2012-06-09, 16:18
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkRobots
Jävligt överdrivet att det är en sensation att detta skrivs. "Kommer igenom pk-filtret".

Dessa åsikter är inte de vanligaste och det finns ett tabu (som är jävligt irriterande) men när folk blir asförvånade över att vissa journalister vågar prata öppet om det här ifrågasätter jag deras intelligens. Vi lever i ett någorlunda öppet samhälle.

En annat exempel på en "sensation", en liknande debattartikel i samma tidning länkar jag här:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article12640062.ab
Om du inte ser skillnaden mellan judens och Belindas artiklar vore det klädsamt om du slutade ifrågasätta folks intelligens.
Citera
2012-06-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det får vi verkligen hoppas att han är eftersom "rasister" av olika slag förmodligen är de mest rationella, klarsynta och sunda människorna som har vandrat denna jord.
Hurså förresten?
"rasister av olika slag" ?

Så då menar du alltså att alla svennehatande rasseblattar i Sverige förmodligen är de mest rationella, klarsynta och sunda människorna som vandrat på denna jord?

Snacka om att bita sig själv i tungan
Citera
2012-06-09, 16:43
Medlem
Pk i media uppmärksammas av folket, då 5 år senare ska några kassa journalister rapportera och visa framfötterna. Suck. Vänd sida.
Citera
2012-06-09, 17:02
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkRobots
Jävligt överdrivet att det är en sensation att detta skrivs. "Kommer igenom pk-filtret".

Dessa åsikter är inte de vanligaste och det finns ett tabu (som är jävligt irriterande) men när folk blir asförvånade över att vissa journalister vågar prata öppet om det här ifrågasätter jag deras intelligens. Vi lever i ett någorlunda öppet samhälle.

En annat exempel på en "sensation", en liknande debattartikel i samma tidning länkar jag här:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article12640062.ab

Din dumma åsna. Varför händer då detta inte oftare? Du kan kliva ner från den höga hästen för han känner att det är ett jävla stolpskott som sitter på ryggen och vägrar gå..
Citera
2012-06-09, 17:02
Medlem
bra att problemet tas upp o att vi vågar prata om sånt här så vi slipper rasism pågrund av att vi självcensurerar oss
Citera
2012-06-09, 17:04
Medlem
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx

Börjar tröttna på Ali kanske?
Citera
2012-06-09, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson

Så då menar du alltså att alla svennehatande rasseblattar i Sverige förmodligen är de mest rationella, klarsynta och sunda människorna som vandrat på denna jord?
Nej, det menar jag inte.
Citera
2012-06-09, 17:20
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson

Låt mig föreslå att Straybullet använder rasist i ordets rätta bemärkelse - och grader av ordets rätta bemärkelse. Du använder en urvattnad "nu-kommer-jag-med-farliga-stämpeln-bäst-att-du-aktar-dig" definition av rasist. Du kommer att förlora. Ge bara upp.

EDIT:
För att belysa lite. Enligt dig är jag en "rasist" och enligt riktiga rasister är jag en sinnessvag etnopluralist. Förstår du skillnaden nu?
Senast redigerad av Nostradumbass 2012-06-09 kl. 17:45.
Citera
2012-06-09, 17:28
Medlem
gipuzkoas avatar
Hon har väl märkt det under dessa platta debatter som de haft i hennes egna program.
Citera
2012-06-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Hon har väl märkt det under dessa platta debatter som de haft i hennes egna program.

Ja hon har väl i sin naiva hjärntvättade verklighet alltid tänkt gott om folk. När hon sedan konfronterats med blattars oändligt korkade argument, märkliga skrämsel-hot-arab-diskussioner som inte innehåller ett uns av fakta eller logik. Ja då har hon sett invandringen med sina egna blåsta ögon. Och hon gillar inte vad hon ser. Alla som utsätts för verkligheten blir helt automatisk mot invandring/islam.

Hon kommer nu att genomgå ett reningsbad och inse att man har ljugit för henne genom alla år. Först i hemmet som barn, sen i skolan och journalist"högskola" och slutligen jobbet inom media. Hela hennes världsbild har raserats och hon kommer sakta att komma ur psykosen hon har befunnit sig i.
Citera
2012-06-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Låt mig föreslå att Straybullet använder rasist i ordets rätta bemärkelse - och grader av ordets rätta bemärkelse. Du använder en urvattnad "nu-kommer-jag-med-farliga-stämpeln-bäst-att-du-aktar-dig" definition av rasist. Du kommer att förlora. Ge bara upp.

EDIT:
För att belysa lite. Enligt dig är jag en "rasist" och enligt riktiga rasister är jag en sinnessvag etnopluralist. Förstår du skillnaden nu?
Jag fattade hela tiden Tyckte bara det var kul när rasisten bet sig i tungan.
Citera
2012-06-09, 21:26
Medlem
Det är något som inte stämmer här. Hon är svensk och vit samt får skriva om invandringsproblemet i Aftonbladet. Visserligen inget av värde bara en bekräftelse på att "problemet" finns. Jag undrar vilket pris hon har betalat för att få berätta om invandringsproblemet. Det är ju kutym när saken ska beröras innanför tullarna att det inte sker ostraffat, såvida man inte kan bevisa att man är fri från synd: (är svensk och har synpunkter på migrationspolitiken), (är svensk och berättar om konsekvenserna av den) m.m.

Den här gången begick hon ingen synd men hon har avslöjat sig som en riskperson som kan utveckla regimkritiska åsikter. Släpps hon igenom för att man ska hålla koll på henne? Finns det en naivitet hos utgivaren att "hon är nog ändå en av oss..."? Om det senare stämmer behövs ändock ett alibi för att hålla graden av misstanke på en acceptabelt låg nivå. Hon måste ha betalat på något sätt! Etnisk svenska verkar hon dessvärre vara, men vad har hon gjort för att kompensera för den? Är hon medlem i Vänsterpartiet eller någon frivilligorganisation med särskild inriktning på flyktingfrågor? Har hon adopterat ett barn från Afrika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in