke-svensk då heller inte ska vara med i landslaget. Jag själv är av den åsikten, oavsett hur bra han än må vara. Sverige ska representeras av svenskar.
2012-06-10, 17:27
Medlem
Seungris avatar
Han har ju sagt i en intervju att han inte kan texten därför han inte sjunger den. Jag kan heller inte den...

Varför ska man kunna den? >_<

Fattar inte varför ni bryr er...
2012-06-10, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kommunist
Zlatan själv har ju sagt på en intervju att han inte kan nationalsången... så...
Nej, han har ju trots allt bara hört den åtminstone 77 gånger live vid det här laget. Texten är ju dessutom oerhört komplicerad och invecklad så att en man av Zlatans intellekt ännu inte har lärt sig den förvånar kanske inte så många.
2012-06-10, 17:39
Medlem
Det har nog att göra med att han laddar för fullt. Bara för att man inte sjunger med så betyder det inte att man ogillar den eller gör det för att man hatar Sverige.

Spelar man på den nivån är det fokus till 100%. Låt publiken sjunga istället och spelarna avnjuta den sista vilan innan matchen går igång
2012-06-10, 17:41
Medlem
Att detta ens diskuteras... Det är ju verkligen inte bara Zlatan som inte sjunger. Vad fan är det stora problemet?
Jag hade velat se er som har kommenterat här, göra erat jobb (Om ni nu har några) med ~50.000 personer som kollar på, och samtidigt sjunga.
2012-06-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Han har ju sagt i en intervju att han inte kan texten därför han inte sjunger den. Jag kan heller inte den...

Läs vad Straybullet skriver.
Zlatan måste ha hört låten minst 100 gånger, då bör man kunna den. Du har nog inte läst texten till "Sånt är livet" men du kan fortfarande några textrader ur den pga att du har hört den.
2012-06-10, 17:49
Medlem
KurZks avatar
Alltså, jag är sjukt nervös! Får ju inte missa nationalsången imorgon! Matchen skiter jag i men tänk om det är flera som INTE sjunger?!?! Då måste väl det betyda att de hatar Sverige?

Maken till löjlig trådstart har sällan skådats. Kolla Tre Kronor...långt ifrån alla sjöng där med och jag är nästan helt säker på att det inte fanns nån bosnier där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in