2012-06-09, 00:28
Medlem
Gjorde en bestllning och fick hem en hrspraysburk istllet fr en hrtrimmer, allts fel vara hemskickad n dock fick jag betala priset av vad hrtrimmern skulle kostat (postfrskott). Vilket jag inte givetvis frstod frrn jag ppnade paketet och sg vad jag ftt.

Jag skickade drfr tillbaka min felaktiga vara i mndags. Men de har fortfarande (sger de) inte ftt min retur. Lter det inte vldigt konstigt? Killen p kundtjnst sa att det kunde ta 14 dagar men r det ens mjligt? Posten gr vl sitt p kanske 2 dagar? Kan det ha ngot att gra med att det var rd dag i onsdags?

Hur som helst, r det ens lagligt frn Nellys sida att hlla p shr? JAG som r i beroendesituation ligger ute med pengar fr ngot jag blev lovad men inte fick och de skickar inte ut pengar frrn de fr sin retur. Vad skall jag gra?! RIKTIGA SVAR TACK!
Citera
2012-06-09, 00:40
Medlem
Van-Hedens avatar
Det kan ta 14 dagar med posten, posten r hoppls. Nr jag skulle skicka min dator p service skickade posten den till fel ort tv gnger p dit vgen och en gng p vgen hem. Tog sammanlagt en mnad och HP hade datorn i max fem dagar. S friskriv inte posten i frsta taget inte.
Citera
2012-06-09, 01:09
Medlem
Umbras avatar
Jamen sk p ditt Kolli-ID p Postens hemsida och kolla var ditt paket r d. D kan du se om de har hmtat ut din retur eller om den fastnat ngonstans. Fr du har vl inte gjort en retur med en vanlig brevfrsndelse?
Citera
2012-06-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umbra
Jamen sk p ditt Kolli-ID p Postens hemsida och kolla var ditt paket r d. D kan du se om de har hmtat ut din retur eller om den fastnat ngonstans. Fr du har vl inte gjort en retur med en vanlig brevfrsndelse?
Jo det tror jag, i och med att det knappt rknades som ett paket.
Citera
2012-06-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Det kan ta 14 dagar med posten, posten r hoppls. Nr jag skulle skicka min dator p service skickade posten den till fel ort tv gnger p dit vgen och en gng p vgen hem. Tog sammanlagt en mnad och HP hade datorn i max fem dagar. S friskriv inte posten i frsta taget inte.
Okej tack fr svar! Fr vnta till ngon gng slutet p nsta vecka och hra igen med dem d.
Citera
2012-06-09, 13:17
Medlem
Hyfss avatar
Rd dag i onsdags samt att Nelly hller p med en lagerflytt som gr det lite rrigt dr. Det hjlper inte dig men det hr kan ta tid.

Klart det r surt att behva ligga ute med pengar fr en vara du inte ens har ftt. Men frsk att inte agera rttshaverist s ska du se att det lser sig. Testa att vnligt be dem skicka ut en till trimmer mot faktura. En faktura de sedan krediterar nr de har trskat igenom returrendena.
Citera
2012-06-09, 17:06
Medlem
Det r inte ovanligt att fretag samlar p sig paket hos posten i postburar som skickas till tex. en returadress. Detta fr att minska kostnader fr transporter mellan fretaget/posten.

Sen vet du ju inte heller hur lng returhantering de har p fretaget? Det r inte helt otnkbart att returer blir liggande dr ett tag innan deras personal hinner med att g igenom returerna och det r inte heller skert att de registrerar inkommande frsndelser frrn de hanterar returen, vilket om den r liggande i en postbur fysiskt hos dem inte med skerhet innebr att de nnu vet om den r dr eller inte.

S det kan mycket vl ta 14 dagar innan paketet kommit till dem.
Citera
2012-06-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a0rta
Det r inte ovanligt att fretag samlar p sig paket hos posten i postburar som skickas till tex. en returadress. Detta fr att minska kostnader fr transporter mellan fretaget/posten.

Sen vet du ju inte heller hur lng returhantering de har p fretaget? Det r inte helt otnkbart att returer blir liggande dr ett tag innan deras personal hinner med att g igenom returerna och det r inte heller skert att de registrerar inkommande frsndelser frrn de hanterar returen, vilket om den r liggande i en postbur fysiskt hos dem inte med skerhet innebr att de nnu vet om den r dr eller inte.

S det kan mycket vl ta 14 dagar innan paketet kommit till dem.
S gick mina tankegngar ocks men var osker p om det var s det kunde/frmodligen fungerar men det verkar s enl. dig. S det r vl bara att vnta en vecka till ungefr och hra av sig d till dem
Citera
2012-06-15, 22:28
Medlem
Jag jobbar p Nellys lager och kan sga att det r s gott som kaos dr nu. Ha tlamod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in