2012-06-09, 14:01
Medlem
Sitter och väntar på att dagens matcher ska dra igång och tänkte fira något extra till middag. Som rubriken nämner ska det vara något som innehåller mycket protein och helst inte alltför mycket kalorier. Allt som allt får det hamna på max 1000 kcal och innehålla så mycket protein som möjligt. Maten ska bestå av det man kan skaffa i en vanlig livsmedelsbutik, alltså inga proteinpulver osv. Självklart kan jag köra på något standardkött på grillen, men det börjar bli tjatigt. Är sugen på något med köttfärs och bacon men vill inte bara steka och blanda det. Så rulla ut idéer och knåpa ihop något enkelt recept medan jag möter löpspåret.
2012-06-09, 14:09
Medlem
terrants avatar
Jag hade langat Tacos.

Förutom att enbart äta kött så är Tacos nog en av de proteinrikaste måltiderna (i förhållande till mängden Kcal).

Beroende på vad man lägger i förstås, undvik glass och chokladsås som ingrediens.

Tacos är gott dessutom.
2012-06-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrant
Jag hade langat Tacos.

Förutom att enbart äta kött så är Tacos nog en av de proteinrikaste måltiderna (i förhållande till mängden Kcal).

Beroende på vad man lägger i förstås, undvik glass och chokladsås som ingrediens.

Tacos är gott dessutom.

Haha, glass och chokladsås till Tacos?
2012-06-09, 14:49
Medlem
köttfärs och bacon ihop -> kör på köttfärslimpa lindad i bacon?
2012-06-09, 15:50
Medlem
Highsounds avatar
Stekt kyckling med stekt nypotatis och kvargsås
2012-06-09, 16:07
Medlem
Bigorexias avatar
Måltidsförslag är inget för denna forumsdel. Särskilt inte då det enbart resulterar i listtrådar.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in