2012-06-07, 20:51
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Jag undrar vilka Restauranger i Sverige som har kaffe med kron på menyn. Alltså att det står på menyn utan att man ska behöva fråga om Kaffe med Vodka.

Evert Taubes bevingade rader i Calle Schewens vals fick mig att vilja dricka Kaffe med kron på någon rustik gammal restaurang. Jag antar att det är på äldre klassiska svenska restauranger som man kan hitta kaffe med kron på menyn.

Själv blandar jag fredligt mitt kaffe med kron
till angenäm styrka och smak
Citera
2012-06-07, 21:02
Medlem
Hur mycket har du i en kopp? En hutt eller bara en gnutta?
Citera
2012-06-07, 21:51
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alekton

Lägg en guld-tia på botten, häll på vodka tills du inte kan se myntet längre, toppa upp med en skvätt kaffe.

Till TS, jag tror du kan be om det på krogen, så får du det, även om det inte står på menyn.

//Brute
Citera
2012-06-07, 22:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Lägg en guld-tia på botten, häll på vodka tills du inte kan se myntet längre, toppa upp med en skvätt kaffe.

Till TS, jag tror du kan be om det på krogen, så får du det, även om det inte står på menyn.

//Brute

Du vet att vodka är genomskinligt va?

Det ska vara ett kopparmynt och kaffe tills man inte ser det längre, sen toppar man med vodka tills man ser det igen.
Citera
2012-06-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute

//Brute

Gyllene Freden i Stockholm hade Kaffe med Kron på menyn, men nu är det borta från menyn. Men självklart kan jag be om det på krogen. Lär dra till sig en del blickar, men det är ju det som är underhållningen.
Citera
2012-06-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alekton

En hutt föredrar jag.
Citera
2012-06-08, 17:37
Medlem
Självklart kan du ju be om det på vilken restaurang du än är på... Rätt miljö för beställningen skulle kanske kunna vara Gyllene Freden eller Ulla Winbladh i Sthlm?
Citera
2012-06-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.katt
Självklart kan du ju be om det på vilken restaurang du än är på... Rätt miljö för beställningen skulle kanske kunna vara Gyllene Freden eller Ulla Winbladh i Sthlm?

Måste besöka Gyllen Freden någon gång. Nästa gång jag åker upp till Sthlm ska det bli en visit där och en kopp kaffe med kron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in