2012-06-07, 22:55
Medlem
Som sagt, har beställt glasskivor på glasmästeri som ska användas som hyllplan i en öppen garderob. Vid uppackandet passar de inte och vid mätning är de naturligtvis skurna med 1,5 mm marginal, så irriterande.

Är det någon som vet var jag ska börja? Kanterna är oslipade, hade tänkt göra det själv och nu undrar jag om jag kan spara in på att korta dem med hemmaslipning eller om det krävs ett besök på glasmästeri igen?
Citera
2012-06-07, 23:01
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av house4ever
Som sagt, har beställt glasskivor på glasmästeri som ska användas som hyllplan i en öppen garderob. Vid uppackandet passar de inte och vid mätning är de naturligtvis skurna med 1,5 mm marginal, så irriterande.

Är det någon som vet var jag ska börja? Kanterna är oslipade, hade tänkt göra det själv och nu undrar jag om jag kan spara in på att korta dem med hemmaslipning eller om det krävs ett besök på glasmästeri igen?

Jag skulle nog föreslå att du går tillbaks och låter dem göra det. Surt om det inte blir bra.
Citera
2012-06-07, 23:23
Medlem
glashyllplan som blev för långa - slipa?

Hej,

beställde hyllplan i glas hos en glasmästare för en öppen garderob. De diffar på 1-1,5 mm vilket gör att de inte går in i garderoben.

Kan man slipa ner kanterna hemma, så pass att de får plats, eller blir jag tvungen att besöka glasmästeriet igen?

//S
Citera
2012-06-08, 09:47
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av house4ever
Hej,

beställde hyllplan i glas hos en glasmästare för en öppen garderob. De diffar på 1-1,5 mm vilket gör att de inte går in i garderoben.

Kan man slipa ner kanterna hemma, så pass att de får plats, eller blir jag tvungen att besöka glasmästeriet igen?

//S

Vad är det för glas? Är det härdat kan du nog glömma all efterbearbetning.
I övrigt så är 1,5 mm rätt mycket att slipa.
Citera
2012-06-08, 12:07
Medlem
Fartgupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag skulle nog föreslå att du går tillbaks och låter dem göra det. Surt om det inte blir bra.

Håller med, det låter som det enklaste och säkraste sättet. Tycker för övrigt inte att TS borde få betala något extra för att få det ordnat på glasmästeriet.
Citera
2012-06-08, 12:40
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Håller med, det låter som det enklaste och säkraste sättet. Tycker för övrigt inte att TS borde få betala något extra för att få det ordnat på glasmästeriet.

Nej! En ren servicegrej tycker jag..
Citera
2012-06-09, 16:29
Moderator
rotadents avatar
TS två trådar i samma ämne sammanfogade. Nästa gång blir det en smäll på fingrarna för korspostning.

//Mod
Citera
2012-06-09, 19:08
Medlem
Ursäkta men den första tråden visades inte med en gång. Trodde då naturligtvis att den inte lagts upp = tekniskt fel. Var värst vad moderatorn var på dåligt humör idag då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in