2012-06-17, 21:18
Medlem
HejBabiis avatar
Börjar bli lite frustrerad och skulle vara tacksam för lite hjälp

Kör som Munk i Nightmare och dödar mobsen innan Azmodan med hjälp av ett script till boten Hellbuddy. Har precis fixar gold-farming gear... Fick upp mina stats till följande:

20% movement speed
45 pickup radius
280% gold find
13k dps

Trots detta kommer jag inte över 300k/h... :O Vad är det jag kan ha missat, eller är det något jag gör fel?
Citera
2012-06-17, 22:32
Medlem
Drdeoos avatar
vaför kommer det upp "there was an error creating the game" efter jag har valt en quest med hellbuddy?=
Senast redigerad av Drdeoo 2012-06-17 kl. 22:50.
Citera
2012-06-18, 00:08
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
vaför kommer det upp "there was an error creating the game" efter jag har valt en quest med hellbuddy?=

Välj först nightmare som svårighetsgrad och evt. starta ett game med det, sen startar du botten. Det händer troligtvis för att du inte har kommit så långt som act3 på svårighetsgraden du lirar på normalt.
Citera
2012-06-18, 23:04
Medlem
Någon som vet när Immortal kommer att säljas igen? Enligt deras forum ska den vara grym, vet inte riktigt om allt man har hört om den stämmer men den verkar helt enkelt seriösast.

Fixade själv ett 200h pass för ~90kr hos afkbots.com på botten D3Mimic. Funkar väll halvdant, något som dock stör mig är att deras forum är hur dött som helst och programmerarna skriver inte där över huvudtaget (bara admin för sidan gör), så funderar på o skita i deras produkt då de verkar lite halvt oseriösa.
Citera
2012-06-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejBabii
Börjar bli lite frustrerad och skulle vara tacksam för lite hjälp

Kör som Munk i Nightmare och dödar mobsen innan Azmodan med hjälp av ett script till boten Hellbuddy. Har precis fixar gold-farming gear... Fick upp mina stats till följande:

20% movement speed
45 pickup radius
280% gold find
13k dps

Trots detta kommer jag inte över 300k/h... :O Vad är det jag kan ha missat, eller är det något jag gör fel?

Vad är 45 pickup radius? Alltid undrat.

Hur säkert är det egentligen att botta? Finns det någon bot som är säkrare än andra?

MVH.
Citera
2012-06-18, 23:53
Medlem
Haey!

försöker sätta ihop ett wizard script till haedrig men fattar fan inte ett smack av hur man gör
Citera
2012-06-19, 00:06
Medlem
har läst igenom de flesta sidorna och ser att många gillar immortal bot och autoit men immortal verkar ju inte säljas för tillfället. så min fråga är har sökt på google och forumet men hittar inget om hur autoit funkar, tyvärr så kan jag inte något om sånna program någon som kan hjälpa, skulle uppskattas. Tack
Citera
2012-06-19, 02:40
Medlem
Gaphalss avatar
Körde in demonbuddy nyss (ett dygns trail)
När jag startar programmet så stänger windows av det för att det inte fungerar som det ska eller så får jag ett medelande om att "Authentication failed" Va 17 gör jag för att det ska funka??
Har tillåtit programmet i brandväggar mm.. Kör som admin... Supporten på deras sida svara inte... Någon här som kan och vill?
Citera
2012-06-19, 10:06
Medlem
Ni som kör demonbuddy: Vilken profile kör ni om ni inte kör någon inferno act för guldfarm? Jag är bara på act 3 hell nämligen och kan inte farma act 1 inferno än.
Citera
2012-06-19, 10:58
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Vad är 45 pickup radius? Alltid undrat.

Hur säkert är det egentligen att botta? Finns det någon bot som är säkrare än andra?

MVH.

Pickup Radius är radien du automatiskt plockar upp guld och health-globes, kort sagt med en stor pickup radius så missar inte botten guld (eller behöver springa så så mycket omvägar för guldet)

Jag har skrivit om det förrut om du orkar läsa lite, men sammanfattar det med 1 mening:

AutoIT avänder inte injects är därför säkrare än de andra bottarna.

Citat:
Ursprungligen postat av vemvardet
Ni som kör demonbuddy: Vilken profile kör ni om ni inte kör någon inferno act för guldfarm? Jag är bara på act 3 hell nämligen och kan inte farma act 1 inferno än.

De flesta farmar Nightmare då man sätter på sig Goldfind/pickup radius/runspeed gear. Skillnaden på mängden guld mobs droppar i NM/H/Inf är så liten om man ser till hur mycket snabbare det går i NM än de högre svårighetsgraderna.

De flesta kör nog Arreats eller Sarkoth(Cellar) runs nu.
Citera
2012-06-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

De flesta farmar Nightmare då man sätter på sig Goldfind/pickup radius/runspeed gear. Skillnaden på mängden guld mobs droppar i NM/H/Inf är så liten om man ser till hur mycket snabbare det går i NM än de högre svårighetsgraderna.

De flesta kör nog Arreats eller Sarkoth(Cellar) runs nu.

Tack för infon! Visste faktiskt inte att det var så lite guldskillnad mellan svårighetsgraderna. Planen är nu att farma guld för att köpa bättre farmgear för guldfarm (är ju svindyrt!) Sedan när man man fått en bra gph så farma det ett tag för att sedan köpa grym mf gear för att farma items på inferno.. Låter väl bra?
Citera
2012-06-19, 11:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvardet
Tack för infon! Visste faktiskt inte att det var så lite guldskillnad mellan svårighetsgraderna. Planen är nu att farma guld för att köpa bättre farmgear för guldfarm (är ju svindyrt!) Sedan när man man fått en bra gph så farma det ett tag för att sedan köpa grym mf gear för att farma items på inferno.. Låter väl bra?

Mjo, fast frågan är om det behövs nu iom 1.03 som kommer imorgon.

Edit: Tänkte testa att köra igenom hela act1 Inferno imorgon när jag kommer hem från jobbet och se hur droppen är, iom att Act2-4 items kan droppa där (om än att chansen är liten), så är frågan om guldfarming behövs.
Senast redigerad av ^Eaz 2012-06-19 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in