• 1
  • 2
2012-06-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Jag tror inte att TS har tänkt riktigt hela varvet runt. Sverige skulle ju bli rena paradiset för resten av världens brottslingar, som kan åka hit och begå brott och som straff för det får en gratis flygbiljett hem igen.

Landet som de har medborgarskap i får väl betala för flytten. Du tror väl inte att USA betalade för Annika Östbergs flyg till Sverige? Nej, landet där personen kommer i får allt stå för denna kostnad.
Citera
2012-06-07, 12:50
Medlem
voOys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Vad för typ av anstalt var du på? Jag tänker mig att det är ungefär 50-50 på öppna anstalter som funkar för utslussning och för ekobrottslingar, men att det på Hall och Kumla är ungefär 80 % blattar/juggar.

Min unga ålder kan ha spelat in, men just där jag var fick jag bekanta mig med 3 st svenskar, sen fanns det massa slattar också men dom tittar man inte ens på.

slattar = svensk som vill vara blatte
Citera
2012-06-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollejoll
Ett vårddygn kostar runt låt säga 2300kr/dygn. Detta innebär att det finns en kostnad på runt 100 miljoner i månaden med folk som kliver över gränsen för att begå brott.

Varför tar vi ens kostnaden? Varför skickas inte dessa ur landet bums?

Det skulle kosta en storkommun runt 700 miljoner för att att skolor, förskolor skulle få egna kök vilket alltså skulle innebära betydligt bättre och näringsrikare mat till våra barn.

På 7 månader bränns det alltså 700 miljoner på att "klåfingringt"pack kliver över gränsen. År efter år. Det blir många kök runt om i landet!

Är det fel att genast kasta ut folk som saknar svenskt medborgarskap? Även vid lindrigare brott?

Din källa: http://www.kriminalvarden.se/Om-Krim...agor-och-svar/

Hur många invandrare sitter det i fängelserna?

Det har Kriminalvården ingen statistik på. Däremot kan vi säga hur många som är utländska medborgare, men det är inte samma sak. Ett tvärsnitt/en ögonblicksbild av hur det ser ut är att den 1 oktober 2011 fanns det 28 % utländska medborgare i svenska fängelser.

Har TS tänkt på att det finns något som heter dubbla medborgarskap?
Citera
2012-06-07, 14:54
Medlem
jonte-malmos avatar
kostar närmare 3 tusen dygn att hålla nån inlåst. källa är en polis jag fråga förut.
Citera
2012-06-07, 16:30
Medlem
Damortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Det vi borde göra är att införa tvångsarbete i fängelset, antingen jobbar man och betalar kostnaden för att sitta där eller så får man sitta inspärrad i en minimal isoleringscell 24/7. Nu pratar jag om samtliga intagna.

Nej tack, fängelsekunder ska inte konkurrera med laglydiga medborgare på arbetsmarknaden. Det finns många bättre sätt att dra ned på kostnaden för fängelsekunder. Att sluta behandla fängelserna som någon sorts hotell med gym, bredband, kabel-tv och finkäk vore ett bra steg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in