• 1
  • 2
2012-06-08, 07:55
Medlem
jonas.asss avatar
Vilka mediciner finns det för att behandla ADHD off-label. Rabbla gärna upp vad ni själva har för medicinering.
Citera
2012-06-08, 08:00
Medlem
Slingshots avatar
Voxra o Zyban kan användas för ADHD.
Citera
2012-06-08, 22:47
Medlem
Läste någonstans att DMAE ska ha god verkan på folk med ADHD
Googla DMAE+adhd
Citera
2012-06-09, 03:52
Medlem
Slingshots avatar
Catapresan (blodtrycksmedicin) används också mot ADHD i USA:
Citera
2012-06-09, 09:19
Medlem
jonas.asss avatar
Okay tack för era svar. Detta ska kollas upp =) kom gärna med fler om ni kommer på något
Citera
2012-06-11, 20:40
Medlem
GregorSpencers avatar
Modafinil (Modiodal, Provigil, m.m.) - Inte alldeles oväntat med tanke på dess stimulerande effekt. Förtjänstfullt i jämförelse med de två konventionella narkotikaklassade alternativen med avseende på missbrukspotential, dock kan det dyka upp rätt påfrestande biverkningar.

Aripiprazol (Abilify) - Kanske överraskande i sammanhanget eftersom det främst nyttjas som neuroleptikum, men tack vare att det verkar som partiell dopamin-agonist har det med fördel (enligt min läkare) använts som ADHD-behandling i enstaka fall.
Senast redigerad av GregorSpencer 2012-06-11 kl. 20:43.
Citera
2012-06-11, 20:43
Medlem
Cannabis icke att förglömma!
Citera
2012-06-11, 20:43
Medlem
Heroinepupilss avatar
https://www.flashback.org/t269615
Citera
2012-06-13, 11:45
Medlem
jonas.asss avatar
GregorSpencer: Modafinil föreslog jag till min läkare på psyk sist jag pratade med honom, men tydligen är detta ett licenspreparat som bara får skrivas ut av neurologer för att behandla narkolepsi. Dessutom narkotikaklassad enligt fass. Abilify var jag inte beredd att någon skulle föreslå då jag också bara hört den används mot bipolär och psykos-symptom. Har du någon källa där du läst detta?

itssopure-2: Haha rökte cannabis dagligen i runt 11 år, dock så förvärrade det bara mina ADHD-symptom, ganska rejält dessutom. Kanske annorlunda för varje individ. Dock så dödade den min tristess

Heroinepupils: Tack ska du ha för länken bro.
Citera
2012-06-16, 23:29
Medlem
hulabadulas avatar
Jobbigt att folk rekommenderar onödiga saker. Jag har ett par kompisar som har ADHD och dem blir väldigt lugna och kan koncentrerar sig bättre efter dem rökt cannabis. Så jag hade rökt ev ätit.
Citera
2012-06-16, 23:48
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulabadula
Jobbigt att folk rekommenderar onödiga saker. Jag har ett par kompisar som har ADHD och dem blir väldigt lugna och kan koncentrerar sig bättre efter dem rökt cannabis. Så jag hade rökt ev ätit.

Vadå onödiga saker? Och sedan förvärras TS ADHD utav CB.
Citera
2012-06-20, 13:06
Medlem
hulabadulas avatar
Det kan du ju inte säga. Det är bara till en fördel. Det gör dig lugn och koncentrerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in