• 1
  • 2
2012-06-09, 14:47
Medlem
Snehandens avatar
Hej.
Skaffade en iPad idag, och jag vill ladda hem (såklart lagliga) filmer på denna.
Värt att säga är att jag har jailbreakat den.

Använde på min iPhone iTransmission och fungerade fint, fast på min iPad får jag upp att filvägen inte existerar eller liknande.

Någon här som använder sig av något smart program som vet hur man gör?

MVH

edit: la det i fel forumdel såg jag. tänkte inte på att det är en surfplatta
Senast redigerad av Snehanden 2012-06-09 kl. 14:51.
Citera
2012-06-09, 15:43
Medlem
Anti-WOGs avatar
DU får dra ner filmen på din dator först, sen så får du synka över filmen med iTunes som i sin tur skickar över filmen till din iPad...
Citera
2012-06-09, 15:49
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snehanden
Hej.
Skaffade en iPad idag, och jag vill ladda hem (såklart lagliga) filmer på denna.
Värt att säga är att jag har jailbreakat den.

Använde på min iPhone iTransmission och fungerade fint, fast på min iPad får jag upp att filvägen inte existerar eller liknande.

Någon här som använder sig av något smart program som vet hur man gör?

MVH

edit: la det i fel forumdel såg jag. tänkte inte på att det är en surfplatta
.avi-filmer kan du inte föra över direkt via iTunes utan du måste antingen konvertera dessa till mp4 alternativt skaffa program såsom AVPlayer HD till iPad och synka de via det programmet.
Citera
2012-06-09, 15:52
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
DU får dra ner filmen på din dator först, sen så får du synka över filmen med iTunes som i sin tur skickar över filmen till din iPad...
Va snackar du om? Är du hög eller din nolla?

TS: Sök efter "Torrent Downloader Safari Plugin" i Cydia repository och installera. Ladda ner torrents i Safari sen.
Citera
2012-06-09, 16:12
Medlem
Snehandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

TS: Sök efter "Torrent Downloader Safari Plugin" i Cydia repository och installera. Ladda ner torrents i Safari sen.
Kan man dra hem magnet links från thepiratebay där? Hade lite problem med det men om du har något tips så tar jag gärna emot!!
Citera
2012-06-09, 16:24
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snehanden
Kan man dra hem magnet links från thepiratebay där? Hade lite problem med det men om du har något tips så tar jag gärna emot!!
Jag använder tyvärr inte piratebay, jag ssh:ar filer från FTP:s till dropbox och streamar till iplattan/iphone/Samsung.

Jag kan bara råda dig att testa, magnetlinks är lite kinkiga överlag är det enda jag vet. Men å andra sidan så är väl anonymiteten i magnetlinks och cydia-appar kompatibla kulturmässigt så att säga
Citera
2012-06-10, 18:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Mobiltelefoner -> Surfplattor

/Mod
Citera
2012-06-10, 18:43
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

Önskar att jag vore lite berusad...

Allt som sker med iprodukterna måste ju synkas med fitttunes, om man slipper det om man har jailbreakat eller inte har jag inte en aning om, så länge jag slipper hålla på med ruttna äpplets produkter så är jag glad...

ONT, din attityd kan du ta och stoppa upp nånstans, din jävla apple-fjolla....
Citera
2012-06-10, 20:59
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Allt som sker med iprodukterna måste ju synkas med fitttunes, om man slipper det om man har jailbreakat eller inte har jag inte en aning om, så länge jag slipper hålla på med ruttna äpplets produkter så är jag glad...

Men skäms du inte över att vara ignorant/outbildad/fjortis som luktar kiss? Brukar du ge råd i fler trådar där du inte har en aning? Till exempel i trådar som handlar om heterosexuella relationer? Eller gillar du bara att ljuga?
Varken jailbreakade eller icke jailbreakade iPads/iPhones behöver iTunes så din fail är sjukt stor.

Men eftersom det är ett utmärkt stycke software så går det bra att använda, men inte till torrents, det är till för tjuvar tror jag resonemanget går.

Har du nåt mer att rapportera om torrents på Appleprodukter från din mammas källare loser?
Senast redigerad av StyleWars 2012-06-10 kl. 21:01.
Citera
2012-06-11, 10:43
Medlem
Citat:

Varför ens gå in och försöka vara duktig i en tråd om iPad om du har så uppenbart dålig kunskap om produkten? Ännu mer spännande är hur du skriver att du ogillar produkten som du försöker svara på frågor om. Det visar verkligen på hur missriktad din kritik är. Jag menar, hur kan du ha kritik när du inte ens kan något om produkten?

Läs på om du ska uttala dig, istället för att säga vad alla andra coola killar i högstadieklassen säger.
Citera
2012-06-11, 18:16
Medlem
Mewseeks avatar
Mitt tips är att hämta VLC från Cydia och sedan ladda ned filmen på datorn och sedan SSH:a in den med iFunBox
Citera
2012-06-13, 07:04
Medlem
Jag har transmission installerat på min Qnap Nas. Jag kan administrera transmission via iControlbits som finns på cydia. Magnetlänkar funkar fint.
När filmen är nedladdad använder jag mig av Goodplayer på appstore där jag kan använda ftp-login för att connecta mot Qnapen. Sen tankar jag över filmen till ipaden via wifi.

Funkar klockrent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in