2012-06-09, 13:59
Medlem
Pangon90s avatar
Tänkte att det skulle kunna finnas en hel del underhållande historier inom den här genren men hittade ingen redan existerande tråd så därav skapar jag, tråden om udda, konstiga eller bara minnesvärda restaurangbesök!

Kan börja med att berätta om när jag och flickvännen, båda i 20årsåldern, skulle ut och äta på en lite finare restaurang i Stockholm. Kommer dessvärre inte ihåg namnet på stället. Kanske kan ta reda på det om någon vill möta "den pipande homo-hovmästaren" för ett skratt.

Vi har bokat bord, kommer till platsen inom rimlig tid (det var vardag och inte fullsatt). Det ser lovande ut, eventuellt något krystad stämning som det ibland kan vara på "fina" krogar.

Strax innanför dörren möts vi av hovmästaren som VISKAR var vi kan hänga av oss, samt var vårt bord är. Han viskar till den grad att min flickvän inte ens uppfattar vad han menar och trodde vi skulle hänga av oss vid bordet och sitta i tamburen. Jag kunde dock lista ut vad han sagt och räddade situationen.

Notera att hovmästarens tonläge var precis som om någon höll ett hårt grepp om hans pung. Utan att överdriva alltså.

Så pep han obegripligt vidare vid bordet. Jag hade vid det här laget börjat irritera mig på hans osmidiga förhållningssätt men ville inte förstöra kvällen så jag släppte det, tills vidare..

Jag drack vatten då jag körde bil dit och flickvännen drack någon alkoholfri dryck även hon. Maten tog evigheter att få ut; vi åt någon kalv med tillbehör till varmrätt, mer än så kommer jag inte ihåg. Det var alltså ingen smaksensation, snarare blev jag förvånad av den låga kvalitén på maten men ville inte säga något eftersom min flickvän alltid blir ledsen för att jag ofta blir missnöjd med maten på restauranger hon valt.

Mitt under måltiden kryper, den fortfarande pipande, hovmästaren fram igen för att fråga hur maten smakade och om allt var bra. Därefter klämmer han ut frågan "Jo just det, hur gamla är ni om jag får fråga?". Men låt mig berätta, det var INTE lätt att förstå. Det tog ett helt gäng gånger innan jag uppfattade vad han sa. Just för att han viskade i det pipande tonläget som pågått hela kvällen

Jag stirrade på honom frågande när jag slutligen uppfattat frågan. Vad är det för jävla fråga egentligen? Stör han mig i maten för att fråga hur gammal jag är? Blev nästan arg och frågade varför han undrade det. Han svarade något i stil med att han bara var nyfiken. Jaha, tänkte jag. Så han stör mig och flickvännen mitt i maten endast för att fråga hur gamla vi är, av ren nyfikenhet.....

Jag svarade att jag var 20 år och sedan frågade jag hur gammal han själv var, med ett något otrevligare tonläge. Jag kommer inte ens ihåg hans svar förutom att han blev lite paff och ålade sig bort efter att ha avgett ännu ett pipigt läte.

Raskt efter desserten var uppäten begav vi oss därifrån och jag förstår än idag inte vad som var fel på hovmästaren. Aldrig går jag dit igen!! Det är svårt att förmedla hur bisarrt besöket verkligen var.

Hoppas på många fler underhållande anekdoter nu
Senast redigerad av Pangon90 2012-06-09 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in