• 1
  • 2
2012-06-07, 16:51
Medlem
Alltså jag undrar vad i helvete alla män ska hålla på att "gumma" mig för. Jag personligen upplever det som att någon kommer och klappar mig på huvudet. Sen när någon man typ ska ligga med en kille och han kallar än gumman och liksom ändrar tonfallet på just gumman som att personen ifråga skulle prata med ett litet barn? Ni vet det där gulliga sättet kan man ju börja undra om personen ifråga önksade att man just skulle vara en liten flicka.

Så varför killar tilltalar ni oss tjejer med "hej gumman" och pratar bebisspråk med än???
Citera
2012-06-07, 16:53
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Jag tycker Gumman är ett gulligt ord och personligen älskar jag att säga det . Konstigt nog har det aldrig accepterats. Kanske är lika förnedrande som att höra "lilla gubben" Lilla gumman är ju bara så mysigt och tillgivet att säga ^^
Citera
2012-06-07, 16:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har för vana att säga - raring
Citera
2012-06-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag tycker Gumman är ett gulligt ord och personligen älskar jag att säga det . Konstigt nog har det aldrig accepterats. Kanske är lika förnedrande som att höra "lilla gubben" Lilla gumman är ju bara så mysigt och tillgivet att säga ^^

Jo men vilka människor säger man "gumman" till då? Gör du det till alla tjejer eller vissa?
En kk eller random ONS som kallar än gumman e ju bara skumt. Va fan vill dom liksom??!
Citera
2012-06-07, 16:57
Medlem
Prioritaires avatar
Ja, jag önskar att alla jag kallar gumma ska vara en liten söt oskuldsfull flicka.
Citera
2012-06-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prioritaire
Ja, jag önskar att alla jag kallar gumma ska vara en liten söt oskuldsfull flicka.

Du önskar alltså det? Så du blir besviken sen när de visar sig att brudarna inte är speciellt oskuldsfulla längre eller?
Citera
2012-06-07, 17:13
Medlem
Prioritaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Du önskar alltså det? Så du blir besviken sen när de visar sig att brudarna inte är speciellt oskuldsfulla längre eller?
Ja, det blir jag.
Citera
2012-06-07, 17:15
Medlem
VenomXs avatar
Hum, jag trodde det var mer äldre gubbar som använde "gumman/lilla gumman" när de tilltalade honkön.

För mig känns det riktigt jävla awkward att använda det ordet i tilltal riktat mot en tjej, lite på samma nivå som om jag skulle gå upp till farsan, lägga armarna om honom och passionerat utbrista "jag älskar dig!". Det finns liksom inte på kartan att det skulle hända.

Jag är inget fan av den rabiata feministhetsen av idag men för mig skulle det faktiskt kännas ganska nedvärderande att använda det ordet, ja.
Citera
2012-06-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Hum, jag trodde det var mer äldre gubbar som använde "gumman/lilla gumman" när de tilltalade honkön.

För mig känns det riktigt jävla awkward att använda det ordet i tilltal riktat mot en tjej, lite på samma nivå som om jag skulle gå upp till farsan, lägga armarna om honom och passionerat utbrista "jag älskar dig!". Det finns liksom inte på kartan att det skulle hända.

Jag är inget fan av den rabiata feministhetsen av idag men för mig skulle det faktiskt kännas ganska nedvärderande att använda det ordet, ja.

Ja är inte heller någon rabiat feminist på något sätt men kan ju börja undra när man ska pippa och personen börjar snacka bebisspråk med än om "hej gumman" och man bara undrar vilken planet människan kommer ifrån! Jag är en vuxen människa med stora bröst! Utvecklad kvinna med avrakat hår dock på fittan men ändå kvinnlig.

Och då vet man ju inte om personen har något fel i huvudet eller om det fantiserarar om att jag var ett barn egentligen?
Citera
2012-06-07, 18:02
Medlem
the new Cookies avatar
Testa att svara med att kalla honom "lilla gubbselubbsingen" på samma babyspråk. Kalla gärna hans kön för "lilla snoppsingen" också. Kanske kan funka... (risken är såklart att han går igång på det...).
Citera
2012-06-07, 18:12
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Jo men vilka människor säger man "gumman" till då? Gör du det till alla tjejer eller vissa?
En kk eller random ONS som kallar än gumman e ju bara skumt. Va fan vill dom liksom??!

Beror helt och hållet på vad för typ tjejen är. Är tjejen av den mer mysigare och gulligare typen kanske jag testar att kalla henne för det. Är hon av den mer bestämda typen kallar jag henne absolut inte för det. Men det har som sagt aldrig gått helt i hamn så den stora frågan är ju varför jag fortfarande envisas med att försöka kalla tjejer för det
Citera
2012-06-07, 18:15
Medlem
Belsebubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the new Cookie
Testa att svara med att kalla honom "lilla gubbselubbsingen" på samma babyspråk. Kalla gärna hans kön för "lilla snoppsingen" också. Kanske kan funka... (risken är såklart att han går igång på det...).

Herregud skrattade så jag satte kaffet i halsen

Själv jobbar jag som lärare och har en pappa som är ett huvud kortare än mig. Den här pappan brassar på i 70 knyck på 30 vägen vid skolan och gör en handbromssladd. Han formligen flyger över det upphöjda övergångsställt där mängder med barn passerar. Därför får jag nästan dagligen klagomål från föräldrar på hela skolan samt boende längs vägen. Tar honom åt sidan och ber honom vänligt att sakta ned när han kör i området. Då sträcker han på sig klappar mig på huvudet och säger: Men lilla gumman jag gör vad jag vill...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in