2012-06-07, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Om jag inte minns helt fel så ägs SVT av Sverige och svenskar..men jag kan ha fel.

Hahahaha! Vi äger ingenting i Sverige! Vi betalar deras löner!
Citera
2012-06-07, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nu är det bevisat! Judar har större kontroll än vad vi tidigare trott!

Men kan det inte bara vara så att killen är ovanligt smart och insatt i sitt ämne?
var skrev jag något om judar?

det kan vara så att killen är oerhört smart och kunnig och att han därför fått kneget helt oberoende av att pappan varit SR-chef (på den tiden SR ägde SVT), att fastern är politisk kommentator och att morbror mikael katzeff är bildproducent på SVT - men jag håller det för lite osannolikt.

en annan faktor som ju lite talar emot det här med att en helt sanslös och från släktskap oberoende talang ligger bakom killens mediajobb är att lille benjamin var medialt representerad redan som 10-åring, då han var barnprogramledare för bolibompaprogrammet "feber".
Citera
2012-06-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
vad vill du ha? en serietidning som förklarar det hela lite mer pedagogiskt för dig? klicka på länkarna och addera 1 + 1.

Vad jag vill ha är väl uppenbart: bevis. Det du presenterat duger inte. Jag har inga planer på att sitta och fantisera ihop historier som passar en förutfattad slutsats.
Citera
2012-06-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
vad snackar du för skit. lite research får du väl göra själv. benjamins pappa, willy silberstein, jobbade på svd i 10 år. han har även jobbat länge på sveriges radio. skulle inte förvåna mig om han även har varit involverad på svt iom sr-uppdragen ...

Killen sa att han hade förväntat sig en bättre presentation ang. vem han var släkt med någon inom SVT, jag menade med mitt svar att även om det inte är konkret vem han är släkt med inom SVT kanske det är ännu mer förtäljande att det enda vi kan förstå är att han är jude, men nu när du har sagt just vem inom SVT han är släkt med gör det ju ingen skillnad. Tack för infot.
Senast redigerad av squido 2012-06-07 kl. 21:59.
Citera
2012-06-07, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungenAfDanmark
Vad jag vill ha är väl uppenbart: bevis. Det du presenterat duger inte. Jag har inga planer på att sitta och fantisera ihop historier som passar en förutfattad slutsats.

bevis och bevis. du har en hel uppsjö med indicier framför lilla nosen och sannolikhetslära får du lära dig själv.
Citera
2012-06-07, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av squido
Killen sa att han hade förväntat sig en bättre presentation ang. vem han var släkt med någon inom SVT, jag menade med mitt svar att om att även om det inte är konkret vem han är släkt med inom SVT kanske det är ännu mer förtäljande att det enda vi kan förstå är att han är jude, men nu när du har sagt just vem inom SVT han är släkt med gör det ju ingen skillnad. Tack för infot.

släktskapet står i TS-inlägget, sista länken.
Citera
2012-06-07, 21:58
Medlem
Det går bra för killen eftersom han inleder i princip varenda mening med versaler.

Jag kan inte riktigt se problemet. Är han duktig så är han duktig. Finns det något i de texter som han producerat som tyder på att han inte är rätt man på rätt plats? Akademiska meriter är inte allt här i världen.
Citera
2012-06-07, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
bevis och bevis. du har en hel uppsjö med indicier framför lilla nosen och sannolikhetslära får du lära dig själv.

Ignorera det naiva trollet som tror att världen fungerar enligt hans dumma "världsuppfattning" där allt går till som Aftonbladet påstår. Det är ganska uppenbart att han fått jobbet pga gud valde ut honom framför andra smutsiga icke-kompetenta goys. Vilken liten skit med ingen erfarenhet får ett sådant medialt viktigt jobb för att ha "pluggat 2 år på universitetet"? Folk är så dumma, har ni inte träffat arbetslösa akademiker? Folk med en historia och erfarenhet? Ingen kontakt med människor eller? Det är uppenbart att han fick jobbet för att han är en jude och därmed utvald av gud.
Citera
2012-06-07, 22:05
Medlem
Worezs avatar
Har en vän som i sin tur är bekant med Benjamin. Så vitt jag vet så började han intressera sig för Nordkorea, blev nästan manisk och på den vägen skaffade sig stor kunskap snabbt. Att hans pappa är journalist kan givetvis ha en del i det, men så är det alltid. Kontakter is king i journalistbranschen.

Här finns det mer för den som vill lyssna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=4523869
Citera
2012-06-07, 22:08
Medlem
kan ni lägga ner trollandet om judar? vi har här en mycket intresant trådstart om sveriges journalistkår och en frågeställning om eventuell nepotism i denna kår.

svd-länken: benjamins far willy har alltså jobbat 10 år på SVT

svt-länken: inte lika solklar, men willy har jobbat inom public service (sveriges radio) - någon som vet?
Citera
2012-06-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Om jag inte minns helt fel så ägs SVT av Sverige och svenskar..men jag kan ha fel.

Och det finns inga svenska judar i sverige då?
Citera
2012-06-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Har en vän som i sin tur är bekant med Benjamin. Så vitt jag vet så började han intressera sig för Nordkorea, blev nästan manisk och på den vägen skaffade sig stor kunskap snabbt. Att hans pappa är journalist kan givetvis ha en del i det, men så är det alltid. Kontakter is king i journalistbranschen.

Här finns det mer för den som vill lyssna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=4523869
snack. benjamin är extremt okunnig i en störra kontext. en lämplig nordkorea-kommentator skulle vara exempelvis tom hart (http://sv.wikipedia.org/wiki/Tom_Hart), som är professor och expert i asiatisk politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in