• 1
  • 2
2012-06-07, 11:25
Bannlyst
Jag undrar hur jag kan gå ner 50 kilo och bli smal.

För 5 år sedan vägde jag 120 kilo men bantade och åt knäckemackor med äpplen då gick jag ner 30 kilon men sen när jag slutade banta då gick jag upp dem 30 kilorna plus lite till.

Sen har jag bantat med nutrilett och gått ner 10-20 kilon men gått upp dem kilorna igen.

Jag har slutat äta bröd, pasta, ris, och onyttiga saker. Nu äter jag bara frukostflingor, knäckemackor, sallad, dricker mjölk och vatten med äpplen.

Jag promenerar ca 2-3 timmar varje dag ca 1.5 timmar på morgon och 1.5 timmar på kvällen men går ändå inte ner.

Så nu undrar jag hur ska jag gå ner i vikt? Har ni tips på hur en matschema + träningsschema kan se ut för att gå ner i vikt?
Citera
2012-06-07, 11:29
Medlem
Käka 3 riktiga måltider. En bit kött med sallad tillexempel. Undvik pasta, ris, potatis osv. Är kött och grönsaker.
Sedan så borde du nog skaffa ett gymkort, prata med en instruktör och komma överens om ett bra träningsschema som passar dig för att gå ner i vikt. Gå är bra, men det är ännu bättre att jogga

Bara du har motivationen att gå ner och bli smal så kommer du klara det. Du har ju mycket fett som du kan bygga muskler av.

Lycka till
Citera
2012-06-07, 11:30
Medlem
neqers avatar
Du borde börja med LCHF, då kommer du gå ner i vikt.
Citera
2012-06-07, 11:32
Bannlyst
Jag är vegetarian så har svårt med LCHF dieten.
Citera
2012-06-07, 11:34
Medlem
Jappchoklads avatar
Borde inte din koran kunna hjälpa dig? Den är ju så allsmäktig och underbar och allt annat jävla tjaffs.

Varför inte käka knäckebröd och äpplen igen, det funkade ju förut? Räkna ditt kaloriintag och göra av med mer än du tar in.
Citera
2012-06-07, 11:51
Medlem
killen30s avatar
"Jag undrar hur jag kan gå ner 50 kilo och bli smal" Typ rör dig mer än vad du äter, rätt enkelt faktiskt... Samt när du väl äter välj nyttig och hälsosam mat och sluta gå på massa dieter/pulver som bara gör dig trött och sur i kroppen. Finns inga genvägar träna och nyttig mat är det som gäller i längden och inte ha förstora krav ibörjan.

"Sen har jag bantat med nutrilett och gått ner 10-20 kilon men gått upp dem kilorna igen".

Förövrigt nog rätt vanligt pga att man inte bryter sina dåliga vanor som gör att man är överviktig med pulver en tid.
Senast redigerad av killen30 2012-06-07 kl. 12:06.
Citera
2012-06-07, 12:03
Medlem
beregistains avatar
TS all din kunskap du söker står här och lite till : http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 varsegod
Citera
2012-06-07, 12:05
Medlem
ljudkellgrens avatar
Nu går inte dina beskrivningar av viktupp- och nedgång ihop riktigt, men vi antar att du väger 105kg. Du säger inte heller hur lång du är eller om du är man eller kvinna. Men oavsett låter det lite väl mycket att gå ner 50 kilo!
Börja med att nöja dig med 70-80 kilo som mål.
Du kan börja jogga lite lätt istället för att promenera, om dina leder klarar det med hänsyn till din vikt. Skaffa ett par bra joggingskor, det är viktigare ju tyngre och mer otränad man är.
Är du bara ute efter att gå ner i vikt tycker jag du kör på ganska vettigt. Försök minska ner ditt intag av kolhydrater, äter du ägg, mjölk och ost så ät mycket omelett tex. Ät mycket bönrätter av olika slag.
Äppeln är nyttigt men innehåller mycket socker, så just i en period av önskad fettminskning kan det vara bra att undvika.

Kör på, du klarar det!
Citera
2012-06-07, 12:05
Medlem
Smajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
Jag är vegetarian så har svårt med LCHF dieten.

Det finns väldigt många vegetariska alternativ med lite kolhydrater, bara kolla Hälsans köks utbud med sojakorv, hamburgare med mera. Jag körde LCHF med min vegetariska flickvän utan problem.
Citera
2012-06-07, 12:13
Bannlyst
jag är 160cm ung kvinna
Citera
2012-06-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
Jag undrar hur jag kan gå ner 50 kilo och bli smal.

För 5 år sedan vägde jag 120 kilo men bantade och åt knäckemackor med äpplen då gick jag ner 30 kilon men sen när jag slutade banta då gick jag upp dem 30 kilorna plus lite till.

Sen har jag bantat med nutrilett och gått ner 10-20 kilon men gått upp dem kilorna igen.

Jag har slutat äta bröd, pasta, ris, och onyttiga saker. Nu äter jag bara frukostflingor, knäckemackor, sallad, dricker mjölk och vatten med äpplen.

Jag promenerar ca 2-3 timmar varje dag ca 1.5 timmar på morgon och 1.5 timmar på kvällen men går ändå inte ner.

Så nu undrar jag hur ska jag gå ner i vikt? Har ni tips på hur en matschema + träningsschema kan se ut för att gå ner i vikt?

Varför äter du flingor? De bryts väl ner väldigt snabbt av kroppen vilket kommer göra dig hungrig snabbt igen. Havregrynsgröt är isf ett bättre val.

Annars rekommenderar jag LCHF, du blir mätt och det finns mycket gott att äta.
Senast redigerad av Trimme 2012-06-07 kl. 12:59.
Citera
2012-06-07, 13:05
Medlem
Kroesmanns avatar
Om du vill få resultat i längden så ska du läsa på ordentligt om kost och vad olika kostupplägg innebär. Jojjo-bantning är oftast ett resultat av dålig kunskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in