Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-07, 13:49
  #1
Medlem
Sitter just nu och lyssnar på programmet Ligga med P3 som verkar ha någon sorts extrasändning idag. Faktiskt första gången jag lyssnar på programmet men måste säga att jag hittils har bra behållning av det.

Humornivån är ganska hög, men något jag tycket de kanske skulle kunna förbättra är musikvalet då alla låtar verkar handla om just sex. I exempelvis P3 dokumentär handlar ju inte musiken som spelas specifikt om just det dokumentären handlar om, och jag tycker man borde applicera samma princip här.

Vad tycker ni? Behandlar programmet rätt delar av ämnet sex? Håller ni med om vad personerna i programmet säger?
Citera
2012-06-07, 14:13
  #2
Medlem
neqers avatar
Jag tycker exakt som du. Du borde maila det till dem.
Citera
2012-06-09, 00:32
  #3
Medlem
multiblazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DC3
Sitter just nu och lyssnar på programmet Ligga med P3 som verkar ha någon sorts extrasändning idag. Faktiskt första gången jag lyssnar på programmet men måste säga att jag hittils har bra behållning av det.

Humornivån är ganska hög, men något jag tycket de kanske skulle kunna förbättra är musikvalet då alla låtar verkar handla om just sex. I exempelvis P3 dokumentär handlar ju inte musiken som spelas specifikt om just det dokumentären handlar om, och jag tycker man borde applicera samma princip här.

Vad tycker ni? Behandlar programmet rätt delar av ämnet sex? Håller ni med om vad personerna i programmet säger?


Bra fundering. Jag själv föredrar att låtarna handlar just om sex. Har tagit del av deras göttiga knullsoundtrack. Sedan tycker jag att man skall hålla diskussionen om P3 dokumentär från Ligga med P3 åt varsin sida.

Programledarna sköter sig bra, programmet är toppen.
Citera
2012-06-17, 14:01
  #4
Medlem
Secondlifes avatar
Riktigt bra ämne, dom tog även upp alla relationsproblem som finns i Secondlife
Citera
2012-06-23, 01:38
  #5
Medlem
kedjas avatar
Tycker tvärtom mot de flesta som postat i tråden att det är ganska kasst. På tok för mycket snack om HBTQ i proportion mot hur många i Sverige som faktiskt tillhör det facket. Det är bara löjligt. Tycker dessutom de skulle koncentrera sig mer på att snacka om "svenne-banan"- sex och vad folk har för problem/ positiva upplevelser där istället för att känna sig tvungna att snacka om det extrema hela tiden , som S&M och dylikt.

(Självklart ska de delarna ha en plats i programmet men jag tycker de är alldeles för framträdande).
__________________
Senast redigerad av kedja 2012-06-23 kl. 01:41.
Citera
2013-01-29, 22:20
  #6
Medlem
Eskobars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Tycker tvärtom mot de flesta som postat i tråden att det är ganska kasst. På tok för mycket snack om HBTQ i proportion mot hur många i Sverige som faktiskt tillhör det facket. Det är bara löjligt. Tycker dessutom de skulle koncentrera sig mer på att snacka om "svenne-banan"- sex och vad folk har för problem/ positiva upplevelser där istället för att känna sig tvungna att snacka om det extrema hela tiden , som S&M och dylikt.

(Självklart ska de delarna ha en plats i programmet men jag tycker de är alldeles för framträdande).
Ligga med P3 Samtalet har en panel och är mycket underhållande att lyssna på.

Det du reagerar på är det ordinare programmet som mycket riktigt är ett politiskt korrekt forum för HBQT-frågor, som man tydligen måste sända som public service bolag. Synd bara att programledarflatan (Matilda) får bre ut sig i små och stora frågor utan att bli emotsagd av någon normal vettig person. Var är radionämnden när man behöver dem?
Citera
2014-04-29, 23:52
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Alltså, det är ju på tok för mycket bög i programmet!

Jag är sällan vaken så länge att jag lyssnar på det, men två av de senaste "erotiska novellerna" som jag hört, på torsdagar, har handlat om bögar. Kanske är det jag som råkat vara vaken på fel torsdag.

Men idag, om nakenfotografen, så är det givetvis... En bög-fotograf!

Har inget emot bögar egentligen, 5% är ju homo, men låt bli att tuta i oss andra skiten varje jävla kväll!

EDIT: Om nu 5% är homo, så låt var 20:e program handla om de! Inte vara så jävla neutrala hela tiden!
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2014-04-30 kl. 00:01.
Citera
2014-04-30, 23:17
  #8
Medlem
Mulla Krekars avatar
O så i kvällens "Ligga med P3". Samtalet, givetvis en bög med, för att göra det hela mer könsneutralt! En av tre...

Come on... Vi är inte 33% homosexuella...
Citera
2014-05-07, 23:42
  #9
Medlem
Mulla Krekars avatar
I kväll består panelen av 2 av 3 homos...
Citera
2014-05-14, 23:21
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
I kväll består panelen av en lesbisk, en bi o en ???
Citera
2014-05-20, 00:05
  #11
Medlem
Mulla Krekars avatar
Alltså, nån som hörde gårdagens avslutning?

Hanna Sjödin tycker alltså att det är för sexistisk att det nämns i en film; "Do you have balls to this"? Det fick hon att stänga av filmen.
Citera
2014-05-21, 23:13
  #12
Medlem
Mulla Krekars avatar
Ok, är det bara jag som lyssnar på den här skiten?

Jag har nämligen bara P3 på alltid, därför hör jag på det. Idag är det samtalet, o minst en bög har redan konstaterats!
Citera
  • 1
  • 2
p3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback