Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Ni som brukar vara på anställningsintervjuer lite då och då. Var är er upplevelser från de som har intervjuat er? Har ni några bra och dåliga upplevelser. Det värsta jag vet är när man kommer på intervju och det inte ens läst cv:et, utan de sitter och bläddra i cv.et. Samtidigt som de ställer frågan.
Själv lägger jag ner intervjun redan där då, eftersom det säger så mycket om vilket ledarskap det är på skolan. Jag vill ha en chef som är förbered, påläst och kan sina saker helt enkelt. Inte någon jävla humflum under intervjun.
Sedan facket på intervjuer. Hur många brukar se dessa under anställningsintervjuerna? Är det någon som har upplevt att det är med på några intervjuer över hela taget?
Jag tycker dom ska ha en kopia av CV:et med sig, naturligtvis ska dom ha läst det innan men har inga problem att dom kikar i det för att se om dom glömt något dom ville ta upp eller så, eller har gjort anteckningar i det om det är vissa områden dom vill veta mer om. Sen har jag inte varit på så många intervjuer så har inte stor erfarenhet.
Edit: Kom på att det är alltid skönt när intervjuaren går igenom och berättar om företaget, hur allting funkar med semester, flextid, friskvård, lediga dagar mm. Skönt när dom gör det eftersom man själv ofta är lite nervös och kanske glömmer att fråga om någonting... Sen är det också bra om dom lite snabbt presenterar en för några av kollegorna som man kommer att jobba med.