• 1
  • 2
2012-06-07, 16:23
Medlem
BajsExplosions avatar
Fråga till alla läkare här på flashback: Hur lever ni? Röker ni? Dricker ni? Brukar ni marijuana? Hur nyttigt äter ni? Hur ser ni på det bredvid ert yrke så att säga? Får läkaryrket er att leva mer hälsosamt? Ni fattar! Nu kör vi!

Edit: Det vore bra om ni skrev vilken typ av läkare ni är. Är ni en onkolog som röker?
Senast redigerad av BajsExplosion 2012-06-07 kl. 16:54.
Citera
2012-06-07, 16:27
Medlem
Clawdeens avatar
Detta blir ju tämligen intressant att se.
Nog för att jag tror och anser att läkare inte är mer än mänskliga.

Jag har dock sett en läkare som röker... Men han var ju från Danmark.
Så jag väntar med spänning på svaret.
Citera
2012-06-07, 16:35
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag tycker att jag väldigt ofta ser just rökande läkare utanför sjukhusen, de få gånger jag är där.
Citera
2012-06-07, 16:52
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdeen
Detta blir ju tämligen intressant att se.
Nog för att jag tror och anser att läkare inte är mer än mänskliga.

Jag har dock sett en läkare som röker... Men han var ju från Danmark.
Så jag väntar med spänning på svaret.
Precis vad jag tyckte! :=

Edit: Kan lägga till att det vore bra om ni skrev vilken typ av läkare ni är. Är ni en onkolog som röker? Lägger till detta i TS också.
Citera
2012-06-07, 17:00
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Precis vad jag tyckte! :=

Edit: Kan lägga till att det vore bra om ni skrev vilken typ av läkare ni är. Är ni en onkolog som röker? Lägger till detta i TS också.

Jag är då ingen läkare, jag jobbar på golvet.
Men jag skall se om jag kan spana in nå läkare och berätta vad dom pysslar med.
Citera
2012-06-07, 17:01
Medlem
TopC4Ts avatar
Jag hörde från en underläkare på kirurgen att en majoritet av de rondande doktorerna på kir. kliniken bara äter kött en gång i veckan. Tar för givet att hon menade rött kött.
Citera
2012-06-07, 17:27
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdeen
Jag är då ingen läkare, jag jobbar på golvet.
Men jag skall se om jag kan spana in nå läkare och berätta vad dom pysslar med.
Haha kul!
Citat:
Ursprungligen postat av TopC4T
Jag hörde från en underläkare på kirurgen att en majoritet av de rondande doktorerna på kir. kliniken bara äter kött en gång i veckan. Tar för givet att hon menade rött kött.
Vad är kir.? Kirurgiska?
Citera
2012-06-07, 18:23
Medlem
defenstreras avatar
Känner en barnläkare, om det nu är något, som lever med bl a lite konstiga matvanor. Denne går upp och ner i vikt jämt och provar massa olika dieter hela tiden som hjälper mer eller mindre. Hjälper även släkt och vänner med att skriva ut en del saker, jag vet själv inte vad men inga grövre saker, sprutor, ta vaccin hemma osv.
Citera
2012-06-08, 01:55
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Haha kul!
Vad är kir.? Kirurgiska?

Ja, alltså hela kirurgkliniken. Inte bara en avdelning, utan flera.
Citera
2012-06-10, 21:41
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag är inte färdig läkare än, men läkarstudent med ett år kvar på utbildningen. Jag har aldrig rökt eller snusat och dricker numera nästan aldrig alkohol, även om jag drack några öl i veckan när jag var i åldern 20-25.
Hotet mot min hälsa kommer istället av att jag hatar att motionera och dieta, vilket gör att jag har svårt att hålla vikten. Det senaste halvåret har jag joggat en del och skippat onyttigheter, vilket gjort att jag gått ner 10 kr och petat ner mitt BMI under 30-strecket, men vi får se hur länge det håller...

Vad gäller mina kursare på läkarprogrammet tror jag inte en enda av ca 100 läkarstudenter röker, men en hel del av dem och även andra läkare snusar.

Det är för övrigt sällan man ser en fet läkare och det verkar som om läkarna generellt är intresserade av idrott och motion, även om det finns undantag som i fallet med mig. Det finns betydligt fler feta bland sköterskorna.
Citera
2012-06-10, 21:50
Medlem
De läkarstudenter jag känner (det skall tilläggas att dessa är ganska få) dricker och äter i princip som andra. Rökning är däremot ovanligt, även om feströkning förekommer. Vad gäller läkarna (av dessa känner jag ännu färre) tycker jag att det är skillnad på män och kvinnor - män har jag fått för mig är mer som välutbildade män i allmänhet, medan kvinnor oftare tar hand om sig själva.

Angående narkotikan kan följande artikel vara av intresse:
http://www.unt.se/uppsala/lakarstude...k-1150965.aspx
Citera
2012-06-11, 02:03
Medlem
ShogunAssasins avatar
Vi testar här istället.

Mode och livsstil => Arbetsliv och arbetsmarknad

/Mod.
Citera
  • 1
  • 2