Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-09, 00:28
  #1
Medlem
Gjorde en beställning och fick hem en hårspraysburk istället för en hårtrimmer, alltså fel vara hemskickad än dock fick jag betala priset av vad hårtrimmern skulle kostat (postförskott). Vilket jag inte givetvis förstod förrän jag öppnade paketet och såg vad jag fått.

Jag skickade därför tillbaka min felaktiga vara i måndags. Men de har fortfarande (säger de) inte fått min retur. Låter det inte väldigt konstigt? Killen på kundtjänst sa att det kunde ta 14 dagar men är det ens möjligt? Posten gör väl sitt på kanske 2 dagar? Kan det ha något att göra med att det var röd dag i onsdags?

Hur som helst, är det ens lagligt från Nellys sida att hålla på såhär? JAG som är i beroendesituation ligger ute med pengar för något jag blev lovad men inte fick och de skickar inte ut pengar förrän de får sin retur. Vad skall jag göra?! RIKTIGA SVAR TACK!
Citera
2012-06-09, 00:40
  #2
Medlem
Van-Hedens avatar
Det kan ta 14 dagar med posten, posten är hopplös. När jag skulle skicka min dator på service skickade posten den till fel ort två gånger på dit vägen och en gång på vägen hem. Tog sammanlagt en månad och HP hade datorn i max fem dagar. Så friskriv inte posten i första taget inte.
Citera
2012-06-09, 01:09
  #3
Medlem
Umbras avatar
Jamen sök på ditt Kolli-ID på Postens hemsida och kolla var ditt paket är då. Då kan du se om de har hämtat ut din retur eller om den fastnat någonstans. För du har väl inte gjort en retur med en vanlig brevförsändelse?
Citera
2012-06-09, 13:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umbra
Jamen sök på ditt Kolli-ID på Postens hemsida och kolla var ditt paket är då. Då kan du se om de har hämtat ut din retur eller om den fastnat någonstans. För du har väl inte gjort en retur med en vanlig brevförsändelse?
Jo det tror jag, i och med att det knappt räknades som ett paket.
Citera
2012-06-09, 13:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Det kan ta 14 dagar med posten, posten är hopplös. När jag skulle skicka min dator på service skickade posten den till fel ort två gånger på dit vägen och en gång på vägen hem. Tog sammanlagt en månad och HP hade datorn i max fem dagar. Så friskriv inte posten i första taget inte.
Okej tack för svar! Får vänta till någon gång slutet på nästa vecka och höra igen med dem då.
Citera
2012-06-09, 13:17
  #6
Medlem
Hyfss avatar
Röd dag i onsdags samt att Nelly håller på med en lagerflytt som gör det lite rörigt där. Det hjälper inte dig men det här kan ta tid.

Klart det är surt att behöva ligga ute med pengar för en vara du inte ens har fått. Men försök att inte agera rättshaverist så ska du se att det löser sig. Testa att vänligt be dem skicka ut en till trimmer mot faktura. En faktura de sedan krediterar när de har tröskat igenom returärendena.
Citera
2012-06-09, 17:06
  #7
Medlem
Det är inte ovanligt att företag samlar på sig paket hos posten i postburar som skickas till tex. en returadress. Detta för att minska kostnader för transporter mellan företaget/posten.

Sen vet du ju inte heller hur lång returhantering de har på företaget? Det är inte helt otänkbart att returer blir liggande där ett tag innan deras personal hinner med att gå igenom returerna och det är inte heller säkert att de registrerar inkommande försändelser förrän de hanterar returen, vilket om den är liggande i en postbur fysiskt hos dem inte med säkerhet innebär att de ännu vet om den är där eller inte.

Så det kan mycket väl ta 14 dagar innan paketet kommit till dem.
Citera
2012-06-09, 23:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a0rta
Det är inte ovanligt att företag samlar på sig paket hos posten i postburar som skickas till tex. en returadress. Detta för att minska kostnader för transporter mellan företaget/posten.

Sen vet du ju inte heller hur lång returhantering de har på företaget? Det är inte helt otänkbart att returer blir liggande där ett tag innan deras personal hinner med att gå igenom returerna och det är inte heller säkert att de registrerar inkommande försändelser förrän de hanterar returen, vilket om den är liggande i en postbur fysiskt hos dem inte med säkerhet innebär att de ännu vet om den är där eller inte.

Så det kan mycket väl ta 14 dagar innan paketet kommit till dem.
Så gick mina tankegångar också men var osäker på om det var så det kunde/förmodligen fungerar men det verkar så enl. dig. Så det är väl bara att vänta en vecka till ungefär och höra av sig då till dem
Citera
2012-06-15, 22:28
  #9
Medlem
Jag jobbar på Nellys lager och kan säga att det är så gott som kaos där nu. Ha tålamod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback