2012-06-08, 13:49
Medlem
speeeds avatar
Är det olagligt att ta fram denna informationen genom besök på Sveriges anstalter?
Tror ni att man skulle kunna få tillstånd att genomföra detta?

Det finns idag 52 stycken anstalter av olika säkerhetsklasser och om man skulle besöka dessa för att helt enkelt göra en huvudräkning. Detta borde inte ta speciellt lång tid och efter detta så har man en verklig siffra på andel invandrare i svenska fängelsen.

Vad ska man ha denna information till då? Jo, detta skulle slå hål på alla myter och ge underlag för en vettig debatt i Sverige. I dagsläget så är det bara pajkastning och siffror tagna ur luften.

Så vad tror ni, skulle detta vara genomförbart?
Citera
2012-06-08, 14:01
Medlem
PhilMorriss avatar
https://lagen.nu/1998:204

En sjukt rörig lag, denna PUL. Men jag tror att du bör hitta ett svar här.
I regeringsformen står det endast att det är förbjudet att föra ett register endast på grund av politisk åsikt. Etnisk bakgrund faller ju onekligen inte in där.
Citera
2012-06-08, 14:12
Medlem
brickbots avatar
28% utländska medbogare enligt:

http://www.kriminalvarden.se/sv/Stat...ch-invandrare/

I övrigt så måste det finnas någon avdankad plit eller någon annan person som rört sig inom fängelseväggarna på Flashback som kan delge oss sina observationer. Vad jag har förstått utifrån vad jag har hört dock, så är det inte speciellt stor andel svenskar på våra fängelser. Ta en sväng förbi valfri tingsrätt och studera själv dagordningen....
Citera
2012-06-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brickbot

I övrigt så måste det finnas någon avdankad plit eller någon annan person som rört sig inom fängelseväggarna på Flashback som kan delge oss sina observationer. Vad jag har förstått utifrån vad jag har hört dock, så är det inte speciellt stor andel svenskar på våra fängelser. Ta en sväng förbi valfri tingsrätt och studera själv dagordningen....

Andelen "invandrare" i % lär vara betydligt högre om man tittar på etnisk bakgrund ist för bara på medborgarskap. Jag har jobbat av olika anledningar på ganska många anstalter (allt ifrån Skänninge till Hall, Kumla) och sett med egna ögon vid dom tillfällena vad som funnits inspärrat.
Citera
2012-06-08, 14:24
Medlem
speeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brickbot

Jag är fullt medveten om denna statistik att det är 28% utländska medborgare men resterande 72% är inte etniska svenskar, det är just andelen etniska svenskar jag är ute efter.
Sen är det ju självklart svårt att definera etnisk svensk.

Jag har själv varit intagen på anstalt och det var absolut inte 70 - 30 svenskar/invandrare, snarare 80 - 20 åt andra hållet.
Citera
2012-06-08, 14:32
Medlem
Nordoxens avatar
Statistik och att komma med fakta funkar inte. Det enda som funkar är ett tydligt budskap och upprepande mantran. Följ min länk i min signatur för att lära er hur.

Förövrigt finns det inget att "debattera" om. De håller ju för fan på att utrota oss.
Citera
2012-06-08, 15:35
Medlem
Att majoriteten brott begås av "babbar & Co" råder ingen som helst tvekan om. Fast när man tänker på det så är det verkligen "fascinerande" - hur man kan komma till ett annat land som gäst och påstå sig fly våld och förtryck, och i nästa anda bete sig som ett svin. Det torde vara självklart att man inte bara tar seden dit man kommer utan också anpassar sig efter samhällets regler, normer och lagar. Det måste handla om ett genetiskt fel helt enkelt - och förstås indoktrinering med hjälp av ett problem som heter islam. När man slår ihop dem två så kan det bara bli en, vad ska man kalla det... Snedtändning? Likt en alkoholist som tar till flaskan. Alkogenen fanns där hela tiden och smaken av sprit utlöste missbruket. Precis samma sak kan sägas om islam - det genetiska felet väntar på smaken av hjärntvätt och guidning käpprätt åt skogen.

Det går inte att blunda åt problemet längre, inte ens för den mest trångsynta "jag gillar olika" dåren. Det finns inte ett enda muslimskt land i världen som är rakt igenom demokratiskt, som respekterar andra synsätt, religioner, kvinnors rättigheter eller mänskliga rättigheter över huvud taget. Det finns inte ett enda fredligt och lugnt muslimskt område någonstans med dessa värderingar. Varje gång det är problem så finns islam i närheten av det. Roten till allt elände är alltså indoktrineringen. Med detta sagt, man undrar verkligen varför människor flyr ifrån detta när de senare vill införa eller leva efter samma vansinne i andra länder istället. Borde man inte totalt ta avstånd ifrån det man i flyr ifrån? De riktiga och Äkta flyktingarna är dem vi aldrig ser. De människorna finns på plats och har ingen möjlighet att fly någonstans över huvud taget.

Det finns en dold agenda som styr allt detta vi ser runt omkring oss. Eliten bryr sig inte det minsta om vilka "verktyg" de använder, bara jobbet blir gjort. Det handlar om att förstöra det ena homogena samhället efter det andra, urholka dess gamla traditioner, synsätt, värderingar och samhällsnormer genom införandet av något främmande och avstötande. Det är som att installera ett datavirus i ett fullt fungerande operativsystem. Hade buddhismen t.ex. varit ett effektivare förstörelsevapen än islam så skulle vi se buddhastatyer överallt på gator och torg i dag.

Politiker, eller ska vi kalla dem för marionetter, kommer Aldrig att ta tag i detta eftersom de inte Kan göra det. Det styrs uppifrån. Det är upp till folket i varje land att ta i med hårdhandskarna, precis som alla gånger förr. Fast så länge fotbollen sänds på TV och spriten flödar hos en befolkning i förnekelse så kommer detta att fortsätta. Att knyta näven under eller på sin höjd slå den på köksbordet hjälper inte. Polisen kan inte hantera detta längre. Det krävs ett slags beväpnat nationalgarde bildat av folket. Brottslingar, våldtäktsmän, gäng osv borde alla slås ned med hjälp av en "folkarmé". Från ord till handling.
Senast redigerad av Centurion77 2012-06-08 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in