2012-06-07, 20:51
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Jag undrar vilka Restauranger i Sverige som har kaffe med kron p menyn. Allts att det str p menyn utan att man ska behva frga om Kaffe med Vodka.

Evert Taubes bevingade rader i Calle Schewens vals fick mig att vilja dricka Kaffe med kron p ngon rustik gammal restaurang. Jag antar att det r p ldre klassiska svenska restauranger som man kan hitta kaffe med kron p menyn.

Sjlv blandar jag fredligt mitt kaffe med kron
till angenm styrka och smak
Citera
2012-06-07, 21:02
Medlem
Hur mycket har du i en kopp? En hutt eller bara en gnutta?
Citera
2012-06-07, 21:51
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alekton

Lgg en guld-tia p botten, hll p vodka tills du inte kan se myntet lngre, toppa upp med en skvtt kaffe.

Till TS, jag tror du kan be om det p krogen, s fr du det, ven om det inte str p menyn.

//Brute
Citera
2012-06-07, 22:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Lgg en guld-tia p botten, hll p vodka tills du inte kan se myntet lngre, toppa upp med en skvtt kaffe.

Till TS, jag tror du kan be om det p krogen, s fr du det, ven om det inte str p menyn.

//Brute

Du vet att vodka r genomskinligt va?

Det ska vara ett kopparmynt och kaffe tills man inte ser det lngre, sen toppar man med vodka tills man ser det igen.
Citera
2012-06-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute

//Brute

Gyllene Freden i Stockholm hade Kaffe med Kron p menyn, men nu r det borta frn menyn. Men sjlvklart kan jag be om det p krogen. Lr dra till sig en del blickar, men det r ju det som r underhllningen.
Citera
2012-06-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alekton

En hutt fredrar jag.
Citera
2012-06-08, 17:37
Medlem
Sjlvklart kan du ju be om det p vilken restaurang du n r p... Rtt milj fr bestllningen skulle kanske kunna vara Gyllene Freden eller Ulla Winbladh i Sthlm?
Citera
2012-06-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.katt
Sjlvklart kan du ju be om det p vilken restaurang du n r p... Rtt milj fr bestllningen skulle kanske kunna vara Gyllene Freden eller Ulla Winbladh i Sthlm?

Mste beska Gyllen Freden ngon gng. Nsta gng jag ker upp till Sthlm ska det bli en visit dr och en kopp kaffe med kron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in