Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-11, 13:43
  #181
Medlem
Fawkezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flo-Ridah
Vänta här nu. Pappa har du Flashbackkonto??


Haha, inte är det helt omöjligt..
Citera
2012-06-11, 14:35
  #182
Medlem
Helt okej, själv provad jag Extasy för första gången på avslutnings festen i 9an.
Citera
2012-06-11, 15:04
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Jag drack inte själv och fick inte det av mina föräldrar. Jag ville inte såra mina föräldrar och försökte sätta mig in i deras situation. Jag hade inte velat se mitt barn dricka alkohol så gör jag inte det heller.

Det är ditt ansvar som förälder att inte låta ditt barn dricka om han är under 18 år.
Du är enavå få här som borde bli förälder.

Man hat ansvar över barnet och att ge alkohol alkohol för dig till en brottsling, så tänk på vad di gör. Såg att du inte tänkte köpa, bra. Låt han inte gå heller, han kommer nog dricka då.
Citera
2012-06-11, 19:50
  #184
Medlem
Nej, fast med många så går det dock ej att förhindra. Tyvärr.
Citera
2012-06-11, 20:57
  #185
Medlem
sun7s avatar
Ingen hit. Jag drack, men blev för full och det var pinsamt och besvärligt. Pojkvännen hade köpt ut, men fick ångra sig och skämmas. Hade aldrig fått av mina föräldrar, trots att de var rätt liberala av sig.
Du ska inte köpa åt honom, då blir det bara mera sprit åt barnen.
Tänk på vad de kan råka ut för på vägen hem etc. Föräldrar ska skydda sina barn så gott det går.
Råkar han få tag i något på egen hand och du märker det kan det dock vara förlåtet en sådan speciell dag. Fast med allvarligt samtal om vad en full 15-åring på stan kan råka ut för.
Citera
2012-06-11, 21:49
  #186
Medlem
Jag har tänkt och följt tipsen i tråden. Jag sa i princip att det var underförstått att han kommer dricka, att jag inte ville det och skulle bli besviken samt att jag hoppades att han tänkte efter en extra gång. Han garanterade då att han skulle skicka sms varje timme samt ringa om jag skulle hämta honom.
Citera
2012-06-11, 21:51
  #187
Medlem
Och ja, han sköter sig i skolan. Med det nuvarande systemet har han cirka 10 MVG resten VG, vad jag förstått så är detta ett bra betyg.
Citera
2012-06-12, 00:33
  #188
Medlem
TunnBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denlysandelampan
Och ja, han sköter sig i skolan. Med det nuvarande systemet har han cirka 10 MVG resten VG, vad jag förstått så är detta ett bra betyg.
Då är han väldigt duktig! Klart han ska få fira lite ikväll om han går ut med superbetyg.
Citera
2012-06-12, 18:36
  #189
Medlem
Jag tycker du skall låta honom. Det avdramatiserar själva grejen med att dricka alkohol - genom att du visar att det (till viss mån, så klart) är okej.

Du bör kanske prata med din son där ni kompromissar. Jag tror att han, på grund av att han känner att du tillåter honom, också kommer att tänka sig för och ta det lugnt. Speciellt om det är första fyllan och att han är lite rädd i allt det nya och fräcka.

Ta även reda på var festen är (om det är möjligt), samt be honom dela ditt mobilnummer med sina vänner så att de lätt kan ringa om det händer någonting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback